  • 1. Data: 2006-06-22 17:00:17
    Temat: polecenie zapłaty
    Od: "skorpi69" <s...@i...pl>

    Witam!
    Czy moze mi ktos wytlumaczyc pewna sprawe...
    Mam zlozone polecenie zaplaty na splate rat kredytu - 48 rat. Chcialbym
    całkowicie odwołac to polecenie zaplaty.
    Czy moge skorzystać z art 63d par 2 ust 5 ustawy prawo bankowe:
    "Dłużnikowi przysługuje prawo do cofnięcia w każdym czasie zgody,
    o której
    mowa w ust. 2 pkt 2."
    czy dotyczy mnie ust 6
    "Dłużnik może odwołać pojedyncze polecenie zapłaty, w banku
    prowadzącym jego
    rachunek, w terminie:
    1) 30 dni kalendarzowych od dnia dokonania obciążenia rachunku
    bankowego -
    w przypadku gdy dłużnikiem jest osoba fizyczna niewykonująca
    działalności
    gospodarczej,
    2) 5 dni roboczych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego -
    przypadku pozostałych dłużników.
    Dodam jeszcze ze w ten sposób zostaly juz zrealizowane 6 miesięcznych
    rat ( minelo od złożenia "polecenia zaplaty" prawie 7 miesiecy.
    Bardzo prosze o szybką pomoc w tym temacie.
    Pozdrawiam
    skorpi69

  • 2. Data: 2006-06-22 17:18:29
    Temat: Re: polecenie zapłaty
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    skorpi69 wrote:
> [...]
    > Czy moge skorzystać z art 63d par 2 ust 5 ustawy prawo bankowe:
    > "Dłużnikowi przysługuje prawo do cofnięcia w każdym czasie zgody,

    tak. Przypuszczam, ze musisz wysłać pisemko do wierzyciela.

    KJ

  • 3. Data: 2006-06-23 07:38:18
    Od: dwr <dwr@gazeta_USUN_.pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > tak. Przypuszczam, ze musisz wysłać pisemko do wierzyciela.
    >
    > KJ
    A nie do swojego banku?

    dwr

  • 4. Data: 2006-06-23 07:48:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    dwr wrote:
    [...]

    > A nie do swojego banku?
    Fakt, nie wiem dlaczego napisałem "wierzyciel" :-(
    KJ

  • 5. Data: 2006-06-23 07:50:20
    Od: "skorpi69" <s...@i...pl>

    Witam
    Czyli wg ciebie w ust 5 tu ma zastosowanie? Probowalem potpytac w banku
    ale tam nic nie wiedza a jezeli juz cos mowia to mowia o tych terminach
    z ust 6... czeski film...
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-06-23 07:52:54
    Od: "skorpi69" <s...@i...pl>

    sorry
    nie "ust." tylko "pkt"
    :)

  • 7. Data: 2006-06-23 07:53:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    skorpi69 wrote:
> [...]
    > Czyli wg ciebie w ust 5 tu ma zastosowanie? Probowalem potpytac w banku
    > ale tam nic nie wiedza a jezeli juz cos mowia to mowia o tych terminach

    Ustęp o 30/5 dniach ma zastosowanie kiedy Ci został obciążony rachunek i
    Ty chcesz, z różnych powodów, wycofać to obciążenie. _to_jedno_
    obciążenie, bo np. masz zastrzeżenia do faktury i chcesz tylko
    własnoręcznie opłacić bezsporną część.

    KJ

  • 8. Data: 2006-06-23 07:58:52
    Od: "skorpi69" <s...@i...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > Ty chcesz, z różnych powodów, wycofać to obciążenie. _to_jedno_
    > obciążenie, bo np. masz zastrzeżenia do faktury i chcesz tylko

    OK!
    Idę w takim razie na wojnę z bankiem dzisiaj!!
    Poinformuję jak się sprawa załatwiła
    Pozdrawiam....

  • 9. Data: 2006-06-23 08:13:17
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    skorpi69 wrote:

    > OK!
    > Idę w takim razie na wojnę z bankiem dzisiaj!!
    > Poinformuję jak się sprawa załatwiła

    Ale jaką wojnę, po co? Jak uruchamiałeś polecenie zapłaty to wypełniałeś
    taki papierek gdzie podawałeś numer konta, id płatności itd i jedna
    część papierka szła do twojego banku a druga do wierzyciela. Wystarczy
    gdy napiszesz pismo o odwołanie polecenia zapłaty i wyślesz do twojego
    banku (żeby przestał akceptować) i do wierzyciela (żeby przestał wysyłać
    PZ do banku).

    Karol

  • 10. Data: 2006-06-26 11:02:02
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    wszystkich wykonanych platnosci nie mozesz odwolac, ale sama dyspozycje jak
    najbardziej oraz platnosc, ktora byla wykonana w ostatnich 30 dniach, mozna
    to zrobic bez konsekwencji, bez podawania przyczyny

    pozdr.
    RobertS