  • 1. Data: 2013-01-24 09:55:15
    Temat: przesuwanie
    Od: Maruda <m...@n...com>

    Czy zauważyliście może (a może mnie tylko tak się wydaje), że banki
    przesuwają punkt ciężkości swoich ofert z "darmowej obsługi i
    atrakcyjnych depozytów / kredytów" na "bonusy za otwarcie konta"?

    Czyli zamiast rzetelnej oferty "przyjdź do nas, bo mamy wysoki % na
    depozytach" jest mamienie jednorazowymi bonusami lub iluzorycznymi i
    znikającymi premiami i MoneBack'ami.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 2. Data: 2013-01-24 10:33:34
    Temat: Re: przesuwanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 09:55:15 UTC+1 użytkownik Maruda napisał:
    > Czyli zamiast rzetelnej oferty "przyjdź do nas, bo mamy wysoki % na
    >
    > depozytach" jest mamienie jednorazowymi bonusami lub iluzorycznymi i
    >
    > znikającymi premiami i MoneBack'ami.

    Bo banki spadaja przychody odsetkowe i rekompensuja to sobie przychodami z opłat i
    prowizji. A te najczęściej są za konto, karty itp. I trakimi produktami bank z sobą
    klientów wiąże.
    Wyatrczy że bank zaoferuje jakis gadżet za kilkadziesiąt zł(teraz chyba nawigacja w
    Getinie) czy wczesniej Kindle w mBanku(to juz dla ścisłosci chyba kilkaset zł) i
    kilkuset klientów dzięki temu zyska.
    Ktoś tu pisał że kilka osób w rodzinie "obdarował" Kindlami(czyli pozakłądał i
    rachunki KK). Teraz wystarczy że z tych kilku osób jedna czy dwie wykorzystają limit,
    spłącac będą kwote minimalna i bank jest do przodu. Albo nawet nie wykorzystaja
    limitu tylko w pore nie wypowiedza rachunku tej karty- opłata roczna to chyba 200zł
    za zwykła i 600zł za premium. Nie ma darmowych obiadków niestety.

    Druga sprawa ty piszesz o depozytach- deponenci nie sa lojalnymi klientami banku i
    trudno ich z bankiem na dłużej związać. Konkurencja podniesie opr 1% i część klientów
    odchodzi. Działa to tez w druga strone- bank potrzebuje kasy, więc pojawia sie
    ciekawa oferta lokaty i nawet ci którzy obrazili się na bank za coś wcześniej
    wracaja.

  • 3. Data: 2013-01-24 12:47:22
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 09:55:15 +0100, Maruda napisał(a):

    > Czy zauważyliście może (a może mnie tylko tak się wydaje), że banki
    > przesuwają punkt ciężkości swoich ofert z "darmowej obsługi i
    > atrakcyjnych depozytów / kredytów" na "bonusy za otwarcie konta"?

    Niespecjalnie. Raczej - na grupie popularnym tematem jest
    wiśnio/orzecho/whateverobranie i stąd takie złudzenie.

    > MoneBack'ami.

    Utworzenie liczby mnogiej można od biedy przeboleć, ale ten apostrof
    zwyczajnie straszy. Materiał ze szkoły podstawowej.

    AK