  • 1. Data: 2002-04-23 18:22:14
    Temat: Polcard zwieksza obroty
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    PolCard zwiększa obroty
    Szymon Augustyniak (2002.04.23, WT )
    Wartość transakcji autoryzowanych przez PolCard wyniosła w I kwartale br.
    2,079 mld zł, co oznacza wzrost o 17% w stosunku do wyników z tego samego
    okresu poprzedniego roku. Średnia wartość transakcji wyniosła w I kwartale
    br. 148 zł. To mniej niż średnia w całym ubiegłym roku, która wyniosła 167
    zł. "Nie jest to zjawisko sezonowe - to po prostu efekt podpisanych przez
    nas umów, m.in. z siecią stacji BP czy siecią Geant. Generują one bardzo
    duży obrót, jednak średnia wartość transakcji jest tam bardzo niska" - mówi
    Renata Gawkowska, rzecznik PolCard-u.

    PolCard autoryzuje obecnie transakcje w 70 sklepach internetowych, o 20
    więcej niż pod koniec ub. roku. Nadal jednak autoryzacja zakupów w Sieci
    stanowi margines działalności centrum. Według rzeczniczki PolCardu, wartość
    tych transakcji rośnie nawet wolniej niż wartość wszystkich transakcji
    kartami - ok. 3 - 4% kwartalnie. "Stale jest to kwota w granicach 1% całej
    wartości wszystkich autoryzowanych transakcji. Zresztą nie ma się czemu
    dziwić - poza dwoma bankami, m-kartą mBanku, czy zaprojektowaną do zapłaty w
    Internecie przez Inteligo i Visę specjalną edycją płaskiej karty Visa
    Electron nie ma produktów dedykowanych zakupom w Sieci. A z 13 mln wydanych
    w Polsce kart ponad 11 mln to karty płaskie, którymi w Internecie płacić nie
    można" - wyjaśnia Renata Gawkowska. Średnia wartość transakcji w Internecie
    autoryzowanej przez PolCard wynosiła w I kwartale ok. 230 zł, co nie zmienia
    się od dłuższego czasu i jest zbliżone do średniej wartości transakcji kartą
    wypukłą. W najbliższym czasie PolCard nie będzie inwestował w promocję
    zakupów przez Internet. "Musimy się skupić na konkurencji w obszarach, które
    przynoszą nam zysk. W przypadku Internetu wszystkie zabiegi edukacyjne zdają
    się jak dotąd trafiać w próżnię. Na szczęście nie żyjemy tylko z
    Internetu" - powiedziała Renata Gawkowska.

    W I kwartale zwiększył się, z 88% do ponad 90% udział w transakcjach kart
    wydanych przez banki zagraniczne. O jedną trzecią w porównaniu z I kwartałem
    w roku ub. wzrosła też całkowita liczba transakcji kartami - w I kwartale
    2002 przekroczyła ona 14 mln. Wzrósł udział kart elektronicznych w całości
    obrotów na karty - ilościowo do 60% i wartościowo do 46% (rok wcześniej
    odpowiednio 53% i 37%).

    PolCard obsługuje na chwilę obecną 67,8 tys. punktów akceptujących karty i
    35,3 tys. POS-ów oraz kas fiskalnych. Centrum autoryzuje poprzez 18,3 tys.
    terminali z pinpadami oraz 454 przenośne terminale GSM.

    za computerworld

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-04-23 21:44:02
    Temat: Re: Polcard zwieksza obroty
    Od: "Jaco" <j...@a...net.pl>

    [...]
    > W I kwartale zwiększył się, z 88% do ponad 90% udział w transakcjach kart
    > wydanych przez banki zagraniczne.
    [...]

    Nie rozumiem za bardzo tego zdania... Chodzi o transakcje ogółem (????) czy
    transkacje w intenecie? Tak czy tak to lekko niedorzeczne dane IMHO

    Jaco

  • 3. Data: 2002-04-23 21:55:38
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nie rozumiem za bardzo tego zdania... Chodzi o transakcje ogółem (????)
    czy
    > transkacje w intenecie? Tak czy tak to lekko niedorzeczne dane IMHO

    Moze chodzi o banki z przewazajacym kapitalem zagranicznym? :) Chociaz..
    Diabli ich wiedza