  • Data: 2016-12-02 18:16:54
    Temat: odsetki i podatek 100% od 1 grosza :)
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> szukaj wiadomości tego autora

    Taką sytuację dziś zauważyłem, że w mbanku naliczyło 1 grosz odsetek. I
    jednocześnie podatek od odsetek też naliczyło 1 grosz. Mam pytanie do
    speców: czy faktycznie 19% od odsetek jest "zaokrąglane" do 100% w
    takich przypadkach? Wydawało mi się, że nie powinni pobrać bo zaokrągla
    się do 0 i de facto minimalna wartość odsetek, z której można pobrać
    podatek to 5 groszy. Czy ktoś mógłby mnie oświecić, zainteresowała mnie
    ta ciekawostka arytmetyczna.

    JaceK