  • 11. Data: 2019-02-07 18:24:10
    Temat: Re: mbank kredyt gotówkowy, wcześniejsza spłata?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 lutego 2019 08:47:06 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > trafiają się oferty bez prowizji (w różnych bankach), ale nawet jeżeli
    > ktoś prowizję zapłacił i spłacił kredyt wcześniej to bank powinien
    > zwrócić proporcjonalnie ubezpieczenia (jeżeli były)

    Zgoda, tylko że nie zwraca bank a ubezpieczyciel

    >i ew. prowizję

    Skąd to info i czy znasz jakiś bank co zwraca część prowizji przy wczesniejszej
    spłacie?
    Bo ja o takim nie słyszałem.

  • 12. Data: 2019-02-07 18:26:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 lutego 2019 12:33:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Prowizja jest jednorazowa za udzielenie kredytu, i nawet jesli
    > rozlozona na raty, to do zaplacenia w calosci.

    Przeważnie potrącona z kwoty kredytu wiec faktycznie oprócz tego że klient ją
    zapłacił to jeszcze odsetki od niej spłaca.

  • 13. Data: 2019-02-07 20:53:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Że ubezpieczenie proporcjonalnie musi zwrócić to w miarę jasne.
    > Że prowizję - z info w necie wynika, że też - oczywiście proporcjonalnie -
    ciekawostka.
    > Ale znalazłem też info, że wcale nie ma wymogu braku prowizji dla wcześniejszej
    spłaty.

    zapoznaj się z ustawą o kredycie konsumenckim, nie wszystkie kredyty są
    nią objęte np. wiele hipo ma prowizję za wcześniejszą spłątę

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2019-02-07 20:55:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-02-07 o 18:24, Kris pisze:

    > Zgoda, tylko że nie zwraca bank a ubezpieczyciel

    skrót myślowy, oczywiście ubezpieczyciel, gdyż banki same ubezpieczeń
    nie mają w ofercie, to bankassurance

    ale tym lepiej, bo powołujesz się na ustawę o ubezpieczeniach
    analogicznie jak np. z AC

    masz auto i kupiłeś AC na rok, sprzedajesz po 6 miesiącach więc należy
    się proporcjonalny zwrot skłądki

    > Skąd to info i czy znasz jakiś bank co zwraca część prowizji przy wczesniejszej
    spłacie?
    > Bo ja o takim nie słyszałem.

    sam z siebie nie zwróci żaden, ale jak napiszesz pismo i odpowiednio
    umotywujesz to i owszem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2019-02-07 21:00:05
    Temat: Re: mbank kredyt got?wkowy, wcze?niejsza sp?ata?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-02-07 o 10:14, Pete pisze:

    > Taki na powiedzmy 200tys też? ;)

    Maksymalna kwota kredytu konsumenckiego nie może przekroczyć 255.550
    złotych (lub równowartości tej sumy w obcej walucie).

    Od 22 lipca 2017 r. kwestię pobierania opłat za wcześniejszą spłatę
    kredytu hipo reguluje ustawa. Według tych przepisów po trzech latach
    spłaty kredytu ze zmienną stopą procentową, bank nie będzie mógł pobrać
    opłaty za wcześniejszą całkowitą lub częściową spłatę zobowiązania.
    Opłata może zostać naliczona w trakcie pierwszych trzech lat, ale tylko
    do wysokości 3% spłacanej kwoty (kapitału) i nie może przekroczyć
    wysokości odsetek naliczonych od tej kwoty w ostatnim roku.
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2019-02-07 21:02:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jak na mniej niż 255550zł - to też.
    > Inna sprawa, po co w ogóle brać kredyt na 3 miesiące?

    nikt nie bierze takiego kredytu na 3 m-ce (jaka byłaby rata? wymagane
    dochody, aby mieć zdolność?), ale może wziąć np. na 6 lat i mieć szansę
    (z jakiegoś powodu) spłaty po 3 miesiącach, można? oczywiście że tak

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2019-02-08 08:58:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >spłaty kredytu ze zmienną stopą procentową, bank nie będzie mógł
    >pobrać opłaty za wcześniejszą całkowitą lub częściową spłatę

    Czy to dotyczy tez wczesniej zaciagnietych kredytow ?

    J.

  • 18. Data: 2019-02-08 09:00:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    >nikt nie bierze takiego kredytu na 3 m-ce (jaka byłaby rata? wymagane
    >dochody, aby mieć zdolność?),

    90 tys zl ?
    Paru by sie chyba znalazlo, np czlowiek nowy samochod potrzebuje, albo
    mieszkanie dla dziecka :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-02-08 11:16:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 lutego 2019 21:02:03 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > nikt nie bierze takiego kredytu na 3 m-ce (jaka byłaby rata? wymagane
    > dochody, aby mieć zdolność?), ale może wziąć np. na 6 lat i mieć szansę
    > (z jakiegoś powodu) spłaty po 3 miesiącach, można? oczywiście że tak

    Dwórki Glapcia dałyby radę i na 3 miesiące (no, może nie całe 255550 - tyle to na 5
    miesięcy).

    Można, ale po co?
    Jakby ktoś brał pod uwagę wzięcie na 6 lat (choć z pełnej sumy i tak wychodzi rata
    koło 4k) i rozważał ew. spłatę po 3 latach, to jeszcze bym zrozumiał.
    Ale brać kredyt mając w perspektywie pokaźny przypływ kasy za 3 miesiące - hmmm, nie
    lepiej poczekać? Chyba że jakaś mega pilna potrzeba albo ten przypływ jednak nie aż
    tak pewny, a na wstrzymanie sobie dać nie można...
    Cóż, dyskusja z pośrednikiem kredytowym o zaletach i wadach brania kredytu obientywna
    być nie może ;>
    Bo nawet nie dasz rady odpowiedzieć tak, jak ostatnio przewodniczący Izby Gmin na
    zarzut o stronniczość w sprawie brexitu ;P

  • 20. Data: 2019-02-08 11:30:56
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 08.02.2019 o 11:16, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    nie lepiej poczekać? Chyba że jakaś mega pilna potrzeba albo ten przypływ jednak nie
    aż tak pewny, a na wstrzymanie sobie dać nie można...

    No ale powiedzmy chcę sprzedać mieszkanie i kupić inne? Przecież nie
    sprzedam najpierw, bo dokąd się wyprowadzę? Jak ludzie to rozwiązują?

    A przy okazji - czy istnieją kredyty/pożyczki pod zastaw nieruchomości
    na zasadzie lombardu, bez pytania klienta o dochody?

    MJ