  • 1. Data: 2005-06-07 12:10:33
    Temat: nie chce tam byc
    Od: "basia" <s...@o...pl>

    Witam
    15 maja rozpoczełam moja pierwsza prace wraz z 3 innymi osobami, nastepnego dnia
    pracodawca poinformował nas ze mozemy skorzystac z "przypadkowej" wizyty
    przedstawicieli duzego i wspaniałego funduszu emerytalnego (bo mamy obowiazek w
    ciagu tygodnia zapisac sie do OFE) w czasie pracy. By nie narazac sie pracodawcy
    tak jak pozostałe osoby wyrazilam zainteresowanie w wyniku czego podpisalismy (3
    osoby, jeden chłopak nie miał jeszcze nadanego nipu) na miejscu umowy członkowskie.
    "Pracowalismy" tam jeszcze 2 dni bo pracodawca tak naprwde potrzebował
    akwizytorów do sprzedazy ksiazek a nie pracowników biurowych jak bylo w
    ogloszeniu. Na dodatek rozmawiałam z kolega który zawsze w przeszłosci dobrze mi
    daradzał w sprawach finansowych i niestety nie pochwalał "mojego" wyboru OFE.
    Poradził bym odstapiła od zawartej umowy o członkostwo z OFE (w ciagu 10 dni)
    zawartej pod wpływem błedu, poprzez napisanie 2 listów do: mojego OFE i
    Departamentu Obsługi Klienta ZUS. W odpowiedzi (w ubiegły piatek) dowiedziałam
    sie ze OFE "nadal nie posiada podstawy prawnej umozliwiajacej uniewaznienie ww.
    umowy i w mysl Ustawy przystapienie/.../ do OFE jest nieodwołalnym oswiadczeniem
    woli/.../". Nie wiem co teraz mam zrobic tym bardziej ze moj kolega-doradca
    wypoczywa za granica i ma wyłaczona komórke.
    Teraz nie mam pracy a na dodatek nie chce byc w tym OFE i niewiem dlaczego nie
    ma wg tego OFE zastosowanie przepis o odstapieniu z umowy poza siedziba firmy w
    ciagu 10 dni.
    Bardzo prosze o rade jak mam teraz postapic
    Basia

  • 2. Data: 2005-06-07 12:50:31
    Temat: Re: nie chce tam byc
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    basia wrote:

    [ciach]

    możesz przenieść się do innego OFE podpisując z nim umowę.
    Ponieważ składaek nie masz odłożonych żadnych i jesteś tam krótko, to
    też niewiele tracisz.

  • 3. Data: 2005-06-07 13:24:24
    Od: "basia" <s...@o...pl>

    Niestety jezeli zostanie tak jak jest to bezpłatną zmianę funduszu moge dokonac
    dopiero po 2 latach, a jezeli teraz chciałabym to musze wypłacic "z kieszeni"
    kase (chyba 160 albo 180 zł)- co z oczywistych powodów nie wchodzi w rachube.
    Musze wiedziec gdzie teraz napisac, gdzie interweniowac zeby uniewaznic umowe z
    "niechcianym" OFE - nie wiem, moze tylko sad pozostaje?

  • 4. Data: 2005-06-07 13:25:44
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "basia" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > OFE.
    > Poradził bym odstapiła od zawartej umowy o członkostwo z OFE (w ciagu 10

    Który jest dobry OFE to się okaże, gdy będziesz przechodzić na emeryturę - z
    góry tego nie przewidzisz :)

  • 5. Data: 2005-06-07 13:28:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    basia wrote:
> [...]
    > Musze wiedziec gdzie teraz napisac, gdzie interweniowac zeby uniewaznic umowe z
    > "niechcianym" OFE - nie wiem, moze tylko sad pozostaje?

    To zapłać i będzie z głowy.
    Za dwa lata można stracić znacznie więcej.
    Oszczędzasz nie tam gdzie trzeba.

  • 6. Data: 2005-06-07 14:11:56
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > kase (chyba 160 albo 180 zł)- co z oczywistych powodów nie wchodzi w rachube.

    Jesteś tego pewna?
    Bo na ile pamietam, to opłatę mogą sobie potrącić wyłącznie
    z wpłaconych składek, a o żadnej 'kieszeni' nie było mowy.
    Skoro nic do nich nie wpłynęło to nic nie tracisz.
    Dodatkowo coś mi jeszcze świta, że jeżeli po wpisaniu się, przez
    bodajże rok nie wpłynęła zadna składka,to chyba sami Cię wypiszą.
    Ale nie dam sobie za to nic uciąć,
    a ustawy szukać mi się nie chce ;-)

  • 7. Data: 2005-06-07 18:01:35
    Od: "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl>

    "basia" napisała w wiadomości

> [...]
    > uniewaznienie ww.
    > umowy i w mysl Ustawy przystapienie/.../ do OFE jest nieodwołalnym

    Takie uzasadnienie odmowy rozwiazania umowy przez ofe jest bledne. Swiadczy
    o żulostwie i infantylnosci pracownikow tego funduszu. Bowiem "przystąpienie
    do OFE jest nieodwołalnym oświadczeniem woli o wyborze formy ubezpieczenia
    emerytalnego". Nie jest nieodwolalnym oswiadczeniem o wyborze konkretnego
    ofe!!!

    Na stronie mojego ofe znalazlem linka do takiego oto rozporzadzenia
    http://www.ofedom.pl/akty/index.html

    Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy
    emerytalnych
    RRM z dnia 9 czerwca 1998 r. w sprawie sposobu i trybu zawarcia umowy, na
    podstawie której następuje uzyskanie członkostwa (...)

    Dz. U. Nr 84, poz. 534, str. 3114:

    "$3. Formularz umowy powinien zawierać:
    1) informację o (...)
    2) informacje o skutkach rozwiązania umowy z ofe lub rezygnacji z
    członkostwa w funduszu przed upływem terminu, o którym mowa w art. 134 ust.
    1 pkt 2 ustawy, oraz oświadczenie osoby przystępującej do funduszu o
    znajomości tych skutków."

    Poszukaj w papierach, które podpisalas, czy nie ma tam informacji o skutkach
    rozwiązania umowy. Skontaktuj sie z agentem, ktory Cie obslugiwal. Byc moze
    rozwiazanie umowy jest wymagane w jego obecnosci?

    Z.

  • 8. Data: 2005-06-07 20:55:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jun 2005 20:01:35 +0200, "ATZ Rzeszow"
    <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >emerytalnego". Nie jest nieodwolalnym oswiadczeniem o wyborze konkretnego

    A czy nie jest na dodatek tak, że umowa zawarta pod przymusem lub (cośtam mi się
    kołacze, ale dokładnie nie pamiętam) jest nieważna? Nie ma tego w Kodeksie
    Cywilnym?

  • 9. Data: 2005-06-07 20:58:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sławomir Szyszło wrote:
> [...]
    > kołacze, ale dokładnie nie pamiętam) jest nieważna? Nie ma tego w Kodeksie

    Państwo przymusiło ją do podpisania umowy w ciągu 7 dni.
    To się do kryminału nadaje,

  • 10. Data: 2005-06-07 21:13:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Jun 2005 15:58:41 -0500, witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    wklepał(-a):

    >Państwo przymusiło ją do podpisania umowy w ciągu 7 dni.
    >To się do kryminału nadaje,

    Nie o to chodzi. Chodzi o nakłonienie przez pracodawcę do podpisania umowy z
    *konkretną* firmą.