  • 1. Data: 2003-04-23 11:31:10
    Temat: lamerskie : LUKAS kto policzy odsetki od pożyczki
    Od: "Arjano" <a...@w...pl>

    Witam !

    Czy ktoś się orientuje dobrze w oprocentowaniu pożyczek ew. zechciałoby się
    mu policzyć ile faktycznie zapłacę za pożyczkę w koncie (e-konto pro) kwoty
    1000 zł na 1 miesiąc przy oprocentowaniu pozyczki standard, plus, ew.
    zabezpieczonej lokatą.
    Koszt za przyznanie pozyczki to podobno 1 % sumy przyznanej / rok. Pożyczka
    zabezpieczona lokatą to poniżej 14 % (rocznie ?).

    Czyli za ten 1000 zł zapłacę : 25 zł (jednorazowo za przyznanie kwoty
    pożyczki powiedzmy 2500 zł) + 11,66666 zł (pozyczka oddana po miesiącu).
    Mylę sie ? Jeżeli tak, to gdzie, są jakies inne ukryte opłaty ?
    Ile razy zadzwonię na infolinie to mam inne dane. Za to samo otrzymuję : 42
    zł (razem z tymi 25), 40 zł, ...

    --
    POZDRAWIAM - Arjano
    (O) Przyłącz się do nas: http://www.rzeszow.net

  • 2. Data: 2003-04-23 11:47:38
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Arjano" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Pytanie też lamerskie. Co tak naprawdę onacza pojęcie "pożyczka
    zabezpieczona lokatą"?

    Dzięki za wyjaśnienie.

    Piotrek

  • 3. Data: 2003-04-23 12:09:43
    Od: "Arjano" <a...@w...pl>

    Piotr Solarz wrote:
    > Użytkownik "Arjano" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pytanie też lamerskie. Co tak naprawdę onacza pojęcie "pożyczka
    > zabezpieczona lokatą"?

    No wg mnie to jest tak : mam (hipotetycznie :-) ) kupę kasy w tym banku, ale
    na lokatach czasowych oprocentowanych np. 4-5 % rocznie, nie chcę ich
    ruszać, a pożyczam małą kwotę, stanowiącą 1/50 kwoty lokat za 14% rocznie.
    Oni mi dajądobry procent na pozyczke, bo kładą łapę na lokacie - bez ryzyka,
    kasa jet przecież u nich.
    Przy małych kwotach i ktrótkich czasach to chyba ma sens, co, grupowicze ?
    :-)

  • 4. Data: 2003-04-24 10:44:02
    Temat: pożyczka zabezpieczona lokatą
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

> [...]
    > kasa jet przecież u nich.
    > Przy małych kwotach i ktrótkich czasach to chyba ma sens, co, grupowicze ?

    To nie ma sensu, bo płacisz naj mniej 10% więcej plus opłaty np. za
    przyznanie kredytu za pieniądze, które sam już posiadasz.
    Jaki jest sens wpłacić na lokatę pieniądze, a potem na ten poczet wziąć
    kredyt i jeszcze dopłacić do interesu. To się kupy nie trzyma i ciekawi mnie
    co to jest naprawdę?

    Piotrek

  • 5. Data: 2003-04-24 12:42:02
    Temat: Re: pożyczka zabezpieczona lokatą
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Piotr Solarz" <p...@...pl> writes:

> [...]
    > kredyt i jeszcze dopłacić do interesu. To się kupy nie trzyma i ciekawi mnie

    Trzyma się, trzyma. Pomyśl:
    - założyłeś dwa lata temu lokatę na trzy lata na 100.000 złotych
    oprocentowaną powiedzmy średnio 10% (dawniej parenaście, teraz
    mniej) - czyli zarobisz na niej około 30.000
    - potrzebujesz pilnie 4.000 złotych
    - jeśli zerwiesz lokatę stracisz całe albo prawie całe oprocentowanie
    od 100.000 (czyli znaczną część z tych 30.000)
    - jeśli weźmiesz pożyczkę, zapłacisz nawet 20% (odsetki+prowizje) od
    tych 4.000, to dalej jest to tylko 800 złotych.

  • 6. Data: 2003-04-24 12:59:08
    Od: "Arjano" <a...@w...pl>

    Piotr Solarz wrote:
> [...]
    > przyznanie kredytu za pieniądze, które sam już posiadasz.
    > Jaki jest sens wpłacić na lokatę pieniądze, a potem na ten poczet wziąć

    Taki, że lokatę już mam, a żywej gotówki nie... :-)
    Pożyczam mało i na krótko, a lokata cała i zdrowa kończy swój czas. Szkoda
    zrywać lokatę w miarę dobrze oprocentowaną bo brakło 2000 zł na lizaki dla
    niuni.

  • 7. Data: 2003-04-24 14:54:18
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87of2w5ap1.fsf@cauchy.softax.local...
> [...]
    > - jeśli weźmiesz pożyczkę, zapłacisz nawet 20% (odsetki+prowizje) od
    > tych 4.000, to dalej jest to tylko 800 złotych.

    Tak tylko kto taką kwotę wpłaca jako jedną lokatę? Zakładam 25 lokat po 4000
    zł. Jak potrzebuję likwiduję 1.

    Piotrek

  • 8. Data: 2003-04-24 15:36:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Tak tylko kto taką kwotę wpłaca jako jedną lokatę? Zakładam 25 lokat
    po 4000
    > zł. Jak potrzebuję likwiduję 1.
    >
    > Piotrek

    Zastanawiać się będziesz jak
    za jedną na 100000 będzie 10%
    a na 25 po 4000 będzie 5%

  • 9. Data: 2003-04-24 22:07:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Arjano" <a...@w...pl> writes:

> [...]
    > kasa jet przecież u nich.
    > Przy małych kwotach i ktrótkich czasach to chyba ma sens, co, grupowicze ?

    Jakis, ale nie nadzwyczajny. Lepiej tak planowac lokaty itp. by nie trzeba
    bylo robic takich rzeczy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 10. Data: 2003-04-25 05:57:58
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Solarz" <p...@...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Arjano" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    a wariant, w którym kredyt w wysokości 100 zabezpieczasz lokatą 50 + inne
    (zastaw, cesja itp.)
    jeżeli potrzebujesz gotówki to takie przebicie na kwocie może ci się opłacać

    --
    Matovy