  • 1. Data: 2002-08-21 19:26:43
    Temat: Multibank i TFI a strona mBanku
    Od: "Jerry" <j...@i...pl>

    Witam

    Na stronach mBanku po wylogowaniu się pojawia się ankieta dotycząca
    inwestowania w Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych. Ciekawostką jest fakt,
    że adres e-mail, na który się ją wysyła należy do MultiBanku. Na stronach
    Multi takiej ankiety nie ma (poza ogólnym info o możliwości zakupu jednostek
    TFI przez konto w MultiBanku).
    Wiecie może z czego ta "dywersyfikacja" informacyjna może wynikać?

    Jerry

  • 2. Data: 2002-08-21 23:09:26
    Temat: Re: Multibank i TFI a strona mBanku
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Wiecie może z czego ta "dywersyfikacja" informacyjna może wynikać?

    Prawdopodobnie to, ze portzebuja informacji/klientow - a takowych moze
    dostarczyc mBank. Produkt bedzie dla Multibanku.
    A ze to jedna narazie grupa (jeden bank) to im to rybka.

  • 3. Data: 2002-08-22 08:27:03
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    Bo wszyscy pracownicy mBanku maja podobne adresy? :-)
    Wystarczy spojrzec na forum mBanku.

    > Prawdopodobnie to, ze portzebuja informacji/klientow - a takowych moze
    > dostarczyc mBank. Produkt bedzie dla Multibanku.
    A jakie masz przeslanki aby tak przypuszczac?
    Chyba, ze los mBanku zalezy od Multibanku...
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=371
    86&t=37186
    "Autor: w.bolanowski (Intranet ...)
    Data: 02-08-21 11:56
    I stało sie...
    Proponuję wziąć przysżlość mBanku w klienckie ręce i po skorzystaniu z
    serwisu transakcyjnego wypełnić proponowana przez nas ankietę
    Dzięki
    W.B"

    Pozdr.
    Waldek

  • 4. Data: 2002-08-22 09:01:58
    Od: "Agadir" <a...@p...pl>

    "Jerry" <j...@i...pl> wrote in message news:ak0pc8$cr5$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > TFI przez konto w MultiBanku).
    > Wiecie może z czego ta "dywersyfikacja" informacyjna może wynikać?

    A mnie Multi w ogóle się nie otwiera - ot co!!!

    Agadir

  • 5. Data: 2002-08-22 09:24:14
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Proponuję wziąć przysżlość mBanku w klienckie ręce i po skorzystaniu z
    > serwisu transakcyjnego wypełnić proponowana przez nas ankietę

    Multibank juz bodaaj oferuje jakies fundusze Skarbca chyba (w grupie BRE).
    Oferuje ubezpieczenia (Generalli - posrednio udzialoweic BRE). Multibank ma
    jednak male zalecze konsumentow - co 250 tys to 250 tysiecy klientow. Tam
    latwiej uzyskac informacje.
    Zauwaz, ze wiekszosc nowych produktow pojawia sie teraz nie w mBanku a
    wlasnie w Multibanku (KK np. - ktore moim zdaniem moga byc bardziej zyskowne
    od funduszy).

    Reasumujac - mBank ok - moze sprzedawac (dlaczego nie - lepiej sprzedawac
    wiekszej ilosci niz mniejszej ;), ale nacisk kladziony raczej jest na Multi.

    P.S. Ciekaw jestem jak to bedzie - czy rzez mBank - np oplaty beda tansze
    niz gdyby samemu sie to zrobielo w PSO.

  • 6. Data: 2002-08-22 10:36:16
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    ma
    > jednak male zalecze konsumentow - co 250 tys to 250 tysiecy klientow. Tam
    No i moze "dlatemu" latwiej (wiecej) bedzie sprzedac wiekszej liczbie
    klientow mB, niz mniejszej MB?

