  • 1. Data: 2002-08-21 18:46:23
    Temat: Placimy komorka
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    za chip.pl

    Halo, proszę colę
    Klienci sieci komórkowej Swisscom Mobile od 1 września br. będą mogli płacić
    za zakupy przez telefon komórkowy.

    Testy usługi trwają już od roku. W wybranych 50 automatach Coca-Coli
    abonenci Swisscom Mobile płacą za napoje, wybierając specjalny numer.
    Należność jest doliczana do rachunku, a klient otrzymuje SMS potwierdzający
    transakcję.

    Od każdego zakupu Swisscom pobiera prowizję w wysokości 0,17 euro. W
    identyczny sposób można będzie teraz kupować w ponad 600 wybranych sklepach
    na terenie całej Szwajcarii. Pomysłodawcy - Swisscom Mobile oraz Coca-Cola -
    liczą przede wszystkim na zainteresowanie wśród młodzieży.

    --

    ----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-08-21 19:22:45
    Temat: Re: Placimy komorka
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    > Halo, proszę colę
    >
    > Od każdego zakupu Swisscom pobiera prowizję w wysokości 0,17 euro.

    0,17 euro (0,70zl) + oplata za sms (pewnie tyele samo) spowodowalo by
    zapewne, zo coca jest drozsza o 100% od tej
    nie-esemesowowo-karcianej -dziekuje - wole pepsi :-)))))))))))))))
    ps
    a jak sobie wyobraze, te cuda z pinem i nr karty przed automatem - to juz
    wcale mi sie pic nie chce ;-))))

  • 3. Data: 2002-08-22 05:34:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "krab" <d...@n...mam.konta.i juz> napisał w wiadomości

    > 0,17 euro (0,70zl) + oplata za sms (pewnie tyele samo) spowodowalo by
    > zapewne, zo coca jest drozsza o 100% od tej
    > nie-esemesowowo-karcianej -dziekuje - wole pepsi :-)))))))))))))))

    O ile obok jest automat z Pepsi na monety...;-))

    > a jak sobie wyobraze, te cuda z pinem i nr karty przed automatem - to juz
    > wcale mi sie pic nie chce ;-))))

    O czym mowisz?
    Przeciez tam nalezy tylko _zadzwonic_ na nr widniejacy na automacie, zeby
    dokonac zakupu.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2002-08-22 06:23:08
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > O czym mowisz?
    > Przeciez tam nalezy tylko _zadzwonic_ na nr widniejacy na automacie, zeby

    Z prowizjami tego typu to napewno niewielu uzytkownikow sie znajdzie. Ceny
    roznych napoji wachaja sie od 35 centow do dolara w pobliskikm shopping mall
    wiec dla tych najtanszych prowizja wynosilaby prawie 50 procent. Watpie czy
    dzieci i mlodziez na ktora nastawia sie te uslugi bedzie chciala placic
    prowizje tego typu? Jezeli cokolwiek to mlodzi ludzi z reguly potrafia
    lepiej policzyc wlasnie tego typu drobne pieniadze.

    Poza tym wchodzi tez w rachube sprawa legalnosci prowizji. Byc moze jest to
    mozliwe do zastosowania w niektorych mniejszych krajach ale w glownych
    rynkach swiatowych jest niemozliwe pobieranie dodatkowej prowizji z powodu
    roznych form platniczych. W USA istnieja prawa federalne i szereg stanowych
    ktore zabraniaja pobierania dodatkowych prowizji z uwagi na rozne formy
    platnicze.

    Aby sie przyjely na skale swiatowa to ewentualnie tego typu uslugi platnicze
    musza byc bezprowizyjne dla uzytkownika tak samo jak uzywanie kart
    kredytowych czy innych platniczych nie naraza uzytkownika na dodatkowe
    prowizje czy oplaty.

    Inne dotychczasowe popularne systemy platnicze takie jak PayPal nie
    pobieraja zadnych dodatkowych prowizji za oplaty komorka w zwyklych
    personalnych kontach wiec tez trudno jest sobie wyobrazic aby jakiekolwiek
    inne uslugi platnicze z dodatkowymi oplatami mialy szanse na rozwoj.

  • 5. Data: 2002-08-22 09:26:31
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > personalnych kontach wiec tez trudno jest sobie wyobrazic aby jakiekolwiek
    > inne uslugi platnicze z dodatkowymi oplatami mialy szanse na rozwoj.

    Hej, hej - piszesz o USA, a cala sprawa dzieje sie przeciezx w Szwajcarii.
    Co do oplat pobieranych - czy nikt nire skrzysta - nie jestem do konca
    przekonany do twojego sceptyzmu. W Warszawie jest cos takiego jak Wapark -
    placisz SMSem za parkowanie (wczesniej ladujesz sobie konto). I chociaz
    kazde parkowanie to dodatkowy wydatek 2 SMSow - ja nagminnie korzystam..

