  • 1. Data: 2006-01-16 16:37:31
    Temat: pomylka i bezczelnosc banku
    Od: "lkluj" <l...@o...pl>

    Witam,
    Potrzebna mi porada. Otoz od mojej dziewczyny jej bank (niestety PKO S.A.)
    zazadal ostatnio zwrotu kwoty 1000 zlotych. Podstawa do tego byla informacja, ze
    okolo 10 miesiecy temu zostala jej przelana przez pomylke 'dodatkowa pensja'
    (instytucja, w ktorej pracowala moja dziewczyna miala z nimi jakas umowe na
    wykonywanie tych przelewow). Wyglada na to, ze faktycznie mialo to miejsce (moja
    dziewczyna jest im oczywiscie gotowa oddac pieniadze), ALE...
    1. No wlasnie, wg mojej wiedzy banki ubezpieczaja sie od tego rodzaju pomylek.
    2. Mysle, ze jest to swego rodzaju bezczelnosc ze strony banku: nie zwrocili sie
    do niej nawet na pismie, za to od razu postraszyli, ze wejda na droge sadowa.

    Co Wy na to? Moze chociaz poprosic ich o wylozenie sprawy na pismie?

    pozdrawiam,
    lukasz

  • 2. Data: 2006-01-16 16:55:28
    Temat: Re: pomylka i bezczelnosc banku
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Dnia 2006-01-16 17:37, lkluj napisał(a):

    > Witam,
    > Potrzebna mi porada. Otoz od mojej dziewczyny jej bank (niestety PKO S.A.)

    Jeśli już to PEKAO S.A. ;-)

> [...]
    > umowe na
    > wykonywanie tych przelewow). Wyglada na to, ze faktycznie mialo to miejsce

    Bank zażądał? IMHO przecież to pracodawca winien żądać zwrotu pieniędzy...

    --
    Z poważaniem
    Grzegorz Kamionka

  • 3. Data: 2006-01-16 17:04:21
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-01-16 17:37- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    lkluj, gdy pisał(a):
> [...]
    > dziewczyna jest im oczywiscie gotowa oddac pieniadze), ALE...
    > 1. No wlasnie, wg mojej wiedzy banki ubezpieczaja sie od tego rodzaju pomylek.

    Ubezpieczenie nie oznacza niemożności dochodzenia zwrotu tego rodzaju
    bezpodstawnie przelanych kwot. I tak byli mili, że nie obciążyli konta
    tą kwotą ignorując jego aktualny stan .

    > 2. Mysle, ze jest to swego rodzaju bezczelnosc ze strony banku: nie zwrocili sie
    > do niej nawet na pismie, za to od razu postraszyli, ze wejda na droge sadowa.

    Znaczy, oni ją tak przez telefon straszyli?

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 4. Data: 2006-01-16 17:23:09
    Od: ...@...c

    Dnia 16 Jan 2006 17:37:31 +0100, lkluj napisał(a):

> [...]
    >
    > Co Wy na to? Moze chociaz poprosic ich o wylozenie sprawy na pismie?

    Koniecznie. Z tego co widzę to dzwoniła przestraszona księgowa która się
    pomyliła i teraz musi odkręcić sprawę. Jeżeli mam racje to na piśmie tego
    nie dostaniecie ponieważ nie będzie ryzykować, że straci robotę za głupie
    1000 zł.

    Co do zasadności to oczywiście powinna zwrócić jako bezpodstawne
    wzbogacenie chyba że zostały spełnione 2 łączne warunki: pieniądze zostały
    wydane oraz rozsądnie oceniając miała prawo uznać że to są jej pieniądze.
    Czyli tak naprawdę liczy się tytuł przelewu i od kogo. Jeżeli od pracodawcy
    z opisem wynagrodzenie lub podobnie to może być ciekawie...

