  • 1. Data: 2006-06-21 23:43:49
    Temat: Najtancze kredyty hipoteczne???
    Od: "pawel kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam pytanie gdzie mozna dostac najbardziej korzystny kredyt hipoteczny?i w
    ktorej walucie warto brac kredyt?ostatnio kolega radzil mi zebym bral w
    CHF,bo niby procentowo niski(2,87) w stosunku do zlotowki ale jak liczylem w
    dodatku roznicy kursu (spreed) to mi weszlo 2,87+5,11=7,98 na dzis>5,5 w
    przypadku kredytu zlotowkowego.to skad sie wziela atrakcja kredytow w CHF?bo
    na razy widze jednak ze sa drozsze!!!!
    chetnie poslucham wasze opinie.
    bardzo dziekuje z gory za kazda odpowiedz...

  • 2. Data: 2006-06-22 00:02:23
    Temat: Re: Najtancze kredyty hipoteczne???
    Od: "grooby" <g...@k...pl>

    pawel kowalski napisał(a):
> [...]
    > przypadku kredytu zlotowkowego.to skad sie wziela atrakcja kredytow w CHF?bo

    jak ty to wyliczyles?

    w millenium kupno: 2,5573, sprzedaz: 2,6617
    czyli roznica kursowa 0,1044zl, a to daje 0,039223%

    a i jeszcze taka uwaga patrz zwsze na roznice kursowe banku, w ktorym
    chcesz wziasc kredyt.

  • 3. Data: 2006-06-22 06:31:23
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    pawel kowalski napisał(a):
> [...]
    > przypadku kredytu zlotowkowego.to skad sie wziela atrakcja kredytow w CHF?

    Kredyty w CHF są póki co tańsze, ale dla jeśli ktoś nie umie liczyć, to
    może się przejechać na każdym kredycie...

    ch.

  • 4. Data: 2006-06-22 10:48:31
    Od: "pawel kowalski" <b...@W...gazeta.pl>

    grooby <g...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > jak ty to wyliczyles?
    >
    > w millenium kupno: 2,5573, sprzedaz: 2,6617
    > czyli roznica kursowa 0,1044zl, a to daje 0,039223%

    nie pamietam teraz bo bylem w roznych bankach,chyba to bylo w
    BPH,kupno=2,53,sprzedaz=2,66 a to daje [(2,66-2,53)/2,53]*100=5,13%
    tak mi wydaje bo bank ci kredytuje po cenie kupna a raty placisz po cenie
    sprzedazy.Nie wiem moge nie miec racji,w kazdym razie logicznie to tak
    wyglada.

  • 5. Data: 2006-06-22 10:50:42
    Od: "pawel kowalski" <b...@W...gazeta.pl>

    LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał(a)
    > Kredyty w CHF są póki co tańsze, ale dla jeśli ktoś nie umie liczyć, to
    > może się przejechać na każdym kredycie...
    >

    > ch.

    czy mozna bardziej wyjasnic o co chodzi???

  • 6. Data: 2006-06-22 11:09:31
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

> [...]
    > tak mi wydaje bo bank ci kredytuje po cenie kupna a raty placisz po cenie
    > sprzedazy.Nie wiem moge nie miec racji,w kazdym razie logicznie to tak

    O Dżizas...

    Nie dodawaj wartosci spreadu do oprocentowania nominalnego.
    To wcale ale wcale nie jest logicznie. Dodales do siebie dwie miary względne
    o innych odniesieniach, to sily nie ma, bzdura musi wyjsc.

    Kiedys juz cos takiego zapodawalem i pozwole sobie siebie zacytowac
    Cytuje
    "Machnąłem na szybko takie wyliczanki.

    Zalozylem kredyt 200k PLN w CHF. Okres 30lat, równe raty. Kurs kredytu 2,5
    PLN/CHF. Od tego kursu liczylem spread wg wzoru:
    Kurs splaty Kurs kredytu x(1+spread). Oczywiscie kurs równy przez caly
    okres splaty.

    nastepnie dla wartosci równej (kurs spłaty x rata CHF) szukalem stopy %,
    ktora da taką samą wartosc raty w PLN. Ponizej wyniki dla stopy proc. w CHF
    2% pa i 3% pa.

    Spread dla CHF 3% dla CHF 2%
    0,5% 3,0390% 2,0370%
    1,0% 3,0780% 2,0737%
    1,5% 3,1168% 2,1104%
    2,0% 3,1555% 2,1469%
    2,5% 3,1941% 2,1834%
    3,0% 3,2326% 2,2198%
    3,5% 3,2710% 2,2560%
    3,66% 3,2833% 2,2677%
    4,0% 3,3093% 2,2923%
    4,5% 3,3475% 2,3283%
    5,0% 3,3856% 2,3643%
    5,5% 3,4237% 2,4002%
    6,0% 3,4624% 2,4359%

    " koniec cytatu

    Jesli chodzi o Millennium to spread wynosi ok. 3.9%. 5,2% to mi pasuje do
    GE.
    Na marginesie najwyższy ma Dombank 6,22% brrrr
    Jesli chodzi o oprocentowanie, to zwracam uwage, ze jest ono zmienne i im
    bardziej stopy w pln zblizą sie do stop w chf, tym mniej chf bedzie
    korzystny. Nikt nie zagwarantuje, ze przez 30 lat kredytu oprocentwoanie w
    chf bedzie ok.3% p.a. W pln również.

