  • 1. Data: 2002-04-23 20:17:08
    Temat: polecenie zapłaty - co to jest
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Czym się to różni od przelewu na konto? Albo od zlecenia stałego?

    Marcin Lubojański
    ---
    ----==== www.tramping.slask.prv.pl ====----
    -- niusy turystyczne ze Śląska
    -- relacje z wypraw trampingowych
    -- tablica ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy'
    ----==============================----

  • 2. Data: 2002-04-23 21:23:47
    Temat: Re: polecenie zapłaty - co to jest
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Czym się to różni od przelewu na konto? Albo od zlecenia stałego?

    http://www.ebanki.pl/artykuly/rachunki.html#pz

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 3. Data: 2002-04-23 21:33:56
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    > http://www.ebanki.pl/artykuly/rachunki.html#pz

    OK, przeczytałem. Tylko ja jakoś nie widzę zalet takiej operacji. Nie lepiej
    zlecenie stałe?

    Marcin Lubojański
    ---

  • 4. Data: 2002-04-23 21:40:10
    Od: "Grzes" <p...@a...net.pl.spam>

    to jest o tyle lepsze ze nie musisz pamietac o rachunkach, zawsze cie
    obciazaja w ostatni dzien platności i polecenie zapłaty czesto jest tańsze
    od zlecenia stałego jeśli to banki uznają za stałe (zmianna kwota i czasem
    termin)

    Grześ

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:aa4jv4$66h$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

  • 5. Data: 2002-04-23 21:48:50
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > od zlecenia stałego jeśli to banki uznają za stałe (zmianna kwota i czasem

    Poza tym zlecenie stałe to określona kwota w określonym dniu miesiąca - a
    rachunki zazwyczaj nie przychodzą na identyczne kwoty.
    Zlecenie stałe możesz także odwołać, jak nie zgadzasz się z obciążeniem
    (wysokością rachunku).

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 6. Data: 2002-04-24 07:01:16
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > OK, przeczytałem. Tylko ja jakoś nie widzę zalet takiej operacji. Nie
    lepiej
    > zlecenie stałe?

    A jak zaplacisz zleceniem stalym (lub zdefiniowanym przelewem) rachunek
    TPSY, albo Plusa gdzie kwoty co miesiac sa inne i numer konta tez ?
    Oczywiscie przy zalozeniu ze bedziesz chcial wyslac kase pod podany na
    fakturze nr konta.
    pzd

  • 7. Data: 2002-04-24 08:39:30
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    "Witek" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > TPSY, albo Plusa gdzie kwoty co miesiac sa inne i numer konta tez ?
    > Oczywiscie przy zalozeniu ze bedziesz chcial wyslac kase pod podany na

    No i tak to działą u mnie w PKO BP nazywa się to zlecenie stałe, a TPSA
    wysyła do banku fakturę (identycznie to obi STOEN) i tam sobie wprowadzają
    kwotę i termin płacą. A zlecałem to jako "zlecenie stałe, a nie polecenie
    zapłaty.
    Ponadto zlecenie stałe nie musi oznaczać stałej kwoty i terminu - ja np mogę
    podać telefonicznie wysokość zlecenia i termin (tak np płacę za kartę
    kredytową w innym banku) - też to się nazywa zlecenie stałe.
    Przy takim podejściu nie widzę różnicy między poleceniem zapłaty a zleceniem
    stałym...

  • 8. Data: 2002-04-24 08:46:52
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Rafal wrote:

> [...]
    > kredytową w innym banku) - też to się nazywa zlecenie stałe.
    > Przy takim podejściu nie widzę różnicy między poleceniem zapłaty a zleceniem

    Jest jedna zasadnicza: przy zlecieniu stąłym jak się coś z płatnością
    wysypie to odpowiada i udowadnia dłużnik, zaś przy DD dłużnik odpowiada
    praktycznie tylko za to żeby były środki na koncie.

    pzdr

    Tomek

  • 9. Data: 2002-04-24 08:54:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Rafal"
> [...]
    wprowadzają
    > kwotę i termin płacą. A zlecałem to jako "zlecenie stałe, a nie
    (...)
    > Przy takim podejściu nie widzę różnicy między poleceniem zapłaty a
    zleceniem
    > stałym...

    dlaczego nie poczytasz a poczasz innych
    zlecenie stale - pozwoliles zeby bank cie obciazyl jakas kwota i
    wyslal ja np do TPSA
    (wczesniej bank musial wklepac kwote i date)
    Polecenie zaplaty - operacja jest inicjowana przez TPSA poranna sesja
    elexiru
    w ostatnim dniu platnosci. Jesli twoj bank nie odmowi to bank
    prowadzacy rachunek
    TPSA uzna go na jakas kwote a twoj bank cie obciazy.
    Pelny automat bez wklepywania przez kogos danych a na dodatek przez 30
    dni
    mozesz polecic jego odkrecenie i zwracaja ci forse bez gadania

    Nadal twierdzisz ze nie widac roznicy?
    *** blad ***