  • 1. Data: 2004-10-01 11:27:59
    Temat: Obligacje 10-letnie EDO a podatek Belki
    Od: Circulus Vitiosus <c...@n...polbox.com>

    Nie do końca TG, jednak bardzo proszę o odpowiedź na pytanie, czy zysk
    ze sprzedawanych obecnie (m.in. przez Inteligo...) 10-letnich
    obligacji emerytalnych będzie obciążony podatkiem? A jeśli zmienią się
    w trakcie tych 10 lat zasady naliczania tego podatku, albo zgoła
    zostanie on zniesiony, to czy zapłacę go mimo to wg obecnie
    obowiązujących zasad?

    --
    Bogdan Młynarczyk [CV]
    "A christian should have only one

  • 2. Data: 2004-10-01 11:35:06
    Temat: Re: Obligacje 10-letnie EDO a podatek Belki
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-01 13:27, Circulus Vitiosus wrote:
    > Nie do końca TG, jednak bardzo proszę o odpowiedź na pytanie, czy zysk
    > ze sprzedawanych obecnie (m.in. przez Inteligo...) 10-letnich
    > obligacji emerytalnych będzie obciążony podatkiem?

    Tak, o ile nie podpiszesz z BDM umowy o IKE-Obligacje (tak ja to rozumiem)
    http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=index_i
    ke

    Nie mam pojęcia.
    KJ

  • 3. Data: 2004-10-01 11:40:42
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > w trakcie tych 10 lat zasady naliczania tego podatku, albo zgoła
    > zostanie on zniesiony, to czy zapłacę go mimo to wg obecnie

    Sa obciazone podatkiem Belki w momencie wykupu.
    No chyba ze do tego momentu zmienia sie przepisy

  • 4. Data: 2004-10-01 11:58:19
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Circulus Vitiosus <c...@n...polbox.com> writes:

    > Nie do końca TG, jednak bardzo proszę o odpowiedź na pytanie, czy zysk
    > ze sprzedawanych obecnie (m.in. przez Inteligo...) 10-letnich
    > obligacji emerytalnych będzie obciążony podatkiem?

    O ile dobrze rozumiem to tak. Z jednym wyjątkiem - możesz w nie
    inwestować w ramach konta IKE i wtedy, przy chmarze obostrzeń, podatku
    nie będzie.

  • 5. Data: 2004-10-01 14:04:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > O ile dobrze rozumiem to tak. Z jednym wyjątkiem - możesz w nie
    > inwestować w ramach konta IKE i wtedy, przy chmarze obostrzeń, podatku
    > nie będzie.

    IKE jest tylko dobra sprawa dla bankow i nikogo wiecej, szkoda zachodu, a
    zysk niewielki.

  • 6. Data: 2004-10-01 15:21:41
    Od: Circulus Vitiosus <c...@n...polbox.com>

    On Fri, 1 Oct 2004 16:04:18 +0200, "Krzysztof" wrote:

    >IKE jest tylko dobra sprawa dla bankow i nikogo wiecej, szkoda zachodu, a
    >zysk niewielki.

    Ponieważ? Uzasadnij, czemu oszczędzanie na emeryturę bez belkowizny
    uważasz za złe, zwłaszcza jesli komuś niewiele do tej emerytury
    zostało?

    --
    Bogdan Młynarczyk [CV]
    "Ubi ordo deficit, nulla virtus sufficit"

  • 7. Data: 2004-10-01 16:56:43
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Circulus Vitiosus" <c...@n...polbox.com> napisał w
    wiadomości news:igsql0hh3m7k8ifen4sto9g5hac1maq0ot@4ax.com...

    > Ponieważ? Uzasadnij, czemu oszczędzanie na emeryturę bez belkowizny
    > uważasz za złe, zwłaszcza jesli komuś niewiele do tej emerytury
    > zostało?

    Srodki na tych kontach sa nie do ruszenia przez wiele lat, poza tym banki
    stosuja taka polityke, ze z biegiem czasu rentownosc IKE bedzie nizsza niz
    standardowych lokat obelkowanych(przyklad - lokaty antypodatkowe). Cala
    zabawa bylaby oplacalna, jezeli pozwalalaby na odpis od podatku (jak w
    innych krajach). Ja nie neguje oszczedzania na emeryture, ale juz dzisiaj
    mozna znalezc lokaty typu polisa omijajace belkowe, gdzie srodki zamraza sie
    np. na 12-mies z wieksza rentownoscia. Wole sam decydowac w co inwestowac i
    miec mozliwosc wyboru, a czesto opłaty za IKE zjadaja oszczednosc na
    belkowym. IKE jest dobra sprawa dla bankow, bo to sa pieniadze, ktore nie
    beda wycofywane przez lata (a daje sie na nich np. 5,5% <mbank>, ponizej
    rentowosci papierow 5 lub 10-letnich). Poza tym kto przewidzi realna wartosc
    PLN za kilka lat do czasu wymiany na EUR; teraz PLN sie wzmacia a co bedzie
    za rok, dwa, jaki bedzie kurs wymiany?? Do oszczedzania jest cala masa
    produktow bardziej rentowych niz IKE i bardziej plynnych, za duza utrate
    plynnosci oczekiwalbym duzej premii a nie tego co zaprezentowaly banki.