  • 1. Data: 2002-03-26 21:24:02
    Temat: mbank-na czym zarabia?
    Od: "kadafi" <l...@c...pl>

    Proszę o pomoc!
    Jestem w końcu na etapie załóżenia konta w mbanku, chcę zdeponować pewną
    liczbę pieniędzy, ale chciałbym abyście pomogli mi do końca rozwiać moje
    wątpliwości.
    Wiadomo, że do tego banku ludzie wpłacają pieniądze, bank za darmo wydaje im
    karty, prowadzi konto, przelewy za darmo, wypłaty z bankomatów za darmo itp
    za darmo i za darmo.
    Ja jednak chciałbym wiedzieć z czego bank żyje poza trzymaniem pieniędzy
    (nie wspominając o kosztach), jak inwestuje i czy w ogóle inwestuje (jako
    mbank, czy BRE?), czy udziela kredytów itp.
    BO NA CZYMŚ MUSI ZARABIAĆ A JA NIE WIEM NA CZYM.
    Może jakiś znawca bankowości albo mbank (bo powinien ją czytać) mógłby mi to
    objaśnić?

    Dziękuję za wszelką pomoć.

  • 2. Data: 2002-03-26 21:51:35
    Temat: Re: mbank-na czym zarabia?
    Od: "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl>

    Użytkownik "kadafi" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o pomoc!
    > Jestem w końcu na etapie załóżenia konta w mbanku, chcę zdeponować pewną
    > liczbę pieniędzy, ale chciałbym abyście pomogli mi do końca rozwiać moje
    > wątpliwości.
    [...]

    mBank to detalicznie ramię BRE i formalnie rzecz biorąc nie jest nawet
    oddzielnym bankiem lecz jednym z oddziałów BRE. Zbiera kasę, którą potem BRE
    inwestuje (nie tylko udzielając kredytów ale również prowadzą działalność
    inwestycyjną). Innym źródłem przychodów mBanku są np transakcje kartami.
    Część prowizji od merchanta (placówki przyjmującej zapłatę kartą) przypada
    mBankowi. Od niedawna mBank udziela też kredytów swoim klientom ale z tego
    co wiem to jest to raczej działalność marginalna. Ogólnie o wiarygodność
    mBanku IMHO raczej można być spokojnym o ile ufa się bankom wogóle (BRE to w
    końcu jeden z największych polskich banków)

    Jaco

  • 3. Data: 2002-03-26 22:03:03
    Od: "kadafi" <l...@c...pl>

    Czy w prospekcie Mbanku jest napisane że jest to oddział jako detaliczne
    ramię a nie oddzielny bank.
    Dziękuję za odpowiedż

  • 4. Data: 2002-03-26 22:39:49
    Od: "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl>

    > Czy w prospekcie Mbanku jest napisane że jest to oddział jako detaliczne
    > ramię a nie oddzielny bank.

    Nie wiem o jakim prospekcie mówisz ale jest to fakt ogólnie znany i piszą
    gdzieś o tym na swojej stronie.
    Gdy wysyłasz przelew do mBanku to jako nazwę banku wstawiasz BRE SA WBE/Łódź
    (WBE to skrót od Wydział Bankowości Elektronicznej)
    To trochę analogiczna sytuacja jak z siecią "banków" Millenium, które
    wszystkie należą do BIG BG.
    Słyszałem coś o planach usamodzielnienia mBanku w przyszłości i wprowadzenia
    na giełdę ale nawet wtedy właścicielem pozostanie BRE i wzajemne relacje
    pozostaną raczej bardzo ścisłe.

    Jaco

  • 5. Data: 2002-03-26 23:06:30
    Od: "Pablito" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > BO NA CZYMŚ MUSI ZARABIAĆ A JA NIE WIEM NA CZYM.
    > Może jakiś znawca bankowości albo mbank (bo powinien ją czytać) mógłby mi

    1. na czyms co sie nazywa spread - roznica pomiedzy oprocentowaniem srodkow,
    kore masz na koncie a tym za ile bank "pozycza" je dalej - albo "sobie na
    kredyty albo na rynku miedzybankowym
    2. na czyms co sie nazywa interchange - okreslony procent (ok. 1,5% - mBank
    ma chyba VE) od kazdej transakcji bezgotowkowej
    3. prowizja od wyplat gotowkowych (bankomaty obce)
    4. mark-up na kursach wymiany przy transakcjach zagranicznych
    5. inne oplaty (jakies na pewno sa) - sporadycznie

  • 6. Data: 2002-03-27 11:28:26
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2002 00:06:30 +0100, "Pablito" <p...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > 4. mark-up na kursach wymiany przy transakcjach zagranicznych
    Z tym to trochę się rozpędziłeś (przynajmniej w przypadku mBanku)

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 7. Data: 2002-03-27 20:49:14
    Od: "Pablito" <p...@p...onet.pl>

    > Z tym to trochę się rozpędziłeś (przynajmniej w przypadku mBanku)

    A to dlaczego?
    Nie mozna placic karta mBanku za granica czy nie maja mark-up'u na kursie?
    Jesli pierwsze to dziwne, jesli powiesz ze to drugie to nie uwierze ;)

    Poniewaz nie znam dokladnie oferty mBanku (ani ich rachunku zysku i strat
    ;)) to oczywiscie mozesz miec racje - ja wypisalem te zrodla przychodow, na
    ktorych - o ile wiem - kazdy bank zawsze zarabia.

    Pablo

  • 8. Data: 2002-03-28 11:19:00
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2002 21:49:14 +0100, "Pablito" <p...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > A to dlaczego?
    > Nie mozna placic karta mBanku za granica czy nie maja mark-up'u na kursie?
    > Jesli pierwsze to dziwne, jesli powiesz ze to drugie to nie uwierze ;)
    Przepraszam, masz rację - jakoś nie pomyslałem o kartach :-)