  • 1. Data: 2004-12-28 17:03:32
    Temat: marza banku przy kredycie hipotecznym - jak nisko da sie zjechac
    Od: " JoeyB" <j...@N...gazeta.pl>

    mam kredyt hipoteczny na ponad 500.000 PLN (i 30 lat) - jest to nieco ponizej
    polowy wartosci nieruchomosci. splacam od ponad roku, regularnie i na czas.
    kredyt jest w BPH, oprocentowany na WIBOR6 + marza banku 2%. ta marza wydaje
    mi sie za duza, widze ze sa banki, ktore biora mniej. jak sadzicie, z jakim
    bankiem wartoby pogadac nt. alternatywy dla tego kredytu? czy BPH da
    sie "nastraszyc" zeby obnizyl swoja marze? do jakiego pozimu marzy da sie
    zejsc Waszym zdaniem?
    pozdro
    JoeyB

  • 2. Data: 2004-12-28 17:31:03
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    JoeyB <j...@N...gazeta.pl> wrote:
    > alternatywy dla tego kredytu? czy BPH da
    > sie "nastraszyc" zeby obnizyl swoja marze? do jakiego pozimu marzy da
    > sie zejsc Waszym zdaniem?

    Ale patrzysz na taką samą wielkość wkładu własnego, okres kredytowania itp?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2004-12-28 17:58:56
    Od: " JoeyB" <j...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Ale patrzysz na taką samą wielkość wkładu własnego, okres kredytowania itp?

    tak, chcialbym znalezc inny bank, ktoryby mi dal oferte porownywalnego
    kredytu (refinansowego, to sie tak nazywa?) przy nizszej wlasnej marzy (ew.
    na 25 lat, nie wszystkie banki daja na 30 zdaje sie, a mi to i tak ryba, chce
    to splacic wczesniej). a potem z taka oferta isc nastraszyc swoj bank ;-)
    slyszalem ze tak mozna zrobic, no ale tylko slyszalem, a jak wiadomo mowi sie
    rozne rzeczy, wiec pytam w miejscu, gdzie ludzie sa najlepiej poinformowani ;-
    )

    pozdro
    JoeyB

  • 4. Data: 2004-12-28 19:53:54
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik " JoeyB" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bankiem wartoby pogadac nt. alternatywy dla tego kredytu? czy BPH da
    > sie "nastraszyc" zeby obnizyl swoja marze? do jakiego pozimu marzy da sie

    Ja właśnie przenoszę się ze swoim kredytem z Millennium (>300 000 PLN,
    obecna marża 3%, zaproponowali obniżenie do 2%) do BZ WBK. Przy Twoim
    kredycie standardowa marża w BZ WBK to 1,5%, ale z doświadczenia wiem, że
    przy dużych kredytach są elastyczni. Wadą jest to, że kredyt w BZ WBK tylko
    w Euro i PLN jest do 30 lat. Inne waluty to 15 lat i nie ma CHF.

  • 5. Data: 2004-12-29 11:12:25
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > bankiem wartoby pogadac nt. alternatywy dla tego kredytu? czy BPH da
    > sie "nastraszyc" zeby obnizyl swoja marze? do jakiego pozimu marzy da sie

    w ING wlasnie zrobili marze dla PLN 1% dodawana do WIBOR 6M :)
    A dla wiekszych klientow nawet 0,9% (sic!! 0,1% roznicy hehe)

    Malin

  • 6. Data: 2004-12-29 18:27:56
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > w ING wlasnie zrobili marze dla PLN 1% dodawana do WIBOR 6M :)
    > A dla wiekszych klientow nawet 0,9% (sic!! 0,1% roznicy hehe)
    >
    > Malin

    Ale tylko dla PLN :-( Ja szukałem w walucie

  • 7. Data: 2004-12-31 16:56:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004 20:53:54 +0100, "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Wadą jest to, że kredyt w BZ WBK tylko
    >w Euro i PLN jest do 30 lat. Inne waluty to 15 lat i nie ma CHF.
    Nie ma CHF? Kiedys byl... :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 8. Data: 2005-01-10 20:45:21
    Od: "Milutka" <e...@s...neostrada.pl>

    Przy złotówkach da sie zejsc do 1% marży w PKO BP, przy CHF nawet do 0,5%.
    Polecam PKO BP.
    Pozdrawiam
    Ewa
    PS
    Jakby cos to pisz na priv, o ile jestes jeszcze zainteresowany takim
    kredytem.

  • 9. Data: 2005-01-11 09:10:24
    Od: e...@o...pl

    > Nie wiem jaki miałeś wkład własny (ale przypuszcam, ze przynajmniej była to
    działka), ale przy kwocie 500 tys. PLN i marży jaką otrzymałeś spokojnie
    możesz negocjować jej obniżenie. Przypuszczam, ze Twój dochód miesieczny jest
    nieco ponad przecietną i że mozna Ciebie zakwalifikować do pionu Klientów
    zamożnych - to zawsze pomaga w uzyskaniu odpowiednio niskiej marży. Posiadając
    kr. hipoteczny i chcąc ulepszyć jego warunki zawsze ppwinno się w pierwszej
    kolejności negocjować z bankiem, w którym już mamy kredyt. Idąc do kolejnego
    banku zawsze ponosimy kolejne koszty. Oczywiście wszystko trzeba sobie
    przekalkulować - jezeli BPH da niewiele to oczywiscie jak najbardziej trzeba
    szukać wśród ofert innych banków.

    Pozdrawiam

    Ewela