    --
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2006-01-16 17:26:59
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    On Mon, 16 Jan 2006 17:55:28 +0100, Grzegorz Kamionka
    <k...@T...data.pl> wrote:

    >Jeśli już to PEKAO S.A. ;-)

    Pekao S.A. lub PKO BP S.A. Oba sa S.A.

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 6. Data: 2006-01-16 17:51:48
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > jej pieniądze. Czyli tak naprawdę liczy się tytuł przelewu i od kogo.
    > Jeżeli od pracodawcy z opisem wynagrodzenie lub podobnie to może być

    No i jeśli te warunki są spełnione, to BANK lub instytucja, która
    odpowiada za przelewy odpowiada. IMHO powinna porozmawiać z pracodawcą
    czy wymaga od niej zwrotu. Jesli nie, to NIE MUSI nic zwracać, bo w
    dobrej wierze przyjęła wynagrodzenie (a może 13-tkę?) I JE WYDAŁA.
    Księgowej należy wówczas powiedzieć, że za tę pomyłkę sama będzie
    musiała zapłacić, a za straszenie, podacie ją do sądu za dręczenie (tu
    nie ma żadnego wadium:)
    Prawo jest prawem - dlaczego tym razem nie wykorzystać go na swoją
    korzyść?

    Leszek

  • 7. Data: 2006-01-16 18:01:02
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-01-16 18:51- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Leszek, gdy pisał(a):

> [...]
    > nie ma żadnego wadium:)
    > Prawo jest prawem - dlaczego tym razem nie wykorzystać go na swoją

    Zanim zaczniesz zachęcać innych do skorzystania z prawa, spróbuj je
    poznać. Szczególnie polecam artykuły 405 i następne kodeksu cywilnego.
    W szczególności, to że ktoś wydał cudze pieniądze, nie zwalnia go z
    obowiązku zwrotu.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 8. Data: 2006-01-16 19:54:19
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "yayco" <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl> napisał w
    wiadomości news:dqgn1d$7an$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    cywilnego.
    > W szczególności, to że ktoś wydał cudze pieniądze, nie zwalnia go z

    No niekoniecznie. Jeżeli to są pieniądze od pracodawcy- bo na przykład
    źle obliczył pobory, to nie trzeba zwracać. Była nawet o to sprawa w
    sądzie. Pracownik m prawo wierzyć, że pracodawca dopilnuje aby osoba
    dokonująca obliczeń poborów zrobiła to dobrze. To wina pracodawcy, że
    nie przypilnował pracownika (albo np. zatrudnił osobę o kiepskich
    kompetencjach), tak więc jest to ryzyko pracodawcy. Jeżeli odda to
    będzie jej dobrowolna wola. Chyba, że te rozliczenia dotyczą umowy
    cywilno-prawnej np. zlecenia.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2006-01-16 20:00:45
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-01-16 20:54- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Nikiel ;-), gdy pisał(a):

    > No niekoniecznie. Jeżeli to są pieniądze od pracodawcy- bo na przykład
    > źle obliczył pobory, to nie trzeba zwracać. Była nawet o to sprawa w
    > sądzie.

    Wydaje Ci się, czy też możesz wskazać orzeczenie na które się powołujesz?

    j.w. Podstawa prawna mile widziana

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 10. Data: 2006-01-16 20:21:38
    Od: n...@p...onet.pl

    yayco napisał:

    [...]
    > Wydaje Ci się, czy też możesz wskazać orzeczenie na które się powołujesz?
    [...]
    > j.w. Podstawa prawna mile widziana

    Ty się Yayco zbędnie ludzi czepiasz, bo życia nie znasz ;-) .
    Przecież im *się wydaje*, że jak znajdą pieniądze na ulicy, to one są ich
    własnością. I wieczorami roi im się, że ktoś przez pomyłkę wyśle im miliony do
    mbanku.
    A Ty z takimi prymitywnymi i brutalnymi pytaniami&#8230; Trochę to nieładnie ;-)