  • 1. Data: 2003-02-13 12:27:12
    Temat: przelewey zagraniczne na Inteligo....?
    Od: "iczek" <n...@d...com.pl>

    Witam,

    Jesli ominalem ten watek w archiwum to przepraszam ale mam pytanie:

    - chce przelac dolary bezposrednio na konto Inteligo ze Stanow. I nigdzie
    nie moge znalezc informacji ( Inteligo nie odpowiada) po jakim kursie sa
    rozliczane przelewy w obcej walucie.

    Moze ktos z was dysponuje taka wiedza?
    Bede wdzieczny za pomoc...

    pozdrawiam grupe

    piotr biegaj, iczek

    PS
    Wiem, ze do kazdego wplywu doliczana jest prowizja z TOiP -11.99 zl.
    Ale co z kursem......? Sredni NBP?

  • 2. Data: 2003-02-13 13:04:34
    Temat: Re: przelewey zagraniczne na Inteligo....?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b2g2u0$h2j$1@nemesis.news.tpi.pl, iczek
    <n...@d...com.pl>:

    > PS
    > Wiem, ze do kazdego wplywu doliczana jest prowizja z TOiP -11.99 zl.
    > Ale co z kursem......? Sredni NBP?

    Kurs skupu danej waluty banku, czyli PKO BP.
    http://www.pkobp.pl -> Waluty i Bony -> Kursy Walut -> Dewizy -> Kupno

    (Przy przelewie korzystniejszy kurs Dewizy raczej niz Pieniadze, choc nie
    jestem na 100% pewien.)

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-02-13 14:47:45
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"

    > Kurs skupu danej waluty banku, czyli PKO BP.
    > http://www.pkobp.pl -> Waluty i Bony -> Kursy Walut -> Dewizy -> Kupno

    Jesli chodzi o przelew walut to tak powinno byc ale faktu, ze Inteligo to
    teraz to samo co PKOBP nie nalezy uogolniac.

    Otoz wyplata karta VE Inteligo i VE PKOBP to dla VISA dwie rozne karty i
    dwie rozne prowizje przy "przeliczaniu" na USD. Jak wynika z artykulu w PB z
    11 lutego Visa stosuje nie jakis tam tajemniczy kurs dolara a zwykla
    prowizje procentowa, ktora placa klienci i niektorzy sie teraz z VISA sądzą,
    ponieważ na taką prowizję się nie umawiali

    Wyplacilem testowo 20 EUR w bankomacie banku Hiszpanskiego 28 stycznia
    kartami VE Inteligo i VE PKOBP (Ekspres) - ocziwiscie na roznych zasadach
    liczona jest prowizja ale poniewaz przypadkiem na obu rachunkach mialem taka
    sama datę księgowania - juz 30 stycznia - wiec spodziewalem sie takiej samej
    kwoty zlotowek. BYLA JEDNAK INNA !!!
    ciekawe czy bank PKOBP zasloni sie tajemniczymi kursami Visa czy przyzna ze
    to ja zaplacilem ukrytą prowizję - jeśli raczy odpowiedziec na mojego maila
    ;-))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-02-13 15:31:05
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b2gb7r$k0a$1@atlantis.news.tpi.pl, blad <b...@W...pl>:
> [...]
    > ciekawe czy bank PKOBP zasloni sie tajemniczymi kursami Visa czy
    > przyzna ze to ja zaplacilem ukrytą prowizję - jeśli raczy

    A wziales pod uwage, ze VE Inteligo jest rozliczana z data transakcji, nie z
    data ksiegowania? Jesli VE PKOBP jest z data ksiegowania, to moze z tego
    wynika roznica (zmiana kursu USD od dnia transakcji do dnia ksiegowania).

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-02-13 15:42:04
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"

> [...]
    > wynika roznica (zmiana kursu USD od dnia transakcji do dnia ksiegowania).

    Inteligo przyslalo mi SMS zaraz po wykonaniu operacji - na tym SMS byla inna
    kwota zlotowek niz dwa dni pozniej podczas ksiegowania. Ponadto Inteligo
    odpowiedzialo na mojego maila:
    "Kwota transakcji jest przeliczana przez VISA International z waluty
    transakcji na dolary amerykańskie po kursie obowiązującym w VISA
    International. Następnie, w dniu rozliczenia transakcji Twój rachunek jest
    obciążany kwotą w PLN po kursie sprzedaży dewiz obowiązującym w danym dniu w
    PKO Banku Polskim."
    - z czego wnioskuje ze jesli ksiegowali 30 stycznia (tak jak PKOBP) to kurs
    powinien byc ten sam.
    Data transakcji jak widac nie ma nic do rozliczenia - gdzie zdobyles taka
    informacje??
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-02-13 15:56:02
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b2gecv$lg0$1@nemesis.news.tpi.pl, blad <b...@W...pl>:

> [...]
    > to kurs powinien byc ten sam.
    > Data transakcji jak widac nie ma nic do rozliczenia - gdzie zdobyles

    Informacje na grupie, tylko pomylilo mi sie, sorki. Chodzilo o obciazenie z
    data ksiegowania zamiast transakcji. To sprawdzilem empirycznie dla
    gotowkowych.

    Ale moze jednak istnieje roznica w zasadach rozliczania (datach), tylko w
    strone odwrotna, niz zasugerowalem?

    --
    Robert