  • 6. Data: 2002-08-22 15:05:09
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    AMRA <a...@a...com> napisał(a):

> [...]
    > placisz SMSem za parkowanie (wczesniej ladujesz sobie konto). I chociaz
    > kazde parkowanie to dodatkowy wydatek 2 SMSow - ja nagminnie korzystam.

    Co do uslugi to rczej trudno byc sceptykiem poniewaz uslugi platnicze
    komorka istnieja w takiej czy innej formie od lat. Identyczne uslugi
    dzialaja od pewnego czasu w krajach skandynawskich. Co ja stwierdzam to
    tylko fakt ze jakiekolwiek prowizje beda zawsze powaznym minusem i wiele
    ludzi nie z braku 17 centow lecz z samej zasady nie bedzie uzywac tego typu
    uslugi.

    Z drugiej strony komorka moze byc idealnym urzadzeniem platniczym ale
    potrzebne sa ogolnie przyjete standarty pozwalajace na szerokie zastosowanie
    tej formy platniczej universalnie. Zreszta ja osobiscie przypuszczam ze
    komorki stana sie powaznym urzadzeniem platniczym na rowni popularnym z
    kartami platniczymi i firma czy firmy ktorym uda sie wprowadzic tego rodzaju
    oplaty na szeroka skale zostana dobrze wynagrodzone przez rynek.

  • 7. Data: 2002-08-22 16:41:54
    Od: "Fergus" <f...@N...poczta.onet.pl>

    " Ro" <b...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    mall
    > wiec dla tych najtanszych prowizja wynosilaby prawie 50 procent. Watpie

    A cola w automacie w CedarPoint kosztuje 2,5 dolara i ludzie jakos ja
    kupuja...
    W tym oczywiscie mlodziez...

    Pozdrawiam,
    Fergus

  • 8. Data: 2002-08-22 19:27:01
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    Fergus <f...@N...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > mall
    > czy
    >
    > A cola w automacie w CedarPoint kosztuje 2,5 dolara i ludzie jakos ja

    W zamknietych rozrywkowych miasteczkach typu Six Flags etc. mozesz zaplacic
    i 5 dolarow za puszke sody czy butelke zwyklej wody. Co prawda wtedy
    procentowo te 17 centow to znacznie mniej ale nadal pozostaje sama zasada
    placenia dodatkowej prowizji. :)

    Jezeli zaczeto by pobierac 17 centow prowizji od gotowki to sprzedaz
    gotowkowa przestala by byc popularna i tak samo byloby jezeli zaczeto by
    pobierac dodatkowe oplaty i prowizje powiedzmy od uzywania kart debetowych
    lub kredytowych to nie bylyby one tak popularne w wielu krajach. :)

    Poza tym wszystkie inne popularne formy platnicze staly sie zawsze popularne
    tylko wtedy kiedy nie tylko nie ma oplat i prowizji ale sa jakies dodatkowe
    znizki i incentywy do uzywania tego srodka platniczego.

    Popularnosc urzadzen takich jak "speedpass" czy "easypass" stosowanych do
    placenia na niektorych stacjach benzynowych czy do placenia za platne
    autostrady (ostatnio mozna tym zaplacic w okienkach niektorych McDonaldow)
    zawsze zaczyna sie od jakiejs promocji, znizek cen i innych incentyw.

    Jezeli placisz powiedzmy koledze za piwo obojetnie czy iles tam centow czy
    dolarow uzywajac powiedzmy popularny PayPal serwis ze swojej komorki to tez
    nie placisz zadnych dodatkowych oplat czy prowizji. Kto chcialby nawet
    uzywac komorki jezeli za kazdym razem placac komus np. poprzez PayPal
    placilbys 17 centow prowizji??? Serwis liczylby setki lub tysiace
    uzytkownikow a nie miliony i zamiast poltora miliarda dolarow to eBay
    zaplacilaby wtedy tylko moze poltora miliona dolarow. :)

  • 9. Data: 2002-08-23 05:48:14
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik " Ro" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i 5 dolarow za puszke sody czy butelke zwyklej wody. Co prawda wtedy
    > procentowo te 17 centow to znacznie mniej ale nadal pozostaje sama zasada

    A kto ci powiedzial, ze to jest dodatkowa prowizja?
    Teorie wywijasz o prawnych skutkach prowizji17 centow, a nie potrafisz
    skojarzyc, ze te 17 centow moze siedziec w cenie rownej 5USD.
    Po prostu cala zabawa ma sens tylko tam, gdzie marza sprzedawcy jest na tyle
    wysoka, zeby nie bylo dla niego problemem oddanie z niej 17 centow firmie
    telkomunikacyjnej. W zamian i tak uzyska zwiekszenie sprzedazy.
    W efekcie cena koncowa sie nie zmienia a przybywa dodatkowy kanal sprzedazy.

    [ciach bzdury]

    --
    Pozdrowienia
    ---