  • 1. Data: 2003-10-09 08:49:52
    Temat: przelew i smierc
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Zaciekawił mnie następujący problem bankowo-prawny, dotykający głównie
    kont internetowych:

    zlecony zostaje przelew z datą przyszłą na znaczną kwotę (kanałem
    internetowym). Znaczna kwota czyli taka, jaka uzbiera się po sprzedaży
    mieszkania.

    Czy przelewy są podobnie "śledzone" przez pracowników banków jak np.
    transakcje karciane, i przy "większych" kwotach banki próbują się
    asekurować chcąc otrzymać potwierdzenie telefoniczne. "Halo, tu mBank,
    czy zlecał(-a) Pan/Pani przelew dziś na kwotę ... na konto ... itd. itp?

    A moje zasadnicze pytanie jest takie: jeżeli bank tak robi, to czy po
    otrzymaniu informacji (niestety komuś się wymsknie), że osoba zlecająca
    nie żyje w momencie realizacji przelewu taki przelew puści czy zatrzyma?

    andy_nek

  • 2. Data: 2003-10-09 09:39:59
    Temat: Re: przelew i smierc
    Od: p1w <p...@w...pl>

    Andrzej Kłos wrote:

> [...]
    > otrzymaniu informacji (niestety komuś się wymsknie), że osoba zlecająca
    > nie żyje w momencie realizacji przelewu taki przelew puści czy zatrzyma?

    Nie slyszałem aby mBank potwierdzał dodatkowo przelewy. Wystarczy
    identyfikacja za pomocą haseł jednorazowych. Sam robiłem duże przelewy,
    nikt o nic dodatkowo nie pytał.

  • 3. Data: 2003-10-09 11:32:03
    Od: "Marlboro" <m...@e...it.pl>

    W Inteligo dzwonia i pytaja, czy faktycznie zlecalo sie taki przelew... Ale
    dzwonia juz po fakcie, jak przelew wyszedl...

    --
    Pozdro...
    Marlboro

  • 4. Data: 2003-10-09 15:56:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marlboro" <m...@e...it.pl> writes:

    > W Inteligo dzwonia i pytaja, czy faktycznie zlecalo sie taki przelew... Ale
    > dzwonia juz po fakcie, jak przelew wyszedl...

    Moze jeszcze z banku nie wyszedl?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH