  • 1. Data: 2003-01-30 13:22:40
    Temat: ok
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

    Hmm.. tzn. chodziuo mi o przeslanie z niemiec do polski kilka tys. <Eur>.
    ale juz problem prawie rozwiazany. Dzieki wszystkim za pomoc.
    marek

  • 2. Data: 2003-01-30 13:58:09
    Temat: Re: ok
    Od: "Robert Wicik" <R...@N...onet.pl>

    Użytkownik "marek_rzepecki" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Hmm.. tzn. chodziuo mi o przeslanie z niemiec do polski kilka tys. <Eur>.
    > ale juz problem prawie rozwiazany. Dzieki wszystkim za pomoc.

    Kurier pieszy ;)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-01-30 14:02:39
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@N...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b1bar4$9cq$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "marek_rzepecki" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    <Eur>.

    > Kurier pieszy ;)
    ----------------------
    A.......skad:)))))) golab pocztowy z aktowka uczepiona do nogi...:)

  • 4. Data: 2003-01-30 14:28:04
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Hmm.. tzn. chodziuo mi o przeslanie z niemiec do polski kilka tys. <Eur>.
    > ale juz problem prawie rozwiazany. Dzieki wszystkim za pomoc.

    Pochwalisz się czy znalazłeś najtańsze rozwiązanie ? Czy typowe, pierwsze, zdatne do
    użytku?

  • 5. Data: 2003-01-30 14:41:17
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

    <Eur>.

    > Pochwalisz się czy znalazłeś najtańsze rozwiązanie ? Czy typowe, pierwsze,
    zdatne do użytku?

    Nie no skad jasne ze powiem:)
    Ktos mi na prv posta posuau ze trzeba zalozyc sobie w niemieckim banq konto
    w Eur. -> rowniez w polsce z tym ze najlepiej byloby aby to konto bylo w
    banq ktory jest korespondentem tego w niemczech (podobno nie musi koniecznie
    w polsce to byc niemiecko_brzmiacy bank), nastepnie dokonujesz wpuaty w tym
    niemieckim i zlecasz SWIFT do polskiego. Nie wiem czy dobze mowie bo
    zaznaczam ze sie na tym fooogole nie znam, jezeli zle to zrozumiauem to
    lepiej moze jak nic nie bede pisau bo moj przedmowca na prv. pewnie czyta
    tez te posty i niezle usmialby sie. Najlepiej jak on sam wam wyjasnilby "co
    i jak z czym jesc". Ja osobiscie jutro ide z "tym" do jakiegos banq.
    Poslucham jak sie to ma od strony "pani z okienka", i mam nadzieje ze nikogo
    nie udusze...:))pozdrawiam
    marek
    ICQ:137738691 ; GG:1666166

  • 6. Data: 2003-01-30 14:53:37
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > w polsce to byc niemiecko_brzmiacy bank), nastepnie dokonujesz wpuaty w tym
    > niemieckim i zlecasz SWIFT do polskiego.

    To jest typowe rozwiązanie, zdatne do użytku:-)))))

    Czy najtańsze ???? NIE !
    Tanie one byłoby wtedy, gdybyś w Niemczech zarabiał, i regularnie na nie wpływały
    EURO.
    A w Polsce wydawał i dlatego miał drugie w Polsce.
    Posiadanie kont walutowych nie jest darmowe.:-)

    Ale ponieważ szczegółów celowości i powtarzalności Twojej transakcji nie znam, nie
    krytykuję tej propozycji.

    Jednak dla jednorazowego transferu ~10000 EUR opłata jest rzędu 100 EUR (1%) i
    zejdziesz co najwyżej do połowy.
    Pytanie o jakie oszczędności walczysz i jak długo chcesz czekać?
    Czy masz jakiegokolwiek konta w Polsce i Niemczech????

  • 7. Data: 2003-01-30 15:11:43
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    [ciach..]

> [...]
    > Pytanie o jakie oszczędności walczysz i jak długo chcesz czekać?
    > Czy masz jakiegokolwiek konta w Polsce i Niemczech????

    ----------
    Eee tam sprawa nie jest az tak skomplikowana. potrzebuje jednorazowo no moze
    2 razy przeslac a wlasciewie siostra do Polski wlasnie w/przytoczone
    ~kilaTysEur. Juz mowiuem -> ja jestem w tym kompletnie "zielony" wiec kazde
    rozwiazanie ktore da sie przedyskutowac... to tak tez uczynie w banq,
    napewnio nie bede placiu za cos..., iles tam... Bog wie ile...jezeli
    istnieje tansze rozwiazanie, wiec stad moje posty do tej grupy - do was.:).
    'propos tych slawetnynch juz bankow. To owszem jakies mam konto w BGŻ i
    dodatkowo w mBankq<- eKonto czy jakos takos. Juz tam slysze pewnie glosy "
    no nawet nie wie jakie ma konta". I fakt prawie ze nie wiem, nie obchodzi
    mnie to specjalnie bo nigdy sie tym nie interesowauem. Teraz zapewne w
    obecnej"przymusowej sytuacji" sie bede musiau troche pomeczyc w Lit. Ehhh
    horror jak dla mnie. Generalnie juz jestem nastawiony na patrzenie z otwarta
    buzia na pania w bankq...:)Oby tyko ladna byla:))). Pozdrawiam.
    marek
    ICQ:137738691 ; GG:1666166

  • 8. Data: 2003-01-30 15:27:01
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    >potrzebuje jednorazowo no moze
    > 2 razy przeslac a wlasciewie siostra do Polski wlasnie w/przytoczone
    > ~kilaTysEur. Juz mowiuem -> ja jestem w tym kompletnie "zielony" wiec kazde

    To siostra ma zapewne konto w jakimś banku.
    Zatem przelew z jej konta na Twoje konto w mbank albo BGZ (z przewalutowaniem, jeśli
    ci to nie przeszkadza) wyjdzie napewno
    najtaniej. Zapytać się musi czy musi być SWIFT czy jest coś wolniejszego, a tańszego.

  • 9. Data: 2003-01-30 15:37:45
    Od: "marek_rzepecki" <j...@w...pl>

> [...]
    przewalutowaniem, jeśli ci to nie przeszkadza) wyjdzie napewno
    > najtaniej. Zapytać się musi czy musi być SWIFT czy jest coś wolniejszego,

    ---------
    No dokuadnie masz racje. Nie koniecznie szybkie <- byle tanie. A siostra jak
    to siostra nie ma jeszcze zadnego konta tam! Zmusic ja trzeba, nie widze
    wyjscia. A jezeli chodzi o to przewalutownie to nie lepiej jest tu miec
    konto w Eur.? wszak cos, dzies, kiedys wyczytaeum ze np. mBank
    przewalutowywuje moje pieniadze zgodnie ze swoimi upodobaniami czyli ni
    mniej ni wiecej, po jakims kursie bankq centralnego z 21 kazdego miesiaca?
    czy ja dobze mowie? - nie wiem, w kadym razie thx wszystkim. Bede jakos
    kombinowau.
    marek
    ICQ:137738691 ; GG:1666166

  • 10. Data: 2003-01-30 15:57:45
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > No dokuadnie masz racje. Nie koniecznie szybkie <- byle tanie. A siostra jak
    > to siostra nie ma jeszcze zadnego konta tam! Zmusic ja trzeba, nie widze

    A znajomi nie jadą do Polski??? Przywieźliby te banknoty w kieszeni. Byłoby tanio.