    From: Jacek Popławski <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mieszkanie bez księgi i z hipoteką raz jeszcze
    Date: Fri, 26 May 2006 17:20:18 +0200

    Opis sytuacji prawnej mieszkania w skrócie:

    - mieszkanie z rynku wtórnego, sprzedawane 1.5 roku po wydaniu przez
    developera
    - nie ma założonej księgi wieczystej na mieszkanie, trwa oczekiwanie na
    wpis (już prawie rok)
    - jest akt notarialny (z zapisem, że poprzedni właściel jest właścicielem)
    - poprzedni właściciel wziął mieszkanie na kredyt, jest wniosek o wpis
    do hipoteki (do księgi, która jeszcze nie jest założona)
    - mam aktualny stan zadłużenia (hipoteki?) z banki

    Bank stwierdził, że nie będzie problemów z kredytem na to mieszkanie, z
    mojego kredytu zostanie spłacona tamta hipoteka a reszta pieniędzy
    pójdzie do właściciela.

    Pytania:
    - skąd wiadomo, że to mieszkanie jest na pewno tej osoby, skoro nie ma
    jeszcze księgi wieczystej? jest akt notarialny, ale przecież po kupieniu
    mieszkania przeze mnie ten poprzedni akt nadal będzie fizycznie istniał,
    jak sprawdzić, że wszystko jest OK?
    - jak może być załozona hipoteka na mieszkanie bez księgi wieczystej?
    wiem o ubezpieczeniu kredytu, ale czy jest mozliwe np. że na mieszkaniu
    są dwie hipoteki a ja wiem tylko o jednej a o drugiej się dowiem po
    kupieniu mieszkania?
    - czy powinienem czekać z podpisaniem końcowego aktu notarialnego (o
    sprzedaży) aż do założenia księgi wieczystej, dla bezpieczeństwa tranzakcji?