  • 1. Data: 2003-12-21 19:07:59
    Temat: procenty jak sobie obliczyc
    Od: "KJ" <k...@o...net>

    Mam sume 5.000 zl. Jestem wlascicielem z tej sumy tylko 1234 zl, reszte
    posiada inna osoba. Jak szybko obliczyc ile mam procent z sumy 5000 zl.
    Chcialbym miec to obliczone w arkuszu Excela.

    Tzn. chce sume 100 % (czyli 5000) podzielic na dwie wartosci procentowe i
    poznac ktora odpowiada mojej wlasnosci tj. 1234 zl.

  • 2. Data: 2003-12-21 19:21:53
    Temat: Re: procenty jak sobie obliczyc
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    KJ napisal/a:
> [...]
    >
    > Tzn. chce sume 100 % (czyli 5000) podzielic na dwie wartosci
    > procentowe i poznac ktora odpowiada mojej wlasnosci tj. 1234 zl.

    odpowiem, ale w zamian powiedz, do której chodzisz klasy :-P
    Ty masz 1235/5000 - jest to 0,2468 czyli 24,68%
    a ten drugi ma (5000-1234)/5000 = 3766/5000 = 0,7532 = 75,32%

    Zbiggy

  • 3. Data: 2003-12-21 19:25:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "KJ" <k...@o...net> wrote in message
> [...]
    >
    > Tzn. chce sume 100 % (czyli 5000) podzielic na dwie wartosci procentowe i
    > poznac ktora odpowiada mojej wlasnosci tj. 1234 zl.

    Do szkoly az tak daleko bylo? A moze byla na stromej i wysokiej gorze? ;)
    jesli 5000 * x% = 1234 to x% = 1234/5000
    proste? ;)

    Maciej

  • 4. Data: 2003-12-21 19:57:55
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

    > Do szkoly az tak daleko bylo? A moze byla na stromej i wysokiej gorze? ;)
    > jesli 5000 * x% = 1234 to x% = 1234/5000
    > proste? ;)

    Tak juz zupelnie nawiasem mowiac, w kontekscie tej gory, to jesli juz
    piszesz x%, to powinno byc:
    x%=100*1234/5000.... ;-)

    marekz

  • 5. Data: 2003-12-21 20:03:22
    Od: "userekMalutki" <f...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "KJ" <k...@o...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > : Tzn. chce sume 100 % (czyli 5000) podzielic na dwie wartosci procentowe
    > i : poznac ktora odpowiada mojej wlasnosci tj. 1234 zl.

    Co za interesująca dyskusja ! A jaki poziom wiedzy i arytmetycznych wywodów.
    Rozumiem że na grupie bankowej o %% nigdy za wiele.

    --
    pozdrowienia
    R.Andrzej

  • 6. Data: 2003-12-22 00:09:08
    Od: zenek <z...@w...pl>

    > Do szkoly az tak daleko bylo? A moze byla na stromej i wysokiej
    gorze? ;)

    co się człowieka czepiacie ?
    On jest specjalista od Excela nie od procentów.

    Dzisiaj studenci na drugim roku studiów ekonomicznych
    (nie wszyscy, ale są takie egzemplarze)
    nie wiedzą ile jest 5% ze 150 (wiedzą za to ile jest
    5% ze 100).
    A kompletna porażka jak przyjdzie wyliczyć X z równania: 3 - X = 10.

    I wcale im to nie przeszkadza w ukończeniu tych studiów ;)

  • 7. Data: 2003-12-22 08:41:43
    Od: "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zenek <z...@w...pl> napisał(a):

    > I wcale im to nie przeszkadza w ukończeniu tych studiów ;)

    Mnie kiedys zaden z 20 kursantow nie potrafil zdefiniowac procenta ;)

    Franz

  • 8. Data: 2003-12-22 16:27:21
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Franz "

    > Mnie kiedys zaden z 20 kursantow nie potrafil zdefiniowac procenta ;)

    A to był kurs czego?

    Bogdan B.

  • 9. Data: 2003-12-22 20:30:40
    Od: "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> napisał(a):

    > A to był kurs czego?

    Chemia analityczna - mlodziaki z supermaturami ktore maja zostac doktorami ;)

    Franz

  • 10. Data: 2004-01-28 19:08:24
    Od: "l:e.h" <l...@...pl>

    "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> skribis:

    >Mnie kiedys zaden z 20 kursantow nie potrafil zdefiniowac procenta ;)

    A jak sie go definiuje? mnie uczyli ze procent to jedna setna - dobra
    definicja?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    }} Bezplatny e-book: http://www.arystoteles.pl/ (na dole po prawej) {{