  • 1. Data: 2004-03-02 14:11:20
    Temat: problem z zagranicznym czekiem- pytanie
    Od: "Osa" <o...@p...onet.pl>

    Witam Serdecznie

    Zwracam się do was z pytaniem i prośbą o wyjaśnienie mi pewnej kwestii.
    Oddałem do inkasa w Pekao S.A. czek opiewający na ok. 1800 USD, opłacając przy
    złożeniu go opłatę ? prowizje pobieraną przez bank. Przy całych formalnościach
    zapytałem czy to są całkowite koszty poniesione przeze mnie i odpowiedziano mi,
    że tak.
    Nadmienię, że był to czek Citi Banku N.Y Branch ? bank wiarygodny z oddziałami
    na całym świecie.
    Teraz przyszedł mi wyciąg z rachunku w Pekao i niestety, ale kwota, która
    wpłynęła na rachunek to kwota czeku pomniejszona o 150 USD, a te 150 USD to
    prowizja banku zagranicznego. W sumie koszty realizacji czeku wyniosły prawie
    10% - obłęd!!!!
    Mam teraz kilka pytań w związku z tym ?
    Czy bank Pekao miał prawo obciążyć mnie kosztami o wystąpieniu których w ogóle
    mnie nie poinformowano?
    Czy ktoś spotkał się z podobnymi kosztami??
    I czy mogę się domagać od banku zwrotu tych kosztów reklamując usługę?

    Pozdrawiam

    Osa

  • 2. Data: 2004-03-03 07:25:01
    Temat: Re: problem z zagranicznym czekiem- pytanie
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Osa" <o...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:05cd.000005fd.40449607@newsgate.onet.pl...
> [...]
    która
    > wpłynęła na rachunek to kwota czeku pomniejszona o 150 USD, a te 150

    AFAIK banki amerykańskie pobierają prowizję za inkaso czeków w
    wysokości ~75USD, więc przy większej kwocie bardzo możliwe jest, że
    pobrali aż 150. To jest chore... ale nic na to nie można poradzić.
    Przeczytaj uważnie warunki wykonania zlecenia inkasa, które podpisałeś
    przy oddawaniu czeku w banku. Nie wiem jak jest w Pekao SA ale np. w
    PKO BP w "warunkach" jest informacja, że PKO BP nie ma wpływu na
    wysokość prowizji i opłat pobieranych przez banki uczestniczące w
    rozliczeniu inkasa i opisane są zasady rozliczania kosztów banków
    zagranicznych.

    Pozdrawiam,
    darsoon