    Jesli chodzi ocene kredytu, to zwaram uwage, ze liczy sie nie tylko
    oprocentowanie i prowizja za przyznanie, ale z kredytem wiaze sie caly
    zestaw kosztó dodatkowych; ubezpieczenia na zycie, platne wizyty jakiegos
    dzentelmena z banku na budowie, za badanie KW, koszt prowadzenia rachunku w
    banku kredytującym, oplaty za zaswiadczenia do ulgi odsetkowej itp. itd.
    Trzeba spojrzec na wszystko razem, bo mozna sie potem zdziwic.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl
    www.auto.adekus.pl

  • 7. Data: 2006-06-22 11:11:49
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    pawel kowalski napisał(a):

    > czy mozna bardziej wyjasnic o co chodzi???

    Na www.smartbank.pl jest kalkulator, który uwzględnia spread - użyj go i
    porównaj sobie wysokość raty dla CHF i PLN.
    A jeśli chodzi o błąd, który robisz w obliczeniach, to mała podpowiedź:
    Te przykładowo 5,11% spreadu rozkłada się na 30 lat (okres
    kredytowania). Tak więc biorąc kredyt na 100 000zł zadłużenie
    natychmiast wzrasta o te 5000zł, ale to nie jest tak, że te 5,11% to
    jest naliczane co roku. Ono jest "naliczane" w momencie uruchomienia
    kredytu - jest to tak jakby dodatkowa prowizja.
    Inaczej: jeśli masz prowizję w wysokości 2% za udzielenie kredytu
    oprocentowanego na 3%,która to prowizja doliczana jest do kwoty kredytu,
    to czy efektywne oprocentowanie w skali roku to będzie wynosiło 5%?
    Oczywiście nie. Będzie to: 102% z 3%. Analogicznie - przy spreadzie
    5,11% i oprocentowaniu 2,87%, efektywne oprocentowanie to będzie 105,11%
    z 2,87.

    ch.

  • 8. Data: 2006-06-22 11:23:41
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    LPoD napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście nie. Będzie to: 102% z 3%. Analogicznie - przy spreadzie
    > 5,11% i oprocentowaniu 2,87%, efektywne oprocentowanie to będzie 105,11%

    Aha, dochodzi do tego jeszcze różnica w racie kapitałowej (to, co
    napisałem, jest chyba prawdziwe dla samych odsetek). Suma rat
    kapitałowych w skali roku wzrośnie o jakieś 5,11% podzielone przez
    liczbę lat okresu kredytowania (czyli jakieś 0,17%). Dla rat malejących.
    Dla rat stałych nie chce mi się liczyć w pamięci. ;)

    ch.

  • 9. Data: 2006-06-22 11:42:15
    Od: "pawel kowalski" <b...@W...gazeta.pl>

    LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał(a):

    dzieki serdecznie za wyjasnienie,ale mniej wiecej wzialem to wszystko pod
    uwaga,ale prawdziwe zmartwienie dla mnie czy oplaca sie obecnie w tej chwili
    wziac kredyt w CHF? czy w ZL?patrzac obecnie na wykres kursuCHF/ZL to CHF ma
    tendencja mocno wzrostowe,skad nasz piekny spread nie bedzie wartoscia stala
    jestem troche pesymista w najbliszych miesiacach mozemy dochodzic do 2,9 jak
    nie 3zl za CHF,dodajac do tego nieuchroniony wzrost LIBORU ze wzgledu na
    zaostrzenie w banku centralnym w Szwajcarii,i stad moze sie okazac ze nie
    warto bylo brac kredyt w CHF!!!!

  • 10. Data: 2006-06-22 12:48:57
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    pawel kowalski napisał(a):

    > dzieki serdecznie za wyjasnienie,ale mniej wiecej wzialem to wszystko pod
    > uwaga,ale prawdziwe zmartwienie dla mnie czy oplaca sie obecnie w tej chwili
    > wziac kredyt w CHF? czy w ZL?

    Na to nikt nie może dać jednoznacznej odpowiedzi. Na pewno bezpieczniej
    w PLN. W CHF może się opłacić, ale nie musi. Na dzień dzisiejszy ciągle
    jeszcze opłacalny jest frank, ale co będzie za rok, czy nawet za miesiąc...

    ch.