    From: "Pablito" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank-na czym zarabia?
    Date: Wed, 27 Mar 2002 00:06:30 +0100

    > Proszę o pomoc!
    > Jestem w końcu na etapie załóżenia konta w mbanku, chcę zdeponować pewną
    > liczbę pieniędzy, ale chciałbym abyście pomogli mi do końca rozwiać moje
    > wątpliwości.
    > Wiadomo, że do tego banku ludzie wpłacają pieniądze, bank za darmo wydaje
    im
    > karty, prowadzi konto, przelewy za darmo, wypłaty z bankomatów za darmo
    itp
    > za darmo i za darmo.
    > Ja jednak chciałbym wiedzieć z czego bank żyje poza trzymaniem pieniędzy
> [...]

    1. na czyms co sie nazywa spread - roznica pomiedzy oprocentowaniem srodkow,
    kore masz na koncie a tym za ile bank "pozycza" je dalej - albo "sobie na
    kredyty albo na rynku miedzybankowym
    2. na czyms co sie nazywa interchange - okreslony procent (ok. 1,5% - mBank
    ma chyba VE) od kazdej transakcji bezgotowkowej
    3. prowizja od wyplat gotowkowych (bankomaty obce)
    4. mark-up na kursach wymiany przy transakcjach zagranicznych
    5. inne oplaty (jakies na pewno sa) - sporadycznie