  • 1. Data: 2002-01-10 16:03:00
    Temat: pytania egzam.
    Od: "Marcin Fudala" <m...@k...home.pl>

    witam,
    czy ktos z was moglby mi pomoc, i mniej wiecej fachowo wyjasnic
    (odpowiedziec)
    na ponizsze pytania, ewentualnie wskazac strone w internecie gdzie mozna by
    to znalezc, dzieki

    pozdrawiam

    1. Cel działania przedsiębiorstwa
    2. Czynniki wyznaczające wartość przedsiębiorstwa
    3. Źródła finansowania przedsiębiorstwa
    4. Czynniki decydujące o wyborze źródeł finansowania przedsiębiorstwa
    5. Strategie zarzadzania kapitałem obrotowym

  • 2. Data: 2002-01-10 16:54:21
    Temat: Re: pytania egzam.
    Od: "Dominik" <d...@i...pl>

    Witam

    Wydaje mi sie, ze chcesz by ktos odrobil za ciebie "prace domowa"...
    Pamietam, ze na studiach mialem przedmioty traktujace o tej tematyce, wiec
    moge ci polecic po prostu kazda ksiazke do zarzadzania oraz zarządzania
    przedsiębiorstwem. To o czym piszesz to podstaowe problemy zarządzania więc
    na pewno ich rozwiązanie (kwestia czy skuteczne) znajdziesz w tych
    ksiazkach.
    Na twoim miejscu poszukal bym takze (jesli juz chcesz w inecie) prac
    magisterskich o tych tematach, bo zaloze sie ze jest ich od groma.

    Pozdrawiam

    DS

  • 3. Data: 2002-01-10 17:07:16
    Od: "Marek Meissner" <m...@j...pl>

    Jesli chodzi Ci o spolki gieldowe to ja sprobuje ;-)

    > 1. Cel działania przedsiębiorstwa
    Celem jest uzyskanie jak najwiekszej kasy przez wlascicieli tj glownych
    akcjonariuszy poprzez emisje publiczna akcji nowo wyemitowanych miedzy tzw
    akcjonariuszy oraz dopuszczenie do publicznego obrotu swoich akcji objetych
    za tzw aport niematerialny {np 1 pln realny = 1000.000pln w aporcie} czyli
    cud ekonomiczny pozwalajacy mnozyc wielokrotnie oraz tworzyc nowe wartosci
    .Wlasne akcje daja kase od razu -mozna je kilkakrotnie drozej sprzedac na
    GPW, nowa emisja publiczna sluzy do zabawy w tzw spolke publiczna.
    > 2. Czynniki wyznaczające wartość przedsiębiorstwa
    Nie sa w zaden konkretny sposob okreslone,podlegaja tzw wycenom bankow
    inwestycyjnych ktorym spolka musi za to zaplacic , [np. Deutsche bank
    USTALIL docelowa cene Optmimusa na 500 PLN] , modom, oraz tzw owczym
    [stadnym] pedom - sa tez scisle skorelowane z iloscia osob z funduszy
    emerytalnych i inwestycyjnych zasiadajacych w radach nadzorczych - w zamian
    za zaangazowanie danego funduszu w spolce czyli chec kupna ich nic nie
    wartych akcji [vide Nejman i MCI]
    > 3. Źródła finansowania przedsiębiorstwa
    sa dwa- kapital akcyjny czyli emisja publiczna miedzy inwidualnych
    inwestorow tzw jeleni - probujacych pozniej wzajemnie zrobic sie w tzw
    "wala" przechytrzajac wzajemnie na GPW oraz drugi - kapital akcyjny wydany
    na to samo przez OFE - czyli nasza kasa dana na przyszla swietlana
    przyszlosc -emeryture .Calosc jest w sprytny sposob transferowana do
    prywatnych kieszeni szefow firm oraz kieszeni zarzadzajacych {patrz pkt 2}
    4. Czynniki decydujące o wyborze wyborze źródeł finansowania
    przedsiębiorstwa
    Wybor jest jasny- rynek publiczny z wszystkich oczywistych w/w wzgledow-
    tzw pozyskanie kapitalu publicznego - patrz p.1.Nie kosztuje NIC- [obietnic
    zarzadu czyli tzw bicia piany przy sprzedazy emisji nie licze bo koszt jest
    nieduzy] - czyli nastepuje tzw optymalizacja efektu ekonomicznego
    ;-)Alternatywa sa obligacje zamienne na akcje- ostatecznosc- wtedy gdy akcji
    nie da sie juz sprzedac bo naiwnych brakuje. W miedzyczasie ceny akcji
    spadaja wiec zamienic obligacji na akcje nikt nie chce,co do ich wykupu to
    spolka nie ma juz srodkow- wiec zamiast wykupu zglasza wniosek o uklad z
    obligatariuszami czyli np zaplate 30 % w ciagu 10 lat.. Ci ktorzy kupili
    obligacje - zrobili to tez z analogicznych zrodel czyli srodkow innej spolki
    wiec sie zgadzaja.
    > 5. Strategie zarzadzania kapitałem obrotowym
    Polega ona na zmniejszeniu kapitalu akcyjnego i zapasowego w jak najszybszym
    okresie czasu poprzez wyplaty duzych poborow i nagrod radzie nadzorczej i
    zarzadowi, [wlasciciele,zarzadzajacy z OFE i swoi], wydatki na tzw koszty
    uzyskania przychodu ;- ) tzn luksusowe samochody, utrzymanie atrakcyjnych
    biur z tzw infrastruktura aby przyjemniej sie pracowalo, zlecenia do
    zaprzyjaznionych firm na nikomu niepotrzebne roboty.Kapitalu wystaczy na
    pare lat- potem tzw alternatywa czyli nowa emisja lub upadlosc. Inaczej
    wydac sie tego kapitalu nie da- a dywidendy nie ma sensu obcym placic .
    Biezace potrzeby kapitalowe spolki zalatwiaja kredyty ktorych sie nie splaca
    tylko zamienia na nowe emisje akcji dla wierzycieli .Akcje te trafiaja
    pozniej oczywiscie tam gdzie powinny czyli do OFE lub do tzw akcjonariuszy
    dlugoterminowych [kupili bo bylo tanio, nie zdazyli ich w pore sprzedac a
    potem spadlo wiec czekaja bo "musi odbic"]

