    From: "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank-na czym zarabia?
    Date: Tue, 26 Mar 2002 22:51:35 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@pa172.antoniuk.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "kadafi" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:a7qos3$a76$1@news.tpi.pl...
    > Proszę o pomoc!
    > Jestem w końcu na etapie załóżenia konta w mbanku, chcę zdeponować pewną
    > liczbę pieniędzy, ale chciałbym abyście pomogli mi do końca rozwiać moje
    > wątpliwości.
    [...]

    mBank to detalicznie ramię BRE i formalnie rzecz biorąc nie jest nawet
    oddzielnym bankiem lecz jednym z oddziałów BRE. Zbiera kasę, którą potem BRE
    inwestuje (nie tylko udzielając kredytów ale również prowadzą działalność
    inwestycyjną). Innym źródłem przychodów mBanku są np transakcje kartami.
    Część prowizji od merchanta (placówki przyjmującej zapłatę kartą) przypada
    mBankowi. Od niedawna mBank udziela też kredytów swoim klientom ale z tego
    co wiem to jest to raczej działalność marginalna. Ogólnie o wiarygodność
    mBanku IMHO raczej można być spokojnym o ile ufa się bankom wogóle (BRE to w
    końcu jeden z największych polskich banków)

    Jaco