  • 11. Data: 2009-03-03 14:21:58
    Temat: Re: marmurkowe 8%
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:49ad3976@news.home.net.pl...> atman pisze:

    > Dokładnie jak BFG jeden bank przyjmuje depozyty a nastepnie z innymi bankami
    > tworzą BFG....
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek...

    Roznica polega na tym, ze BFG jest instytucja niezalezna od bankow, a
    na gwarancje zrzucaja sie wszystkie banki, niezalezne od siebie
    instytucje.

    W SKOK natomiast depozyty w ramach jedej grupy kapitalowej gwarantuje
    TUW nalezace do tej grupy kapitalowej.

    Sytuacja w bankach jest wiec teoretycznie duzo lepsza.

    Byloby identycznie gdyby np. Allianz Bank mial gwarantowane depozyty
    przez Allianz Ubezpieczenia...

  • 12. Data: 2009-03-03 14:39:01
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Radzik" <r...@r...pl> wrote in message
    > to porównajmy wolumen środków jakimi dysponuje BFG i towarzystwo skoków...

    masz te dane ? chętnie sie przyjrzę...

  • 13. Data: 2009-03-03 14:41:35
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radzik" <r...@r...pl> napisał w wiadomości
    > to porównajmy wolumen środków jakimi dysponuje BFG i towarzystwo skoków..
    A porównaj udział procentowy BFG do ogółu depozytów w bankach z udziałem
    procentowym funduszu stabilizacyjnego skok do ogółu depozytów w skok.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-03-03 14:44:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    >Sytuacja w bankach jest wiec teoretycznie duzo lepsza.

    >Byloby identycznie gdyby np. Allianz Bank mial gwarantowane depozyty

    Ale nie traktuj wszystkich skoków jako jednej grupy kapitałowej, no chyba że
    równolegle potraktujesz wszystkie banki jako jedna grupe
    kapitałową(bankową). Kazdy skok działa odrębnie oi ma osobną ofertę.
    Analogicznie jak są różne banki lepsze i gorsze tak również skoki są
    mniejsze i wieksze itp.

    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-03-03 14:47:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    -- Użytkownik "Radzik" <r...@r...pl> napisał w wiadomości
    > to porównajmy wolumen środków jakimi dysponuje BFG i towarzystwo skoków...

    Cytat z www.inwestycje.pl:

    Według stanu na koniec 2007 roku Fundusz Stabilizacyjny KSKOK ma wartość
    321.239.914 złotych, co stanowi 4,79 % depozytów zgromadzonych w systemie
    SKOK równych 6.705.001.000 złotych. Jego odpowiednik dla banków - Fundusz
    Pomocowy i Fundusz Restrukturyzacji Banków Spółdzielczych w Bankowym
    Funduszu Gwarancyjnym - ma wartość 3.234.143.980 złotych, co stanowi 1,51%
    depozytów osób fizycznych zgromadzonych w systemie bankowym równych
    214.000.000.000 złotych. Oznacza to, że środki zgromadzone na stabilizację w
    systemie SKOK są proporcjonalnie ponad 3 razy wyższe niż takie same środki w
    systemie bankowym. Środki TUW SKOK gwarantujące bezpieczeństwo depozytów
    wynoszą 179.569.126 złotych, co stanowi 2,67 % depozytów zgromadzonych w
    systemie SKOK; odpowiednie środki Bankowego Funduszu Gwarancyjnego wynoszą
    2.356.609.635 złotych, co stanowi 1,1% depozytów osób fizycznych
    zgromadzonych w systemie bankowym. A to z kolei oznacza to, że środki
    zgromadzone na gwarantowanie depozytów w systemie SKOK są proporcjonalnie
    ponad 2 razy wyższe niż takie same środki w systemie bankowym. Przy czym
    zarówno banki, jak SKOK-i są zobowiązane do dokonania dopłat na poczet
    gwarancji depozytów, jeżeli środki już zgromadzone w BFG lub TUW SKOK okażą
    się niewystarczające

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-03-03 14:49:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "Radzik" <r...@r...pl> wrote in message
    >>

    > masz te dane ? chętnie sie przyjrzę...

    Wkleiłem post wyżej

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-03-03 14:57:26
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > dopłat na poczet gwarancji depozytów, jeżeli środki już zgromadzone w BFG

    no tak.. do tego przydałoby sie jeszcze tylko zestawienie Aktywa-Pasywa
    SKOKów oraz banków aby ocenic wysokość ich pozycji gotówki w rozporządzaniu
    tak aby móc oszacować jeszcze prawdopobieństwo defaultu poszczególnych
    instytucji..
    Dopiero wtedy bedzie widac który system jest bezpieczniejszy, aby powierzyć
    mu depozyt (pożyczyc pieniądze).

    george

  • 18. Data: 2009-03-03 15:08:08
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    I polecenie pejsowatego własciciela z Nowego Jorku lub Amsterdamu o depozycie aktywów
    w spółce-matce, a nastepstwie bankructwie tej ostatniej.
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2009-03-03 15:10:27
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> wrote in message news:gojh2a$s81$1@news.wp.pl...
    I polecenie pejsowatego własciciela z Nowego Jorku lub Amsterdamu o
    depozycie aktywów w spółce-matce, a nastepstwie bankructwie tej ostatniej.
    JaC

    niestety to również należałyby wziąc pod uwagę...

  • 20. Data: 2009-03-03 15:22:52
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Mar, 15:44, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kapitałową(bankową). Kazdy skok działa odrębnie oi ma osobną ofertę.
    > Analogicznie jak są różne banki lepsze i gorsze tak również skoki są

    To, ze dzialaja odrebnie i maja osobna oferte nie znaczy, ze kazdy z
    nich jest niezaleznym podmiotem.

    Banki to niezalezni od siebie przedsiebiorcy konkurujacy w ramach
    systemu bankowego.

    Skoki to grupa powiazanych osobowo, prawnie i kapitalowo podmiotow
    dzialajacych w ramach jednego systemu. Wplyw KK SKOK na skoki, oraz
    ich poszczegolne powiazania kapitalowo/osobowo/prawne sprawiaja, ze
    SKOK to poprostu duza grupa kapitalowa skupiajaca spora liczbe
    podmiotow.

    Nie da sie tego porownac do bankow, ktore [poza oczywiscie bankami
    dzialajacymi w ramach jednej grupy kapitalowej jak np w Polsce Dominet/
    Fortis] sa od siebie niezalezne i stanowia dla siebie konkurencje.