  • 11. Data: 2015-07-10 15:55:22
    Temat: Re: pani Karolina Pielach, Getin Bank
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Jest tak bo?
    > Banki sobie tak wymysliły czy prawo tak stanowi?

    Albo ukrócimy samowolę ,,prawników'', albo za jakiś czas
    dojdziemy do absurdu typu: ,,skuteczne wypowiedzenie umowy
    bank-Kowalski złożyć może tylko prawnik''.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2015-07-10 19:19:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Jest tak bo?
    > Banki sobie tak wymysliły czy prawo tak stanowi?

    Trochę tak stanowi. Wypowiadanie wzorca umowy, art. 384-1.
    To jest takie prawo kaduka szczerze mówiąc.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2015-07-10 20:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Albo ukrócimy samowolę ,,prawników'', albo za jakiś czas
    > dojdziemy do absurdu typu: ,,skuteczne wypowiedzenie umowy
    > bank-Kowalski złożyć może tylko prawnik''.

    Ale przeciez nie ma takiego prawa - a to ze bank sobie cos wymysla - coż -
    na mało asertywnych pewnie wystarczy.

  • 14. Data: 2015-07-10 21:32:02
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2015-07-09 o 22:16, Krzysztof Halasa pisze:
    > Teraz jest tak, że bankom nie wystarczy już sprzeciw, tylko chcą
    > aktywnego wypowiedzenia umowy przez klienta.

    No popatrz, a ja napisałem w e-mailu, że zgłaszam sprzeciw i Getin konto
    mi zamknął.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 15. Data: 2015-07-10 22:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Trochę tak stanowi. Wypowiadanie wzorca umowy, art. 384-1.
    > To jest takie prawo kaduka szczerze mówiąc.

    Ale co z tego, skoro to nie klient wypowiada...?
    Klient nie ma prawa zgodzic sie w innym trybie na nowe warunki
    zaproponowane przez bank?

  • 16. Data: 2015-07-11 00:21:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Ale przeciez nie ma takiego prawa - a to ze bank sobie
    > cos wymysla - coż - na mało asertywnych pewnie wystarczy.

    I co z tego, że nie ma, skoro na końcu takiego sporu jest Sąd -- z sędzią-debilem?
    Getin otworzył mi konto, zanim podpisał ze mną umowę. Co więcej -- rzekomo dlatego
    do mnie dzwonił, że ja wypełniłem stosowny formularz -- ale ja tego formularza nie
    wypełniałem. Jasne -- formularz mógł wypełnić ,,w moim imieniu'' reklamodawca, aby
    zyskać klienta -- aby zarobić, nie musiał to być bank, jednak bank zlecił wysłanie
    dokumentów kurierowi, kurier dokumentów nie dostarczył a bank uruchomił moje konto
    bez stosownej umowy, mając moje dane osobowe sprzed wielu lat.

    Klasyka. ;)

    I jeszcze Getin śle do mnie listem poleconym wyjaśnienie mówiące o wyświadczonej
    mi łasce -- cofnięciu naliczonej opłaty za konto.

    -=-

    Co z tego, że bank nie może budować prawa łamiącego prawo ogólne?

    Zobacz, co ,,dziś'' przegłosowano -- prawo mówiące o domniemanej niewinności
    podatnika.
    Takie prawo jest stosowane ogólnie na całym ,,cywilizowanym'' świecie i obowiązywało
    praktycznie (nawet miałem o tym kurs z Krajowej Izby Doradców Podatkowych -- jak
    byś nie wiedział, jestem pracownikiem Biura Rachunkowego i otrzymywałem pieniądze
    za słuchanie takich kursów) w Polsce do tej pory. To urzędnik musiał wykazać Twoja
    winę, jeśli chciał Cię ukarać. Póki winy nie wykazał -- nie mógł Cię ukarać. Kurs
    obrazował to prawo przykładami typu: ,,Nie podatnik musi wykazać, iż nabył coś, co
    służy firmie podatnika i zyskom, ale urzędnik musi udowodnić, że podatnik kupił coś,
    co nie służy firmie podatnika lub jest jakoś ujęte w stosownych regulacjach jako
    zakazane''.

    Jeśli polski parlament głosuje nad prawem o domniemanej niewinności, to IMO
    znak, że źle dzieje się w Polsce? IMO od dawna tutaj dzieje się źle a prawdę
    o stanie polskiego państwa niestety wygłosił Bartłomiej (Bratłomiej?
    Sienkiewicz słynnymi ;) słowami: ,,Polska to c. d. i kamieni kupa''.

    -=-

    Nie licz na pomoc sądów w razie sporu z bankiem. Sąd szybko
    zauważy, że jesteś niemerytoryczny i jedynie polemizujesz. ;)
    Doleje do tego wiadro wody, dorzuci emulgatory i/albo wzbije
    kłęby ;) piany... Po rozprawie wypije za Twe zdrowie kilka
    głębszych, płacąc Twoimi pieniędzmi i co jakiś czas wyjdzie
    na ulicę, aby protestować przeciwko niedofinansowaniu wymiaru
    sprawiedliwości. Zaś po latach ,,pracy'' przyjmie spokojnie
    emeryturę kilkakrotnie wyższą od przeciętnej...

    Aby wygrać, będziesz musiał zatrudnić ,,prawnika'' -- a ten
    ,,prawnik'' podzieli się zyskiem z sędzią przy wódce...

    -==

    Jeśli sąd uważa, że:

    () wypukliny to skolioza,
    () leki to nie leki (Ty chyba też tak uważasz)
    () opinia biegłego jest rzetelna, choć do formy
    i stylu opinii ów sędzia ma zastrzeżenia a treści
    tejże opinii nie umie ocenić, gdyż nie jest lekarzem...

