  • 1. Data: 2002-10-22 12:58:00
    Temat: płacenie w POS
    Od: "lelek" <l...@g...pl>

    Dlaczego płacąc Electronem PKO BP muszę wpisywać PIN, a używając "delfinka"
    zawsze muszę się podpisać?
    Pozzdrawiam

    Lelek

  • 2. Data: 2002-10-22 14:12:11
    Temat: Re: płacenie w POS
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    lelek <l...@g...pl> wrote:
    > Dlaczego płacąc Electronem PKO BP muszę wpisywać PIN, a używając "delfinka"
    > zawsze muszę się podpisać?

    Bo delfinek jest bezpieczny.
    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2002-10-22 15:36:43
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > Bo delfinek jest bezpieczny.
    > --

    ??? moze jasniej poprosze...
    autoryzacja PINem jest duzo bezpieczniejsza niz podpis na slipie ktorego i
    tak nikt nie weryfikuje z karta ...

  • 4. Data: 2002-10-22 15:51:19
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ap3r7s$1ckq$1@news2.ipartners.pl, Rad'ek wrote:

    > ??? moze jasniej poprosze...
    > autoryzacja PINem jest duzo bezpieczniejsza niz podpis na slipie
    > ktorego i tak nikt nie weryfikuje z karta ...

    Bezpieczniejsza dla banku.
    Bylo o tym sporo, poczytaj sobie.

  • 5. Data: 2002-10-22 18:18:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 22, 2002 at 05:51:19PM +0200, Robert wrote:

    > Bezpieczniejsza dla banku.
    > Bylo o tym sporo, poczytaj sobie.

    Rzeklbym ze bylo do zanudzenia. Kazdego, w tym dyskutantow.

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-10-23 09:00:46
    Od: "Mario" <m...@k...net.pl>

    "lelek" <l...@g...pl> wrote in message
    > Dlaczego płacąc Electronem PKO BP muszę wpisywać PIN, a używając
    "delfinka"
    > zawsze muszę się podpisać?
    > Pozzdrawiam

    Na kazdej karcie jest zapis "tzw Service Code"
    SC opisuje w jaki sposob ma byc realizowana transakcja (z pinem/bez,
    online/offline itp)
    I w kartach BP zapisano, ze jezeli urzadzenie ma PINpad, to ma byc
    transakcja potwierdzona PINem.
    Delfinki nie maja tego zapisu.

    Mario

  • 7. Data: 2002-10-23 11:33:14
    Od: MichalW <N...@b...com.invalid>

    On Wed, 23 Oct 2002 11:00:46 +0200, "Mario" <m...@k...net.pl>
    wrote:

> [...]
    >online/offline itp)
    >I w kartach BP zapisano, ze jezeli urzadzenie ma PINpad, to ma byc

    A ja mam VE BPHPBK i w niektorych sklepach (np. Real) podaje PIN a w
    niektorych (np. Geant) podpisuje...

    Michal

  • 8. Data: 2002-10-23 11:42:23
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Oct 23, 2002 at 01:33:14PM +0200, MichalW wrote:

    > A ja mam VE BPHPBK i w niektorych sklepach (np. Real) podaje PIN a w
    > niektorych (np. Geant) podpisuje...

    Geant nie ma pinpadow[1]. Gdzie bys ten pin chcial podawac? ;-)

    To ze nie ma pinpadow implikuje pare innych rzeczy, w szczegolnosci
    nawet nie probuje sie pytac o pin.

    [1] jesli gdzies jest geant bez kas fiskalnych a z klasycznymi posami
    to przepraszam ;-)

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-10-23 11:44:46
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:o52druscqca0j22ghj8b7rdlfuin5ji76r@4ax.com, MichalW wrote:

    > A ja mam VE BPHPBK i w niektorych sklepach (np. Real) podaje PIN a w
    > niektorych (np. Geant) podpisuje...

    Ale sa tam PInpady? Bo jak nie, to nie przeczy to powyzszemu.