  • 1. Data: 2002-09-02 10:37:02
    Temat: nieletni izzykonto podatki?
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam wszystkich.
    Chce mojemu synowi zalozyc konto w banku internetowym. Chlopak 13 lat. Mam
    pytanie, jak wplywy na to konta sa opodatkowane?
    Rozumiem, ze bank automatycznie, jak na doroslym koncie bedzie odliczal podatek
    od odsetek i przesylal, do ...gdzies tam.

    Ale czy w zwiazku z tym, moj syn nie zaistnieje przypadkiem jako platnik
    podatkow i jakiegos pita na te odsetki nie bede musial wypelniac za niego?
    Podatki od odsetek dopiero weszly w tym roku, i nie wiem jeszcze, jak
    technicznie to sie odbywa.Prosze o odpowiedz, zebym widzial, czy przypadkiem
    zamiast ulatwienia, nie sciagne sobie na glowe kolejnego pita?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-09-02 10:50:26
    Temat: Re: nieletni izzykonto podatki?
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    k...@p...onet.pl wrote:
    > Rozumiem, ze bank automatycznie, jak na doroslym koncie bedzie
    > odliczal podatek od odsetek i przesylal, do ...gdzies tam.

    Tak, zbiorczo od wszystkich depozytów.

    > nie wiem jeszcze, jak technicznie to sie odbywa.Prosze o odpowiedz,
    > zebym widzial, czy przypadkiem zamiast ulatwienia, nie sciagne sobie
    > na glowe kolejnego pita?

    Nie musisz sie obawiać zadnych pitów. To sie odbywa automatycznie i w
    zasadzie anonimowo z punktu widzenia fiskusa, mniej więcej tak, jak Twój
    syn płaci VAT kupując towar w sklepie.

    Ponadto, jesli srednie saldo na izzyKoncie nie przekroczy ok. 90 zl
    (moze ktos policzy ile to teraz wychodzi przy 6,25 % p.a.), to nawet
    podatku nie bedzie.

  • 3. Data: 2002-09-02 11:04:16
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    > Rozumiem, ze bank automatycznie, jak na doroslym koncie bedzie odliczal
    podatek
    > od odsetek i przesylal, do ...gdzies tam.

    do swojego us

    > Ale czy w zwiazku z tym, moj syn nie zaistnieje przypadkiem jako platnik
    > podatkow i jakiegos pita na te odsetki nie bede musial wypelniac za niego?

    skoro bank juz placi podatek - to oczywiscie zaden wlasciciel konta nie
    ujmuje juz ich w zadnej deklaracji