  • 1. Data: 2010-05-07 19:22:16
    Temat: płatność kartą - ochrona danych osobowych
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    ostatnio płaciłem w trochę szemranym sklepie-komisie za sprzęt rtv
    większa kwotę za pomocą karty (mbank visa electron) i tak sobie
    pomyślałem, jakie dane o płacącym, właścicielu konta otrzymuje
    właściciel sklepu, terminala? czy przypadkiem nie ma podane jak na
    tacy, gdzie może sobie ten sprzet "odebrać"... ?...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-05-07 20:10:17
    Temat: Re: płatność kartą - ochrona danych osobowych
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    s_13 pisze:
> [...]
    > właściciel sklepu, terminala? czy przypadkiem nie ma podane jak na
    > tacy, gdzie może sobie ten sprzet "odebrać"... ?...:-)

    Nie.

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2010-05-07 20:52:54
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    s_13 wrote:

> [...]
    > właściciel sklepu, terminala? czy przypadkiem nie ma podane jak na
    > tacy, gdzie może sobie ten sprzet "odebrać"... ?...:-)

    Na pasku magnetycznym jest chyba dokładnie to samo co napisane: Imię,
    Nazwisko, nr karty, data ważności.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 4. Data: 2010-05-07 22:11:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 7 Maj, 22:52, "MHC Mega" <m...@p...wp.pl> wrote:

    > Na pasku magnetycznym jest chyba dokładnie to samo co napisane: Imię,
    > Nazwisko, nr karty, data ważności.

    dzwoniłem do mlinii i panienka powiedziała, ze jeżeli coś, to tylko
    numer karty, nic więcej, ale to też nie koniecznie, bo nawet
    zaglądając na własne konto i przeglądając transakcje płacenia kartą,
    ten numer własnej karty mam częściowo wyixowany... :-)
    ale słucham dalszych opinii...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-05-08 08:54:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 07 May 2010 12:22:16 -0700, s_13 napisał(a):

> [...]
    > właściciel sklepu, terminala? czy przypadkiem nie ma podane jak na tacy,
    > gdzie może sobie ten sprzet "odebrać"... ?...:-)

    Co więcej, to na karcie jest zapisane kiedy Ciebie w domu nie będzie. Ja
    rozumiem, że można mieć pewne obawy, ale niektórzy popadają czasem już w
    skrajne paranoje. Płać gotówką w kominiarce i wracaj do domu przez całe
    miasto, to jest szansa, że nikt Ciebie nie namierzy z kefirem i bułką aby
    Ci ją odebrać ;)

    Xenocide

  • 6. Data: 2010-05-08 15:16:00
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Ty sobie żartuj, ale jest znany fakt jak w UK przy sprzedaży kompów proszono o
    wypełnienie ankiety
    co do preferencji korzystania z tego kompa ( okresy aktywności, godziny pracy etc.)
    i na jej podstawie składano wizyty w celu "odzyskania" sprzętu....
    A i u nas są znane przypadki wykorzystania nr karty przez kasjerkę hiper w
    porozumieniu z " narzeczonym"....
    Można było o tym przeczytać w inecie na stronach info etc.
    Więc problem nie jest taki wydumany....i ja w podobnych okolicznościach organizuje
    gotówkę......

    pozdrowienia Piotr W.

  • 7. Data: 2010-05-08 15:30:21
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Można było o tym przeczytać w inecie na stronach info etc.
    > Więc problem nie jest taki wydumany....i ja w podobnych okolicznościach organizuje

    też tak sobie pomyślałem, ale po fakcie... :-)
    ok, załóżmy, że panienka z mbanku miała rację, podejżany gość ma mój
    nr karty i nic więcej, co może z tym zrobić? jak tego użyć?, jakie
    inne dane może z tego wyciągnąć?
    ale w dalszym ciągu proszę, żeby wypowiedział się ktoś, kto np.
    korzysta z terminala w swoim sklepie, czy uzyskuje nr kart i
    ewentualnie inne dane, czy tylko tak jak na wydruku , tzn. wyixowany
    nr karty?

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-05-09 01:01:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    s_13 <s...@i...pl> writes:

    > ok, załóżmy, że panienka z mbanku miała rację, podejżany gość ma mój
    > nr karty i nic więcej, co może z tym zrobić? jak tego użyć?, jakie
    > inne dane może z tego wyciągnąć?

    Ma (moze miec) jeszcze imie i nazwisko -> ksiazka telefoniczna
    (np. starsza) i moze dostac adres bez numeru domu. Jesli to nie jest
    np. dluga ulica to mozliwosci jest wiele.

> [...]
    > korzysta z terminala w swoim sklepie, czy uzyskuje nr kart i
    > ewentualnie inne dane, czy tylko tak jak na wydruku , tzn. wyixowany

    Numer karty nie wydaje mi sie tu bardzo pomocny.
    --
    Krzysztof Halasa