    Wiem, wiem...nie o to pytales....Ale takiej odpowiedzi jak ta nie znajdziesz
    nigdzie- a nie wiem jaki jest cel pytania.;-) Jesli chcesz znac prawde- to
    ja masz...Jesli masz np napisac prace magisterska -odpowiadajac w sposob
    podany powyzej- choc jest on jedynie prawdziwy-
    tytulu niestety nie uzyskasz :-( ...... Ale swiadomosc powyzszego moze byc
    bardziej pozyteczna niz uzyskanie tytulu - nawet profesorskiego.;-)

    Zaraz ktos napisze ze jestem tertryk- zgryzliwy i ironiczny.....Ale to
    wszystko powyzej to niestety samo zycie........
    pzdr
    MM

    Użytkownik Marcin Fudala <m...@k...home.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1ke5q$82p$...@n...onet.pl...

  • 4. Data: 2002-01-10 18:11:15
    Od: "Marcin Fudala" <m...@k...home.pl>

    wiem ze to bedzie miazdzace, ale jakby ktos mogl to jeszcze kilka takich

    6. Porównaj obligacje z akcjami
    7. Średnioważony koszt kapitału (WACC) i jego znaczenie
    8. Ryzyko a stopa zwrotu (Model CAPM)
    9. Scharakteryzuj 5 podstawowych grup wskaźników finansowych
    10. Czynniki wyznaczające stopę wzrostu równomiernego
    11. Czynniki decydujące o stopie zwrotu z kapitału własnego (ROE)
    12. Scharakteryzuj model Baumola
    13. Scharakteryzuj model Millera-Orra
    14. Czynniki decydujące o wielkości przepływów gotówkowych netto
    15. Metody oceny efektywności projektów inwestycyjnych
    16. Istota analizy fundamentalnej
    17. Istota analizy technicznej
    18. Czynniki decydujące o cenie akcji
    19. Czynniki decydujące o cenie obligacji
    20. Scharakteryzuj podstawowe instrumenty pochodne
    21. W jaki sposób można redukować ryzyko finansowe
    22. Czynniki decydujące o zdolności kredytowej firmy (5C)
    23. Czynniki wyznaczające maksymalny poziom zadłużenia przedsiębiorstwa
    24. Struktura bilansu przedsiębiorstwa
    25. Struktura rachunku wyników

    pozdrawiam
    M.