    To raczej nikt w takim sądzie sprawiedliwości nie znajdzie.

    -=-

    Nie jest prawdą, że sąd jest związany opinią -- czy sentencją opinii.
    Wyobraź sobie opinię typu:

    W poniedziałek u ciociu na imieninach było gorąco, kumpel mi
    wyrąbał moja córkę, a w sklepie zbrakło cukru. Biorąc to wszystko
    pod uwagę, zważając i dokładając oraz ujmując w ramy i ramki, nie
    zapominając, ale uwzględniając -- uważam, że Budzik jest winny
    bankowi tyle, ile ten bank sobie zażyczył. ;)

    Sentencja jasna i jednoznaczna. ;) Ale rozumowanie biegłego nieco dziwne. ;)

    Sędzia ma zastrzeżenia do formy i stylu, ale uważa, że opinia jest rzetelna.

    http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Rejonowy/mil
    osc.mp3
    http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Rejonowy/mil
    osc.htm

    Sędzia nie umie polemizować z lekarzem -- nie jest lekarzem, więc nie polemizuje.
    Wybrakowaną opinię (nawet numer dowodu jest źle zapisany) zawierającą sprzeczności
    (leków nie przyjmuje, jedynie witaminy) i opartą o nic (biegły nie może zobrazować
    domunetacją swoich słów dotyczących 90% populacji) Sąd Rejonowy uznaje za rzetelną.
    A Sąd Okręgowy popiera w pełni stanowisko Sądu Rejonowego, gubiąc przy okazji
    załącznik -- dokument podpisany przez lekarzy, nie przez Goździkową.

    -=-

    Co z tego, że nie ma jakiegoś prawa? Sąd w razie potrzeby zadecyduje,
    nie Ty i nie zdrowy rozsądek. Niezawisły sąd uzna wg swoich widzimisiów
    (na przykład -- wypukliny to inaczej/medycznie skolioza) i zwróci Ci
    uwagę na to, że nie kłamiesz. :)

    (; Ty pokażesz 'Wypowiedzenie', sędzia uzna, że to wypisanie? ;)
    Albo, że to polemika z bankiem. ;) I umotywuje swoją bzdurną ocenę
    rzeczywistości na 7 stronach zapisanych jensykief polskafym.

    Celowo pokazałem sąd sąsiadów -- w Czechosłowacji było lustracja, w Polsce nie było.

    Czechosłowacja miała jedną z pierwszych ustaw lustracyjnych, ale po
    jej rozpadzie Czechy i Słowacja obrały inne drogi. Czesi przedłużyli
    tę ustawę na czas nieokreślony, Słowacy jej nie realizowali, aż sama
    wygasła. Ale oba kraje są w gronie państw demokratycznych. Czy można
    ocenić, która metoda była lepsza?

    https://www.tygodnikpowszechny.pl/rozne-drogi-europy
    -srodkowej-28640

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2015-07-11 07:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > I co z tego, że nie ma, skoro na końcu takiego sporu jest Sąd

    Na bardzo bardzo dalekim koncu do ktorego własciwie nigdy nie dojdzie w
    przypadku tak błachej sprawy.
    Nie demonizuj, Leszku.

  • 18. Data: 2015-07-11 14:25:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Ale co z tego, skoro to nie klient wypowiada...?

    Bank nie wypowiada umowy. Przesyła tylko klientowi nowy wzorzec umowy.
    Jeśli klient nie wypowiada umowy, to jakby godzi się na nowe warunki.

    > Klient nie ma prawa zgodzic sie w innym trybie na nowe warunki
    > zaproponowane przez bank?

    Zgoda klienta jest domniemana.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2015-07-11 16:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Bank nie wypowiada umowy. Przesyła tylko klientowi nowy wzorzec umowy.
    > Jeśli klient nie wypowiada umowy, to jakby godzi się na nowe warunki.

    Nie, klient sie wyraznie nie godzi. Pisze o tym wyraznie - nie zgadzam sie
    na nowe warunki.
    To jest jego oswiadczenie woli, ktore niesie ze soba skutek w postaci
    zerwania umowy.

    > Zgoda klienta jest domniemana.

    Tylko pod warunkiem ze nie oswiadczyl inaczej.
    A w tym przypadku: oswiadczyl!

  • 20. Data: 2015-07-11 18:23:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Na bardzo bardzo dalekim koncu do ktorego własciwie nigdy nie dojdzie w
    > przypadku tak błachej sprawy.
    > Nie demonizuj, Leszku.

    W razie czego pani Karolina będzie broniła banku własną piersią?
    [dla pani Karoliny to błahostka]

    Może masz rację -- frankowcy nie w sądzie, ale na ulicy dochodzą
    ,,swego'' -- nie zawracają sądom 12345 czy 1234 tak błahymi sprawami. :)

    -=-

    Czas to pieniądz -- mam czasy kliknięć w linki reklamowe. :)

    Jak ktoś chce dochodzić swego -- niech pamięta godzinę (minutę, dzień
    i sekundę oraz miesiąc) swego kliknięcia. Połowę niewyjaśnionych zysków
    mogę (to dopiero zamysł -- nie obietnica) przekazać na obronę przed
    sądowymi debilami. :)

    -=-

    Opłata miesięczna w ex-Meritum to niemal 20 pln za konto firmowe. Jeśli
    bank nie zamknie rachunku a owca nie będzie miała papieru -- błaha sprawa
    może sięgnąć tałzena (jednego kilo) plnów. :) O tałzen bank upomni się, co
    zwiększy zadłużenie i w efekcie z rzekomo błahej sprawy wyrosną spore koszty...

    Spore jak dla mnie -- ale może Ty, krezus... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'