  • 1. Data: 2002-08-21 19:28:42
    Temat: niewyjaśniona odmowa pożyczki w e-koncie pro Lukasa
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Witam,

    Może ktoś potrafi wyjaśnić dlaczego Lukas Bank nie chce mi dać pożyczki w
    e-koncie pro ?
    Konto założyłem 10 miesięcy temu i od razu powiedziano mi, że nie dostanę
    żadnego debetu - niestety nikt w banku nie potrafił powiedzieć
    dlaczego...powiedzieli tylko: proszę się dowiedzieć za 6 miesięcy.
    Jakiś miesiąc temu dostałem list, w którym dyrektor marketingu Lukas Banku
    dziękował mi za użytkowanie ich wspaniałego konta i zaproponował mi, abym
    skorzystał z debetu w koncie w wysokości 7 * wpływy miesięczne...

    List zapewne wygenerowany był przez automat - jakież było moje zdziwienie,
    gdy kilka dni temu prawcownica Lukasa we Wrocławiu znowu odmówiła mi
    przyznania debetu, oczywiście bez podania przyczyny. Dodam, że pracuję od
    kilku lat na umowę o pracę i zarabiam nie najgorzej.
    Pokazałem jej w/w list, ale nie zrobiło to na niej wrażenia.
    Wściekły na Lukasa zamknąłem natychmiast konto.

    Pytanie: o co tu chodzi ? Dostałem ostatnio w innym banku kredyt
    mieszkaniowy i byłem sprawdzany w BIKu. Nie znaleziono tam żadnych
    rewelacji. Doprawdy nie wiem skąd takie zachowanie Lukasa.
    Pożyczka w koncie widać nie dla każdego.
    A oferta Lukasa niewiarygodna.

  • 2. Data: 2002-08-21 20:15:32
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam,

    Powody mogą być różne. Nie spłacałeś terminowo kredytów np. w Lukasie,
    korzystałeś z konta nierugalaminowo(np.przekraczałeś stan konta), twój zakład
    pracy może być niewystarczający wiarygodny dla banku i jak sam wspomniałeś
    zaciągnąłeś kredyt(powiększyłeś zadłużenie)....powodny można mnożyć. Zrób
    rachunek sumienia to może Ci się coś przypomni.

    Cześć

  • 3. Data: 2002-08-22 12:39:18
    Od: "Tomek Fabianowicz" <t...@N...gazeta.pl>

    s...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]

    Sytuacji nie znam i trudno oceniać, ale moje kochanie wystąpiła o pożyczkę w
    Lukasie, reklamowaną jako pożyczka w 15 minut. Abstrahując od tego, że
    formalności trwały dłużej, wypłata środków uzależniona jest (po przyznaniu)
    od dwóch warunków:
    1. Muszą minąć trzy dni robocze.
    2. Na drugi dzień roboczy po zadeklarownej wpłacie.

    No i nie było by w tym nic dziwnego (normalna praktyka w bankach), gdyby nie
    ignorancja pani z oddziału na Sobieskiego w Warszawie, która uparcie
    wmawiała nam, że oba warunki się sumują (czyli najpierw musi upłynąć 3 dni,
    potem wpłata i dopiero kasa). Dobrze, że w centrali się lepiej znali i
    pieniądze dostępne były wtedy kiedy powinny.

    A pani, kiedy próbowaliśmy jej wytłumaczyć, że nasze informacje potwierdzała
    jej kolażanka z tego samego oddziału, powiedziała, że na pewno nie. My, że
    chyba nie sądzi, że kłamiemy, a ona: nie wiem, nie słyszałam co mówi
    koleżanka.

    Zaś zarzut, że w ofercie jest inaczej skwitowała: "może w ofercie jest tak,
    ale ja wiem jak wygląda praktyka, proszę pana". Boki zrywać.

    Przy tym oddziale jest także BZWBK i bankomat, z którego klienci Lukasa mają
    darmowe wypłaty. Pewnego dnia bankomat był zepsuty. Zapytałem pracownię,
    niezwykle miłą zresztą, czy w związku z tym moge wypłacić bez prowizji w
    oddziale. Pani mówi, że kierownik zwalniał z opłat, ale go nie ma więc musi
    zadzwonić do centrali. Dzwoni, pyta i nagle słyszę (ja - klient, ze
    słuchawki przez którą rozmawiała doradca): "Na jakiej podstawie chce go pani
    zwolnić z opłat??? Przecież to nie jedyny bankomat w mieście???". Żal mi się
    zrobiło pracownicy, która naprawdę chciała pomóc, więc nie robiłem awantury,
    ale ręce opadają.

  • 4. Data: 2002-08-22 19:18:59
    Od: "Jan" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek Fabianowicz" <t...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ak2m1m$ab6$1@news.gazeta.pl...

> [...]
    > potem wpłata i dopiero kasa). Dobrze, że w centrali się lepiej znali i
    > pieniądze dostępne były wtedy kiedy powinny.

    Ja kiedys kupowalem cos na raty w Lukasie.
    nie bylo problemu.

    Dostalem po jakims czasie zachecenie do wziecia pozyczki. Przynioslem ich
    list z zaświadczeniem z zakładu pracy, dostałem bez problemu pieniądze od
    ręki. Wczoraj kupowałem dysk twardy w sklepie w którym Lukas udziela
    kredytów. Gość zadzwonil przy mnie do nich, okazalo się że nie muszę
    przynosić zaświadczenia, wystarczy tylko dowód osobisty:) Jak na razie
    jestem zadowolony z tego banku :)