  • 1. Data: 2009-04-30 07:59:06
    Temat: pytania poczatkujacego
    Od: rapt0r <r...@o...pl>

    Witam,
    jestem poczatkujacy i nasunely mi sie nastepujace pytania:

    - IBSYSTEM oglosil skup swoich akcji w celu umorzenia (po 0,75 - 1,00) - mam te akcje
    w swoim portfelu i zastanawiam sie jak wyglada w praktyce takie wezwanie do
    sprzedazy?
    Czy warto je trzymac - czy "zalapie" sie na takie wezwanie? Kiedy ono bedzie?

    - KGHM oglosil ze bedzie wyplacal dywidende. Zastanawiam sie komu zostanie ona
    wyplacona?
    Czy tym ktorzy na dzien wyplaty beda posiadac ich akcje (czyli np wczoraj kupilem,
    dzis
    wyplacaja dywidende i ja otrzymam?), czy tym ktorzy mieli akcje od jakiegos
    okreslonego
    czasu (np od zeszlego roku, czy w ostatnim kwartale)?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-30 09:25:14
    Temat: Re: pytania poczatkujacego
    Od: Oli <O...@a...com>

    rapt0r napisał:

> [...]
    > zostanie ona wyplacona?
    > Czy tym ktorzy na dzien wyplaty beda posiadac ich akcje (czyli np

    Musisz posiadać akcje na 3 dni przed dniem oznaczonym jako dzień dywidendy.

    Nie licz na dywidendę! To jest chore w Polsce.

    Jeżeli dzień poprzedzający dzień dywidendy wartość akcji wynosi
    przykładowo 50 zł a sama dywidenda w wynosi 10 zł to w dniu dywidendy
    wartość akcji zostanie administracyjnie zmniejszona do 40 zł. I co tego
    masz - 40 zł +10 zł - czyli nic nie zarobiłeś a nawet straciłeś bo
    podatek od dywidendy zapłacisz ( tzn sami zabiorą) w momencie otrzymania
    dywidendy ( a możesz mieć stratę w całym roku) a podatek od zysków
    (jeżeli są) w całym roku zapłacisz dopiero w następnym roku

    Jedyny zysk jaki możesz uzyskać polega na tym, że zwykle przed dniem
    dywidendy(-3) kurs akcji zwykle zwyżkuje dzięki rzeszom jeleni. Sprzedaj
    więc akcje na górce. Daj stracić na dywidendzie jeleniom.

    --
    Oli