    > Zauwaz, ze wiekszosc nowych produktow pojawia sie teraz nie w mBanku a
    > wlasnie w Multibanku (KK np. - ktore moim zdaniem moga byc bardziej
    zyskowne
    > od funduszy).
    A czy nie bylo tak, ze wiekszosc udogodnien byla juz na samym poczatku w
    Multi? Na "nieistniejacym" (rodzacym sie) organizmie (Multibank byl po mB)
    latwiej chyba manipulowac, niz na organizmie zywym, majacym setki k
    klientow. mB byl (jest ;-) ) nie do konca dopracowanym pionierem. Multibank
    mogl "za darmo" uczyc sie na swoim "bracie" (innych bankach równiez),
    wyciagac wnioski z jego wzlotow i upadkow. Stad bardziej
    urozmaicona/dopracowana oferta Multi. Nie bez znaczenia jest tu rowniez
    marmurowo-internetowy charakter Multibanku.
    Ponadto chyba oba banki sa jeszcze deficytowe(?). _Teraz_ latwiej (taniej)
    jest sprawdzac trafnosc nowo wprowadzonych produktow na "mniejszym bracie".
    Jak sam piszesz, Multi jest juz na rynku funduszy i ubezpieczen, czyli jest
    "królikiem doświadczalnym" :-). Może teraz czas ma mBank?

    "Jaskolka nie czyni wiosny", ale juz teraz mozna zauwazyc niejakie postepy w
    mB. Moze nie na oczekiwania wszystkich, ale jednak...
    1) wydruk "potwierdzenia złozenia dyspozycji przelewu-duplikat" ;-)
    2) http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=371
    93&t=37193 -
    polecenie zaplaty :-), a moze znowu ";-)", jak poprzednio?

  • 7. Data: 2002-08-22 10:53:25
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bwwald" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    Multibank
    > mogl "za darmo" uczyc sie na swoim "bracie" (innych bankach równiez),

    Chyba jednak tutaj chodzi o cos innego.
    mBank mial w założeniu oferować kilka podstawowych, prostych produktów.
    Tak, żeby był skarbonką. Dlatego tez raczej nie oczekiwałbym po mBanku
    bardziej wyrafinowanych produktów.
    Odwrotnie Multi.
    [...]
    KJ

  • 8. Data: 2002-08-22 11:04:45
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > No i moze "dlatemu" latwiej (wiecej) bedzie sprzedac wiekszej liczbie
    > klientow mB, niz mniejszej MB?

    Byloby to bardzo prawdopodobne, gdyby nie fakt, ze oba banki (jednak)
    dzialaja w innej grupie wagowej.

> [...]
    jest
    > "królikiem doświadczalnym" :-). Może teraz czas ma mBank?

    Pamietaj o podstawowym fakcie. mBank ze swojego zalozena mial byc bankiem
    prostym (jak budowa cepa ;).
    Wszelkie pojawiajace sie teraz udogodnienia niewynikaja wcale z checi jego
    rozbudowy, tylko BRE musi zdyferencjowac zrodla przycjhodow. Na depozytach
    nie zarabiaja duzych pieniedzy... mBank mial byc w trzecim kwartale tego
    roku sprzedany - sprzwedaz przesunieta zostala o co najmniej rok (zla
    sytuacja na rynku finansowym).
    Multibank ma byc detalicznym ramieniem BRE - dalsze rozwijanie mBanku moze w
    prosty sposob doprowadzic do kanibalizacji bazy klientow Multi.
    Jak sam zauwazyles - Multibank to taki lepszy mBank (lepszy bo z calym
    szeregiem uslug dodatkowych). Co wiecej w Multibanku za wszystkjo sie juz
    placi - nie ma tak, ze wszystko jest za darmo.

    BRE postawillo na Mltibank i jak zauwazyles mBank to tylko poletko
    doswiadczalne. Oczywiscie rozny profil bankow nie przeszkadza sprzedawac
    tych samych czy podobnych produktow. Oczywiscie, ze latwiej jest sprawdzic
    na mBanku (wieksza liczba klientow) niz Multibanku. Pytanie sie rodzi przede
    wszystki dla kogo. Ja uwazam ze Multibanku a nie mBanku. Rachunek w mBanku
    ze wzgldu na liczne ograniczenia wynikajac e m.in. z jego wirtualnego bytu
    nie moze byc rachunkiem dla osob wymagajacych i korzystajacych z calego
    zakresu uslug bankowych. Multibank juz sprzedaje fundusze i ubezpieczenia -
    w mBanku jest to piesn (niedalekiej?) ale jednak przyszlosci.

