  • 1. Data: 2003-02-13 11:27:19
    Temat: ing BSK modyfikacja przelewów
    Od: "Alex" <a...@o...pl>

    Witam
    Czy ktos jeszcze zauwazyl ze przy modyfikacji przelewow wzorcowych nie jest
    wymagane haslo??!!
    Wydaje mi sie ze przed zmiana systemu bylo to konieczne ...

  • 2. Data: 2003-02-13 13:26:59
    Temat: Re: ing BSK modyfikacja przelewów
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Alex" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > wymagane haslo??!!
    > Wydaje mi sie ze przed zmiana systemu bylo to konieczne ...

    bylo kiedys potrzebne. Ale w sumie niepotrzebnie. Haslo i tak jest wymagane
    w chwili zlecania przelewu.

    D.

  • 3. Data: 2003-02-13 14:21:38
    Od: e...@p...onet.pl

    > bylo kiedys potrzebne. Ale w sumie niepotrzebnie. Haslo i tak jest wymagane
    > w chwili zlecania przelewu.

    Absolutnie nie zgadzam sie, ze niepotrzebnie. W koncu po to sa przelewy
    wzorcowe, zeby nie musiec za kazdym razem wpisywac ani sprawdzac numeru konta.
    Zatem aby mozna bylo bezstresowo korzystac z przelewow wzorcowych powinna byc
    pewnosc ich zabezpiecznia przed modyfikacja. Kazdy system bezpieczenstwa jest
    tylko tak silny jak najslabszy elekmet, wiec zadanie klucza przy zlecaniu
    przelwu nic tu nie daje. Przeciwnie, pogarsza sprawe, bo w razie czego (tj.
    zmiany przelewu wzorcowego przez potencjalnego wlamywacza, ktory znal tylko
    haslo) bank jest kryty ("klient widzial co zleca i potwierdzil to kluczem").
    ING ma u mnie duuuza kreche!

    Podobna sprawa, ale z innej beczki: zauwazyliscie, ze przy realizacji kilku
    przelewow (w jednej sesji po zalogowaniu) klucz czytany jest z dyskietki tylko
    raz? Pozniej wprawdzie trzeba kazdy przelew potwierdzic PINem do klucza, ale
    sam klucz nie jest juz wymagany (siedzi pewnie w pamieci operacyjnej, dyskietke
    mozna spokojnie wyjac). I znow: w hipotetycznej sytuacji, gdy ktos zapomni sie
    wylogowac, mozna mu zrobic kuku znajac tylko statyczny PIN. Moim zdaniem to
    rozwiazanie b. niebezpieczne. Tym bardziej, ze nie wiem, co tak naprawde dzieje
    sie z kluczem (moze zadanie PIN-u przy kolejnych przelewach to w ogole tylko
    jakas atrapa?), w kazdym razie jego fizyczne uzycie nie jest wymagane.

    Coraz bardziej mi sie to nie podoba...

  • 4. Data: 2003-02-13 18:51:20
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]> Coraz bardziej mi sie to nie podoba...

    Czas wrócić do klasycznego "marmura" z żywym człowiekiem ????

  • 5. Data: 2003-02-14 08:17:51
    Od: "Alex" <a...@o...pl>

    > Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > [...]> Coraz bardziej mi sie to nie podoba...
    >
    > Czas wrócić do klasycznego "marmura" z żywym człowiekiem ????

    To moze zbyt drastyczne;) Ale ostanio BSK stacza sie powoli po równi
    pochyłej, co nowy produkt to jakaś wpadka..Czas chyba zmienic bank..choc
    bylem w miare zadowolony. Nowy nieprzemyslany system załamał mnie zupelnie.
    Przestały chodzic niektóre zdefiniowane poprzednio przelewy
    wzorcowe...zreszta na konta INGBSK;)