  • 1. Data: 2007-05-09 02:34:28
    Temat: punkt kasowy - pytanie do fachowców
    Od: "CSN" <m...@v...pl>

    Witam,
    zastanawiam się nad uruchomieniem punktu kasowego, w którym klienci mogliby
    płacić swoje rachunki.

    Praktycznie wszystko już wiem, pozostaje pytanie najważniejsze:

    Czy płatności wychodzące z mojego konta firmowego z opisem przelewu np. Jan
    Kowalski, ul. XXXX, kod, xxx nr faktury,
    będą bez problemu księgowane w TPSA czy Energetyce jako wpłata za rachunki
    Kowalskiego???

    Pewnie i tak wizyta w TPSA będzie niezbędna, ale z ciekawości zapytam
    Szanownych Internautów.

    Pozdrawiam

    CSN

    p.s.
    od kilku miesięcy płacę zobowiazania innej osoby ze swojego rachunku i jak
    dotąd ERA GSM nie narzekała....

  • 2. Data: 2007-05-09 19:56:00
    Temat: Re: punkt kasowy - pytanie do fachowców
    Od: "CSN" <m...@v...pl>

    > Też płaciłem i to kilku osobom, które nie są ze mną spokrewione i zero
    > problemu. Tak jak napisałem wyżej, w większości przypadków każdy abonent
    > ma swoje konto i firmę interesuje tylko czy wpłata za dany miesiąc została
    > uiszczona.

    Znaczy się czas zacząć testy, ale chyba i tak się przejadę do Energetyki,
    aby później nie było jaj....

    Pozdrawiam

    CSN

  • 3. Data: 2007-05-10 13:50:03
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    CSN wrote:

> [...]
    > Kowalski, ul. XXXX, kod, xxx nr faktury,
    > będą bez problemu księgowane w TPSA czy Energetyce jako wpłata za rachunki

    Teraz praktycznie każda instytucja, która ma abonentów tworzy dla
    każdego z osobna specjalne subkonto, które jest powiązane z programem
    firmy do naliczania/windykacji etc, więc raczej nie powinno być problemu.

  • 4. Data: 2007-05-10 20:54:20
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    CSN pisze:

    > Znaczy się czas zacząć testy, ale chyba i tak się przejadę do Energetyki,
    > aby później nie było jaj....

    Rozmawiałem z kolegą, który brał udział w projekcie aplikacji dla firmy
    z kilku tysiącami abonentów. W skrócie zasada działania. Któregoś tam
    dnia miesiąca dla wszystkich, albo indywidualnie dla każdego, następuje
    naliczenie abonamentu i na koncie klienta pojawia się kwota przykładowo
    -50 zł. Klient opłaca abonament i stan konta się zeruje ot i wsio. Z
    tego co powiedział teraz to już praktycznie standard, ale upewnić się
    oczywiście nie zawadzi.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-05-14 06:43:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 10 May 2007 09:50:03 -0400, Bartosz 'xbartx' Nowakowski
    napisał(a):
    [...]
> [...]
    > problemu. Tak jak napisałem wyżej, w większości przypadków każdy abonent
    > ma swoje konto i firmę interesuje tylko czy wpłata za dany miesiąc

    Polecam wątek na pl.soc.prawo: http://tiny.pl/d8nl , z argumentacji GS (i
    niestety chyba ma rację) wynika że taka firma nie ma obowiązku przyjęcia
    wpłaty od osoby trzeciej.

    p. m.