Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2003-12-21 19:07:59
Temat:procenty jak sobie obliczyc
Od:"KJ" <k...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Mam sume 5.000 zl. Jestem wlascicielem z tej sumy tylko 1234 zl, reszte
posiada inna osoba. Jak szybko obliczyc ile mam procent z sumy 5000 zl.
Chcialbym miec to obliczone w arkuszu Excela.

Tzn. chce sume 100 % (czyli 5000) podzielic na dwie wartosci procentowe i
poznac ktora odpowiada mojej wlasnosci tj. 1234 zl.

2. Data: 2003-12-21 19:21:53
Temat:Re: procenty jak sobie obliczyc
Od:"zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KJ napisal/a:
> [...]
>
> Tzn. chce sume 100 % (czyli 5000) podzielic na dwie wartosci
> procentowe i poznac ktora odpowiada mojej wlasnosci tj. 1234 zl.

odpowiem, ale w zamian powiedz, do której chodzisz klasy :-P
Ty masz 1235/5000 - jest to 0,2468 czyli 24,68%
a ten drugi ma (5000-1234)/5000 = 3766/5000 = 0,7532 = 75,32%

Zbiggy

3. Data: 2003-12-21 19:25:47
Od:"MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"KJ" <k...@o...net> wrote in message
> [...]
>
> Tzn. chce sume 100 % (czyli 5000) podzielic na dwie wartosci procentowe i
> poznac ktora odpowiada mojej wlasnosci tj. 1234 zl.

Do szkoly az tak daleko bylo? A moze byla na stromej i wysokiej gorze? ;)
jesli 5000 * x% = 1234 to x% = 1234/5000
proste? ;)

Maciej

4. Data: 2003-12-21 19:57:55
Od:"MarekZ" <m...@s...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do szkoly az tak daleko bylo? A moze byla na stromej i wysokiej gorze? ;)
> jesli 5000 * x% = 1234 to x% = 1234/5000
> proste? ;)

Tak juz zupelnie nawiasem mowiac, w kontekscie tej gory, to jesli juz
piszesz x%, to powinno byc:
x%=100*1234/5000.... ;-)

marekz

5. Data: 2003-12-21 20:03:22
Od:"userekMalutki" <f...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KJ" <k...@o...net> napisał w wiadomości
> [...]
> : Tzn. chce sume 100 % (czyli 5000) podzielic na dwie wartosci procentowe
> i : poznac ktora odpowiada mojej wlasnosci tj. 1234 zl.

Co za interesująca dyskusja ! A jaki poziom wiedzy i arytmetycznych wywodów.
Rozumiem że na grupie bankowej o %% nigdy za wiele.

--
pozdrowienia
R.Andrzej

6. Data: 2003-12-22 00:09:08
Od:zenek <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do szkoly az tak daleko bylo? A moze byla na stromej i wysokiej
gorze? ;)

co się człowieka czepiacie ?
On jest specjalista od Excela nie od procentów.

Dzisiaj studenci na drugim roku studiów ekonomicznych
(nie wszyscy, ale są takie egzemplarze)
nie wiedzą ile jest 5% ze 150 (wiedzą za to ile jest
5% ze 100).
A kompletna porażka jak przyjdzie wyliczyć X z równania: 3 - X = 10.

I wcale im to nie przeszkadza w ukończeniu tych studiów ;)

7. Data: 2003-12-22 08:41:43
Od:"Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

zenek <z...@w...pl> napisał(a):

> I wcale im to nie przeszkadza w ukończeniu tych studiów ;)

Mnie kiedys zaden z 20 kursantow nie potrafil zdefiniowac procenta ;)

Franz

8. Data: 2003-12-22 16:27:21
Od:"Bogdan B." <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Franz "

> Mnie kiedys zaden z 20 kursantow nie potrafil zdefiniowac procenta ;)

A to był kurs czego?

Bogdan B.

9. Data: 2003-12-22 20:30:40
Od:"Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogdan B. <b...@h...pl> napisał(a):

> A to był kurs czego?

Chemia analityczna - mlodziaki z supermaturami ktore maja zostac doktorami ;)

Franz

10. Data: 2004-01-28 19:08:24
Od:"l:e.h" <l...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> skribis:

>Mnie kiedys zaden z 20 kursantow nie potrafil zdefiniowac procenta ;)

A jak sie go definiuje? mnie uczyli ze procent to jedna setna - dobra
definicja?

Pozdrawiam, Leh.
--
}} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{