  • 1. Data: 2004-10-01 14:25:10
    Temat: oprocentowanie ror
    Od: "sam_mo" <s...@p...onet.pl>

    czy odsetki od srodkow zgromadzonych na takim rachunku rachunku ( np ekonto,
    inteligo, edirect itd) moga byc wyliczane wg salda na podstawie daty transakcji
    ( data blokady srodkow) lub daty rozliczenia ( data obciazenia rachunku)?
    rzecz jasna zalezy to od regulaminu rachunku. ale czy bankowi wolno nie
    naliczac odsetek za okres od daty transakcji do daty rozliczenia? i czy w
    czasie gdy na rachunku jest blokada stanowia one wlasnosc wlasciciela?

  • 2. Data: 2004-10-01 16:39:48
    Temat: Re: oprocentowanie ror
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sam_mo" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naliczac odsetek za okres od daty transakcji do daty rozliczenia? i czy w
    > czasie gdy na rachunku jest blokada stanowia one wlasnosc wlasciciela?

    Przy kartach generalnie banki cofaja date waluty na dzien dokonania
    transakcji- po prostu okradaja klientow, bo same pieniadze sa wysylane z
    dniem ich ksiegowania, ewenementem jest tu Lukasbank, gdzie data waluty=data
    ksiegowania transakcji na koncie klienta. Kiedys podobnie postepowal
    Kredytbank(terz nie wiem), ale sa to przypadki odosobnione.

  • 3. Data: 2004-10-01 16:50:33
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Krzysztof wrote:
    > Przy kartach generalnie banki cofaja date waluty na dzien dokonania
    > transakcji- po prostu okradaja klientow, bo same pieniadze sa
    > wysylane z dniem ich ksiegowania, ewenementem jest tu Lukasbank,

    wyplac w bankomacie i wplac zaraz w kasie banku - zaczna ci procentowac te
    wplacone a rowniez beda procentowac te ktore jeszcze nie zeszly z rachunku - o
    ile prawdziwe jest to co piszesz. to sie nazywa oscylator :-)
    i dlatego banki robią jak robią, nie okradając klientów - same nie chcą być
    okradzione
    To, że bank nie chce cię kredytować nazywasz okradaniem - pomysl troche
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-10-01 17:02:30
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > być
    > okradzione
    > To, że bank nie chce cię kredytować nazywasz okradaniem - pomysl troche

    W przypadku platnosci bezgotowkowych w sklepie jest to okradanie przez
    banki, bo nie oprocentowuja Ci okresu miedzy zakupami a faktyczna data
    wyksiegowania tych srodkow, tutaj bank ewidentnie zarabia, w przypadku
    bankomatow obcych jest podobnie, a swoje bankowaty obciazaja rachunek tego
    samego dnia, wiec ani ty nie zarabiasz ani bank nie traci. Tu nie ma mowy o
    zadnym kredytowaniu.

  • 5. Data: 2004-10-01 17:42:07
    Od: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...], ewenementem jest tu Lukasbank, gdzie data waluty=data
    > ksiegowania transakcji na koncie klienta. Kiedys podobnie postepowal
    > Kredytbank(terz nie wiem), ale sa to przypadki odosobnione.

    Z tego co wiem Kredyt Bank, Inteligo, nie wiem jak BPH (tez maja PROFILE'a).

    Pozdrowienia
    PrzemB