  • 31. Data: 2016-11-07 20:10:51
    Temat: Re: nadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 07-11-2016 o 19:07, cef pisze:

    > Ja tego tez w boju nie sprawdzałem.
    > Co więcej nie zdecydowałem się na taki kredyt,
    > jedynie przeczytałem trochę umów, więc jestem
    > tylko teoretykiem.
    > A w to co piszą inni nie bardzo wierzę.
    > Tzn nie wierzę też w bezkosztowe nadpłacanie czy skracanie.

    A ja czytałem dokładnie swoją umowę między innymi pod tym kątem.
    OIDP (bo było to 5 lat temu) to przez pierwsze trzy lata mogłem dokonać
    bezkosztowo maksymalnie jednej nadpłaty i maksymalnie na 50% pozostałego
    (w momencie nadpłacania) kapitału, a po 3 latach to już bez ograniczeń.
    Ale jak % mam obecnie rzędu 2,7% to nadpłacanie wydaje mi się prawie bez
    sensu.
    P.G.

  • 32. Data: 2016-11-08 07:58:47
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2016-11-04 o 20:50, Marcin pisze:

    > Nadplacalem kredyt hipoteczny wiele razy i nie podpisywalem zadnego
    > aneksu. Wystarczylo zadzwonic do banku (w niektorych innych wiem ze
    > mozna to zrobic przez system Internetowy) i powiedziec o checi nadplaty.
    > Po nadplacie w systemie pojawia sie nowy harmonogram splat i juz.

    szczęściarz z ciebie, jak w takim pekao nadpłatę muszę 7 dni wcześniej
    zgłosić osobiście, zapewnić środki na koncie a potem jeszcze wzywają
    mnie z żoną do banku aby podpisać jakiś aneks do umowy. Co prawda
    bezpłatny ale zachodu z tym co nie miara

    Marcin "lolekanabolek"

  • 33. Data: 2016-11-10 02:01:10
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Tzn nie wierzę też w bezkosztowe nadpłacanie czy skracanie.

    Moglem nadplacac bez zadnych kosztow i umow juz po pierwszej racie.
    Co wiecej - druga rata moglem splacic pozostala kwote kredytu.

  • 34. Data: 2016-11-11 21:48:19
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-11-07 o 19:07, cef pisze:

> [...]
    > tylko teoretykiem.
    > A w to co piszą inni nie bardzo wierzę.
    > Tzn nie wierzę też w bezkosztowe nadpłacanie czy skracanie.

    To nie jest kwestia wiary. Wystarczy przeczytac umowe. Sa (a
    przynajmniej byly) takie oferty w ktorych nadplaty sa bez dodatkowych
    kosztow.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 35. Data: 2016-11-11 21:49:31
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-11-08 o 07:58, lolekanabolek pisze:

> [...]
    > mnie z żoną do banku aby podpisać jakiś aneks do umowy. Co prawda
    > bezpłatny ale zachodu z tym co nie miara

    Jezeli Cie pocieszy to musze zadzwonic 14 dni wczesniej. Ale podpisywac
    nic nie potrzeba.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 36. Data: 2016-11-11 21:56:16
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-11-07 o 09:12, J.F. pisze:

    > Kolega chce uzgodnic z bankiem obnizenie raty, ale co miesiac wplacac
    > kwote wyzsza, moze byc w wysokosci starej raty, i traktowac nadwyzke
    > jako nadplate.
    > Sens to ma, bo z jednej strony - jesli utrzyma wysokosc wplaty, to w
    > koncu splaci przed terminem i powinno wyjsc tak, jakby od poczatku
    > uzgodnil skrocenie, a z drugiej strony - w razie jakiegos wypadku
    > losowego, to ma tylko niska rate wymagana.

    Wreszcie ktos zrozumial o co mi chodzi. Dobrze, ze nie jestem
    nauczycielem :)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 37. Data: 2016-11-18 14:10:43
    Od: Kuba D <-...@t...com>

    Dobrzy ludzie,
    Zagrzebałem się w swoim excelu i przestałem zaglądać na forum (i przeliczyłem sobie
    co chciałem).
    Dzięki za wkład w dyskusję - zaczynam się przegryzać przez Wasze posty.

    KD