  • 31. Data: 2019-02-11 11:20:48
    Temat: Re: mbank kredyt got?wkowy, wcze?niejsza sp?ata?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-02-07 o 21:00, RobertS pisze:

    > Maksymalna kwota kredytu konsumenckiego nie może przekroczyć 255.550
    > złotych (lub równowartości tej sumy w obcej walucie).

    Wygrałeś, kiedyś to było 80 tys. stąd moje pytanie.

    > Od 22 lipca 2017 r. kwestię pobierania opłat za wcześniejszą spłatę
    > kredytu hipo reguluje ustawa. Według tych przepisów po trzech latach
    > spłaty kredytu ze zmienną stopą procentową, bank nie będzie mógł pobrać
    > opłaty za wcześniejszą całkowitą lub częściową spłatę zobowiązania.
    > Opłata może zostać naliczona w trakcie pierwszych trzech lat, ale tylko
    > do wysokości 3% spłacanej kwoty (kapitału) i nie może przekroczyć
    > wysokości odsetek naliczonych od tej kwoty w ostatnim roku.

    Dzięki za wyjaśnienia.
    --
    Pete

  • 32. Data: 2019-02-11 13:20:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-02-11 o 11:20, Pete pisze:

    > Wygrałeś, kiedyś to było 80 tys. stąd moje pytanie.

    tak właśnie było, ale się zmieniło

    > Dzięki za wyjaśnienia.

    + wiele banków nie pobiera opłat nawet w tych pierwszych 3 latach, ponoć
    zapisy odnośnie liczenia prowizji są na tyle niejednoznaczne, że wolą
    mieć z TOiP 0% niż później "walczyć" z klientami, którzy jednak mają
    inne zdanie odnośnie sposobu naliczania tej prowizji

    --
    pozdrawiam
    RobertS