  • 1. Data: 2009-04-29 20:35:04
    Temat: niech mi ktoś powie że polska to wolny rynek
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    weźmy energię elektryczną i górnictwo dla przeciętnego mieszkańca
    oświetlenie miasta w nocy jest niepotrzebne bo wtedy mieszkaniec śpi czyli
    że prąd nie byłby wykorzystywany tak więc generatory chodzą pali się węgiel
    i nikt za niego nie płaci a tak gminy czyli tzw. państwo dotują branżę
    energetyczną

    przypadek drugi ostatnio chyba w białymstoku ma być zwiększona jednostka
    wojskowa było to przez klicha w telewizji ogłaszane przy udziale lokalnych
    kacyków z miasta, to nic innego jak interwencjonizm państwowy bo jak
    powiększa się taką jednostkę to taka jednostka wyda w danym mieście więcej
    publicznych pieniedzy nie w pcimiu ale w białymstoku z pcimia weźmie podatki
    i wyda w białymstoku

    takich przykładów jest pełno tak więc gdzie w polsce wolny rynek tu
    interwencjonizm był zawsze i będzie zawsze zresztą tak jak na całym świecie

  • 2. Data: 2009-04-29 20:38:27
    Temat: Re: niech mi ktoś powie że polska to wolny rynek
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > węgiel
    > i nikt za niego nie płaci a tak gminy czyli tzw. państwo dotują branżę

    Bolek, opanuj się - proponujesz aby elektrownie na noc wygaszać :)))

    --
    marfi

  • 3. Data: 2009-04-29 21:18:19
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Bolek, opanuj się - proponujesz aby elektrownie na noc wygaszać :)))

    nie czwarty stopień zasilania wprowadzić jak w alternatywach 4

    poza tym jak to jest że zadłużenie szpitali stoczni i inych tego typu
    instytucji do ZUS jest umażane jako tzw oddłużenie a ludkowi z prywatnej
    firmy jak ma dług to się go ściaga przez komornika czy to jest wolny rynek i
    uczciwa konkurencja?
    ciekawe czemu UOKIK nie zainteresuje się umażaniem zobowiązań wobec szpitali
    przez państwo w stosunku do prywatnych klinik
    państwowa instytucja nie ugryzie ręki która ją karmi
    system wolnego rynku w polsce to oszustwo i krętactwo które już niedługo
    runie

  • 4. Data: 2009-04-30 06:19:48
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    > nie czwarty stopień zasilania wprowadzić jak w alternatywach 4

    czyli wygaszać.
    to cię oświecę że się nie da.
    po to się robi np "elektrownie" szczytowo pompowe.

  • 5. Data: 2009-04-30 08:38:56
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    nazgul wrote:

    > czyli wygaszać.
    > to cię oświecę że się nie da.

    Jak sie dalo zapalic, to sa sie i wygasic :-)

    > po to się robi np "elektrownie" szczytowo pompowe.

    To zamiast oswietlac ulice w nocy - dolozyc ze 2 pompy w Rydniku - niech
    wiecej napompuja do gornego zbiornika. Bedzie wiecej wody w szczycie i
    dzieki temu moze nawet zamiast wygaszac na noc dwa bloki da sie jeden
    blok calkowicie wyburzyc (a drugi bedzie w nocy pompowal...)?

    Pozdro

    Maseł

    P.S. Zeby tak jeszcze blok w elektrowni dalo sie zgasic wiaderkiem wody
    i rozpalic "jedną zapałką"....

  • 6. Data: 2009-04-30 09:08:27
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "olob kowalski"

    > system wolnego rynku w polsce to oszustwo i krętactwo które już niedługo
    > runie

    Systemów wolnego rynku to nie ma już nigdzie od paru dobrych wieków, więc
    nie ma co runąć.
    No i nic nikomu nie jest nikomu umarzane, to tylko takie zabawy polityków,
    jak najwięcej zarobić (lub najmniej stracić) przy ręcznej redystrybucji
    wpływów budżetowych.

    pzdr
    olo

  • 7. Data: 2009-04-30 09:38:50
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

> [...]
    > firmy jak ma dług to się go ściaga przez komornika czy to jest wolny rynek

    To chyba oczywiste, że są rodzaje działalności, które muszą być wyłączone z
    zasady wolnorynkowej, bo chyba nie chciałbyś żeby się okazało, że wszystkie
    szpitale w Twoim mieście zbankrutowały i zostały zamknięte?

  • 8. Data: 2009-04-30 12:06:19
    Od: fatso <f...@n...com>

    Fidelio wrote:

> [...]
    > wyłączone z zasady wolnorynkowej, bo chyba nie chciałbyś żeby się
    > okazało, że wszystkie szpitale w Twoim mieście zbankrutowały i zostały

    Ja w sprawie nadymania owej jednostki wojskowej w Bialymstoku.
    Warto tu zauwazyc, ze niedawno w Polsce sojusze sie odwrocily.
    Obecnie MON bedzie kierowac wojsko do Bialegostoku bo zolnierz
    nie ma juz w planie napasc na Dunczykow via Szczecin. A w Trojkacie
    Smierci Kaliningrad-Ryga-Wilno wszystko moze sie zdarzyc.
    Budowa centrum obslugi NATO w Bydgoszczy i bazy lotnictwa w Poznaniu
    tez ma swoj sens- lotnicy nie lubia byc niszczeni na ziemi przez rakiety
    wroga.
    Dobry bokser trzyma garde wysoko i nie pozwala zbytnio sie zblizyc
    przeciwnikowi
    do siebie aby nie oberwac nokautu lewym sierpowym od jakiegos kacapa.

    fatso