  • 1. Data: 2004-07-03 08:26:02
    Temat: neste, inteligo i blokady
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Witajcie,

    Jakiś czas temu zobowiązałem się do sprzwdzenia jak wygląda sytuacja z
    blokadami po tankowaniu i w trakcie tankowania na stacjach
    samoobsługowych Neste korzystając z kart inteligo.

    No i jest tak:

    sytuacja 1.
    podanie PIN -> podanie maksymalnej kwoty -> autoryzacja -> założenie
    blokady na tę kwotę -> tankowanie -> ponowne włożenie karty po
    zakończeniu tankowania -> w ciągu kilku minut blokada zmniejsza się do
    ceny faktycznie zatankowanego paliwa

    sytuacja 2.
    podanie PIN -> podane maksymalnej kwoty -> autoryzacja -> założenie
    blokady na tę kwotę -> wybranie dystrybutora -> nieskorzystanie z
    tankowania -> po kilku minutach dociera SMS z opisem USUNIĘCIE BLOKADY,
    kwotą i danymi stacji [mimo tego, że serwisu SMS nie posiadam]

    Zastanawia mnie teraz coś takiego. Czy to, że blokada jest w części
    anulowana to jest reguła i dotyczy kart wszystkich banków, czy też może
    tylko niektórych. Inaczej: jakie macie blokady po tankowaniu na Neste -
    maksymalnej wprowadzonej kwoty, czy kwoty za paliwo, które faktycznie
    się zatankowało ?

    Następnym razem dokonam jeszcze testu z poz. 1, ale bez ponownego
    wkładania karty, aby otrzymać potwierdzenie.

    Pozdrawiam,
    WN

  • 2. Data: 2004-07-03 08:51:43
    Temat: Re: neste, inteligo i blokady
    Od: largo34 <l...@f...no-egospodarka.pl>

    -

    --
    largo34
    largo34's Profile: http://forum.egospodarka.pl/member.php?action=getinf

  • 3. Data: 2004-07-03 09:17:42
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...info.WYTNIJTO> napisał w
    wiadomości news:cc5qin$2g9$1@news.onet.pl...

> [...]
    > tylko niektórych. Inaczej: jakie macie blokady po tankowaniu na Neste -
    > maksymalnej wprowadzonej kwoty, czy kwoty za paliwo, które faktycznie

    VE mBanku - ostatnio były blokady na faktyczne kwoty za zatankowaną benzynę.
    VC mBanku - blokada na kwotę max. przeze mnie deklarowaną + blokada na kwotę
    niewykorzystaną.
    Czyli deklaruję 150, tankuję za 142, a mam dwie blokady na 150 i 8 :-)). Po
    rozliczeniu, mam zaksięgowaną właściwą kwotę 142zł.
    Za każdym razem wkładam ponownie kartę i dostaję potwierdzenie.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2004-07-03 09:30:58
    Od: "krab" <k...@k...pl>

    > Następnym razem dokonam jeszcze testu z poz. 1, ale bez ponownego
    > wkładania karty, aby otrzymać potwierdzenie.

    hmm, osobiscie nie radze robic takiego testu :-))
    nie mam doswiadczen z neste (tankowalem tylko 1 raz jak dotad), ale z
    dokonanych obserwacji mam wniosek taki, ze jesli podasz kwote i nie zuzyjesz
    wprowadzonego limitu - a nastepnie po prostu odjedziesz bez paragonu, to ktos
    nastepny moze dokonac "darmowego" tankowania do pelnej kwoty :-) wiec paragon
    nalezy pobrac (wlasnie celem zakonczenia transakcji)

  • 5. Data: 2004-07-03 09:53:48
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik krab napisał:

> [...]
    > nastepny moze dokonac "darmowego" tankowania do pelnej kwoty :-) wiec paragon
    > nalezy pobrac (wlasnie celem zakonczenia transakcji)

    Po odłożeniu pistoletu transakcja jest zamykana, maszyna drukuje swoje
    potwierdzenie dla siebie [nawet to słychać] i nie ma możliwości
    powtórki. Pobranie potwierdzenia i paragonu jest opcją.

    A na rozpoczęcie tankowania od autoryzacji są 3 minuty. Później
    transakcja jest anulowana.

  • 6. Data: 2004-07-03 09:54:25
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik Robert Wicik napisał:

    > VE mBanku - ostatnio były blokady na faktyczne kwoty za zatankowaną benzynę.
    > VC mBanku - blokada na kwotę max. przeze mnie deklarowaną + blokada na kwotę
    > niewykorzystaną.

    O widzę, że co bank i co karta to inne zwyczaje. :-) Ma ktoś jeszcze
    inaczej? :-))))

  • 7. Data: 2004-07-03 13:33:04
    Od: "Marcin__" <t...@w...pl>

> [...]
    Po
    > rozliczeniu, mam zaksięgowaną właściwą kwotę 142zł.

    Dobre, czyli deklaruje np 200 tankuje np za 10 i sa 2 blokady na 200 i 190.
    ciekawe co by bylo jakby na koncie bylo tylko 200

    Marcin__

  • 8. Data: 2004-07-04 10:32:33
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...info.wytnijto> wrote:

> [...]
    > blokady na tę kwotę -> tankowanie -> ponowne włożenie karty po
    > zakończeniu tankowania -> w ciągu kilku minut blokada zmniejsza się do

    Z ciekawości - po co wkładasz kartę po tankowaniu? Dla wyciągu?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2004-07-04 10:33:32
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    krab <k...@k...pl> wrote:

    > hmm, osobiscie nie radze robic takiego testu :-))

    Dlaczego?

> [...]
    > nastepny moze dokonac "darmowego" tankowania do pelnej kwoty :-) wiec paragon

    Na stacjach Neste nie ma takiej możliwości.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2004-07-04 16:09:22
    Od: g...@p...onet.pl

    > O widzę, że co bank i co karta to inne zwyczaje. :-) Ma ktoś jeszcze
    > inaczej? :-))))

    VC BZWBK - blokada na kwote zadeklarowana.
    Po kilku dniach transakcja jest rozliczana na kwote zatankowana, ale, o ile mnie
    pamiec nie myli, blokada na kwote zadeklarowana wisi jeszcze kilka dni, mimo
    rozliczonej juz transakcji, a potem znika. (Dzis tankowalem, wiec za kilka dni
    bede mogl potwierdzic, czy dobrze pamietam z wczesniejszych zakupow).

    G.