  • 11. Data: 2014-04-19 00:20:29
    Temat: Re: ogrzewanie gazem domu ok 280 metrów
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-04-19 00:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Och? Podasz podstawę?

    OK, nie jest. Przerabianie jest. Kiedyś chyba było karalne.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 12. Data: 2014-04-23 00:51:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mx" 53519469$0$2245$6...@n...neostrada.pl

    > Przedpłatę mi zwrócili, to w sumie jednak 6,6 kPLN.

    Jak wygląda sprawa ze słonecznymi panelami
    dofinansowanymi przez różne organizacje?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2014-04-23 13:26:28
    Od: "mx" <mmx@@os.pl>

    >"Eneuel Leszek Ciszewski" wrote

    >Jak wygląda sprawa ze słonecznymi panelami
    >dofinansowanymi przez różne organizacje?

    Nie zgłębiałem tematu, coś mi się obiło, że zwracają się po kilkudziesięciu
    latach. A poza tym dach jest E-W, nie południowy.

  • 14. Data: 2014-04-24 04:53:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mx" 5357a36e$0$2365$6...@n...neostrada.pl

    > Nie zgłębiałem tematu, coś mi się obiło, że zwracają się po kilkudziesięciu latach.
    A poza tym dach jest E-W, nie południowy.

    Może przyda się:

    http://www.wschodzielonegobiznesu.pl/

    Szkolenia i doradztwo są bezpłatne

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-04-24 21:57:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    mx napisał(a) :

    > Nie zgłębiałem tematu, coś mi się obiło, że zwracają się po kilkudziesięciu
    > latach. A poza tym dach jest E-W, nie południowy.

    W naszej szerokości geograficznej panele słoneczne to
    nieporozumienie. Jeśli mają być zastosowane jako alternatywa dla
    sieci energetycznej. Jeśli brak alternatywy, to koszta się nie liczą.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 16. Data: 2014-04-25 09:46:13
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 00:51:35 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek
    > Jak wygląda sprawa ze słonecznymi panelami
    > dofinansowanymi przez różne organizacje?

    ZTCW, to dofinansowywane są kredyty, a nie panele. Czyli jak kupisz za swoje - to nie
    masz dofinansowania. Czyli dostają banki.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 17. Data: 2014-04-25 15:11:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MrMrooz" 0...@g...co

    > Jak wygląda sprawa ze słonecznymi panelami
    > dofinansowanymi przez różne organizacje?

    : ZTCW, to dofinansowywane są kredyty, a nie panele.
    : Czyli jak kupisz za swoje - to nie masz
    : dofinansowania. Czyli dostają banki.

    Słusznie -- tak powinno być.
    Bank kreuje pieniądz pod budowany/produkowany dobytek.

    Szkoda, że obecnie koszt tej kreacji jest tak wysoki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2014-04-27 22:26:04
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    To nie są standardowe kwoty. Mnie ogrzanie m2 przez cały rok kosztuje ok. 10
    PLN (paliwo to gaz). Ale rozrzut może być dramatyczny. Wpływ na cenę mają:
    to, jaki byl sezon grzewczy (ciepło/zimno, długo/krótko - ta zima była
    krótka i ciepła, poprzednia długa i mroźna), paliwo (tu różnica w cenie
    prąd-gaz-węgiel-drewno może być wielokrotna), ocieplenie (ścian, dachu i
    podłoża), okna i drzwi, wentylacja, efektywność pieca, system grzewczy,
    temperatura i ułożenie pomieszczeń, ciepło produkowane przez mieszkańców i
    sprzęty (oświetlenie, lodówka, komputer i.t.p). Także słońce (ustawienie
    domu i okien wobec niego) ma znaczenie.

    Obliczałem sensowność montażu paneli słonecznych. Nawet przy 50% dopłacie
    nigdy by mi się nie zwróciły. Zwłaszcza, że sens ich wykorzystania dotyczy
    tylko ciepłej wody użytkowej a nie wnętrz. Ogrzanie wody do mycia kosztuje
    mnie około 35 PLN miesięcznie.

    Jak chcesz wiedzieć ile kosztuje ogrzanie konkretnego domu, musisz popatrzyć
    na rachunki i dorzucić sporą tolerancję.

    MichalL

    Użytkownik "Sygnat" napisał w wiadomości grup

    Ile kosztuje ogzewanie gazem w domu ok 280 metrów. Na dole miejsca
    gospodarcza i 2 piętra