    Czyli - istotnie - tak jak piszesz - wprowadza sie do oferty Multibanku,
    zeby najbardziej zyskowne rzeczy dac pozniej do mBanku. Dlatego pisalem, ze
    produkt bedzie dla Multibanku - po to, zeby z czasem (fundusze) byc moze
    wprowadzic go do mBanku. Baza klientow jest z mBanku (bo wieksza). Jednak
    sadze, ze to wlasnie w Multi pojawia sie ubezpieczenia (bardziej dopracowany
    kanala internetwy, pelno noweych produktow - przelewy zagraniczne, PZ, KK),
    a dopiero po zebranych doswiadczeeniach do mBanku.

    I jeszcze pewna rzecz. Jesli BRE sprzeda 49% udzialow mBanku - zapewne
    pozniej bedzie chcialo _sprzedawac_ pomysly i gotowe oproacowania produktow
    z Multibanku do mBanku. Cos podobnego dzieje sie teraz w ITI i Onecie. Ta
    sama grupa kapitalowa, ale to wlasnie Onet kupuje za ciezka kase te
    rozwiazania. Mozna zatem domniemywac, ze w mBanku przystopowano z niektorymi
    produktami wlasnie z tego powodu. Jesli BRE sprzeda mBankowi SA np. cala
    koncepcje KK (a przeciez dalej bedzie mu swiadczylo takie rzeczy jak cala
    obsluge internetowa na altamirze - jakos bedzie sie musial rozliczyc), to
    wlasnie BRE bedzie mialo na papierze zyski :) a kasa i tak zostaine w jednej
    grupie. Oczywiscie to sa tylko moje domysly, ale nie zdziwilbym sie gdyby
    tak bylo.

    Konczac zatem. Wydaje mi sie, ze nowe i "rewolucyjne" produktuy beda w
    Multibanku. Tam jest po prostu inny sort klientow ( to wlasnie Multibank ma
    przejac czesc klientow Private Bankingu z BRE - do Multi VIP). To wlasnie w
    tym banku beda wszystkie produktuy. a te ktore sie sprawdza - zostana badz
    zaimplementowane w mBanku, badz pozniej mu "sprzedane".

  • 9. Data: 2002-08-22 11:51:32
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    > Pamietaj o podstawowym fakcie
    [ciach]
> [...]
    > tym banku beda wszystkie produktuy. a te ktore sie sprawdza - zostana badz
    > zaimplementowane w mBanku, badz pozniej mu "sprzedane".

    Wywody IMO sluszne, wnioski rowniez-juz na mforum (za to, ze tak
    napracowales) :-)
    Pozostaje jednak pytanie w zwiazku z bledami w szacowaniu zysków BRE.
    Czy tym "rewolucyjnym" produktem nie byl Skarbiec, a teraz czas na
    zaimpletowanie, jeszcze nie do konca sprawdzonego produktu w mB?

  • 10. Data: 2002-08-23 06:53:35
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    > Chyba jednak tutaj chodzi o cos innego.
    > mBank mial w założeniu oferować kilka podstawowych, prostych produktów.
    > Tak, żeby był skarbonką.
    Skora tak piszesz, to pewnie tak bylo, ale sam rynek i konkurencja szybko
    zweryfikowaly te zalozenia.
    Porownanie poczatkowej oferty z ta obecna pokazuje wyrazne roznice w ofercie
    (kredyt, ekarta, lokaty "antybelkowe", mBiznes, przelewy do ZUS, wydruki
    potwierdzen itd, czy wreszcie zapowiadana KK i polecenie zapłaty) i
    oczywiscie zwiazane z tym wprowadzanie nowych oplat ;-)

    > Dlatego tez raczej nie oczekiwałbym po mBanku
    > bardziej wyrafinowanych produktów.
    > Odwrotnie Multi.

    No ale jak widac, nowe produkty i nowe oplaty sa caly czas wprowadzane i
    mBank zapowiada wprowadzenie nowych. Pewnie, ze nie sa tak wyrafinowane jak
    w Multi. IMHO tylko z depozytow, przy spadajacym wciaz wskazniku WIBOR i
    rozwoju konkurencji, nie da sie jednak "ciagnac" w nieskonczonosc. Rola
    "skarbonki" powoli bedzie tracila na znaczeniu w oczach klientow. Dlatego
    mysle, ze bardziej wyrafinowane produkty beda caly czas pojawialy sie
    rowniez w mBanku.

    Waldek