  • 5. Data: 2002-01-10 18:59:16
    Od: "jasin" <m...@a...pl>

    Jeśli wrzucasz takie tematy na grupę, to mam dla Ciebie jedną radę... daj
    sobie spokój z egzaminem, bo na pewno oblejesz... Widać, że nie chodziłeś na
    wykłady, nie przeczytałeś żadnych książek i nawet nie masz pojęcia jak się
    do tego zabrać. A teraz bardziej konstruktywnie ... spróbuj zapisać się jak
    najszybciej do jakiejś partii politycznej i przenieś się na politologię - to
    jedyny kierunek, który przychodzi mi do głowy, gdzie można zaliczyć bez
    konkretnej wiedzy... Gdybyś jednak chciał coś zrozumieć, to poczytaj
    najpierw FAQ grupy a to uświadomi Ci jak głupie było twoje pytanie.

    Zawsze starałem się pomagać... pierwszy raz reaguję tak negatywnie ale to
    tylko przez głupotę twego pytania... Marek natrudził się by coś Ci
    wytłumaczyć :)))) a ty nawet pewnie nie przeczytałeś tego co dostałeś...
    Potem nasze uczelnie wypuszczają dupków z tytułami magistrów, którzy ....
    ręce opadają...

  • 6. Data: 2002-01-10 19:16:43
    Temat: Re: pytania egzam, odp. na tyle, aby zdac ;-)
    Od: "Marcin Sokołowski" <a...@N...onet.pl>

    Ktos napisal cos:

    A ja bym ujal w skrocie:

> [...]

    Kasa. Jak najwiecej.

    Ilosc tej kasy dostepna na zyczenie lub na papierze.

    Bardziej zasobni, mniej inteligentni.

    przedsiębiorstwa

    Kto da wiecej, wezmie mniej.

    Tylko jedna - k.o. ma przyniesc jak najwiekszy zysk lub poniesc jak
    najmniejsza strate w mozliwie jak najdluzszym horyzoncie czasowym.
    --
    Pozdrawiam !
    Marcin "Xms" Sokołowski

  • 7. Data: 2002-01-10 19:19:40
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > konkretnej wiedzy... Gdybyś jednak chciał coś zrozumieć, to poczytaj
    > najpierw FAQ grupy a to uświadomi Ci jak głupie było twoje pytanie.

    eee j - dostal liste pytan - musi je opracowac, moze nawet podlozy
    gotowca...
    Co ty chcesz?? :)

    A naszych uczelni - no wez kurde.. Ja tu od roku zbieram materialy, ludzi
    omijam zeby niektorych rzeczy jeszcze nie oddawac - bo za duzo kserowania, a
    ty tak generalizujesz...

    --

    ----
    Jezeli wierzycie w slowa, wierzycie w ukryte w nich znaczenie.

  • 8. Data: 2002-01-10 20:56:43
    Od: "Marcin Fudala" <m...@k...home.pl>

    kolego,

    nie bede Ci tlumaczyl, po co to jest i dla kogo.
    Czasem warto sie dowiedziec niz od razu ....

    Moze faktycznie przesadzilem, za co z gory przepraszam

    "jasin" <m...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > tylko przez głupotę twego pytania... Marek natrudził się by coś Ci
    > wytłumaczyć :)))) a ty nawet pewnie nie przeczytałeś tego co dostałeś...

    przeczytalem

    > Potem nasze uczelnie wypuszczają dupków z tytułami magistrów, którzy ....
    > ręce opadają...

    to nie jest na uczelnie!

  • 9. Data: 2002-01-10 21:18:21
    Od: "jasin" <m...@a...pl>

    > to nie jest na uczelnie!

    Pozwól że zgadnę, chcesz zostać doradcą inwestycyjnym!

    Pozdrawiam :))))

  • 10. Data: 2002-01-10 21:56:11
    Od: "Dominik" <d...@i...pl>

    Ja ci nie pomoglem wiec o nic nie mam pretencji, ale przepraszasz raczej z
    dołu.