  • 1. Data: 2003-07-02 21:45:39
    Temat: mBank - zwrot przelewu z prawidlowym numerem - co robic ?
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    Witam,

    Zrobilem przelew na nr rachunku 12401431xxxxxxxyyyyzzzzzz001 po paru dniach
    otrzymalem zwrot:

    Tytuł operacji: ZWROT BLEDNY FORMAT PRAW FORMAT12401431-xxxxxxx-yyyy-zzzzzz-001
    Adres nadawcy (ulica): 12401431-12401431xxxxxxxyyyyzzzzz0
    Kod pocztowy, miejscowość nadawcy: 01 NR ROZL POWINIEN BYC RAZ

    Co z tym zrobic ? Wczesniej wysylalem przelewy na ten sam numer i dochodzily
    bez problemu. Przez ten zwrot pieniadze nie wplynely w terminie... czy w
    razie gdybym mial z tego powodu nieprzyjemnosci bede sie mogl domagac
    odszkodowania od mBanku ?

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2003-07-02 22:27:46
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Konrad Kwiatkowski wrote:
> [...]
    > terminie... czy w
    > razie gdybym mial z tego powodu nieprzyjemnosci bede sie mogl

    Jesli przelewales do Pekao SA (nie chce mi sie sprawdzac, ale
    podejrzewam, ze tak), to odszkodowania mozesz sie domagac wlasnie od
    tego banku...
    Pekao zmienilo numery kont a starych wbrew zapowiedziom nie honoruje
    od jakis 3 miesiecy.
    Sam tak dostalem pare zwrotow, za mieszkanie, za TFI i cos tam
    jeszcze.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 3. Data: 2003-07-02 23:13:30
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    To prawda, ostatnio miałem taki sam problem, w pekao twierdzi miła pani, że
    system automatycznie odrzuca przelewy "bez kresek", systemy niektórych
    banków same te kreski dodają automatycznie, a ktoś mi zrobił przelew z
    multibanku i niestety nie wpisał kresek, ja już myślałem, że mnie kręci,
    więc poszedłem z nim do multibanku, gdzie dowiedzieliśmy się że taki przelew
    faktycznie zrobił w czwartek o godz 10.17am, później do pekao aby zobaczył
    moją historię, że takiego przelewu nie dostałem (poniedziałek) a miła pani w
    pekao od razu jak zobaczyła przelew z multibanku (przelew robił w oddziale)
    powiedziała "a dlaczego tu nie ma kresek?" i gdzieś zadzwoniła, dowiedziała
    się że jest cofnięty, później zadzwoniła DO MULTIBANKU, GDZIE SIĘ
    DOWIEDZIAŁA że pieniądze są już spowrotem na koncie (minęło jakieś 1,5h)i
    POPROSIŁA PANIĄ Z MULTIBANKU ABY PONOWNIE WYSŁAŁA TEN PRZELEW NA POPRAWNY
    NUMER, na co oczywiście ta się nie zgodziła.
    Ciekawy jest fakt, że jak mówi zleceniodawca tego przelewu, podając numer na
    który ma być zrealizowany przelew dał go na kartce z prawidłowo wstawionymi
    kreskami, a miła pani z Multibanku sobie te kreski ominęła, choć prawidłowo
    system zidentyfikował bank, o czym ta go poinformowała.

    Myślę, że ichny ułomny system powinien sam się o te kreski zamartwić, kiedy
    ja z KB24 próbowałem zrobić przelew na DeutscheBank24 to bez kresek poprostu
    numeru mi nie przyjmowało, musiałem je wstawić, i to było chyba ok?

    Pozdrawiam,
    MK

  • 4. Data: 2003-07-03 06:24:33
    Od: "Konrad " <k...@N...gazeta.pl>

    Konrad Kwiatkowski <k...@f...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > otrzymalem zwrot:
    >
    > Tytuł operacji: ZWROT BLEDNY FORMAT PRAW FORMAT12401431-xxxxxxx-yyyy-zzzzzz-

    Spróbuj tak: 12401431-0xxxxxxx-yyyy-zzzzzz-001. Pekao ostatnio "uzupełniło
    sobie" numer modulo Eurokonta do ośmiu cyfr zerem na początku. A ponieważ
    wprowadzili jakiś "automatyczny" moduł do księgowania przychodzących
    elixirów, ten przepuszcza ponoć tylko przelewy w formacie:
    8cyfr_kreska_8cyfr_kreska_etc.

    PS: na wyciągach, jakie od nich otrzymuję, modulo ma nadal 7 cyferek ;-))

    Pzdr,
    Konrad

  • 5. Data: 2003-07-03 06:30:37
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in message

    > Jesli przelewales do Pekao SA

    Zgadza sie - to jest Pekao SA I O. w Krakowie.

    > Pekao zmienilo numery kont a starych wbrew zapowiedziom nie honoruje
    > od jakis 3 miesiecy.

    Tylko, ze ten zwrot jest o tyle dziwny, ze w zwrocie podany "prawidlowy format"
    jest taki sam jak numer na, ktory wyslalem... i jeszcze dalej podany nr - pewnie
    ten na ktory przyszedl przelew z mBanku - z powtorzonym 2x nr rozliczeniowym - i
    komenrarze, ze powinien byc raz.

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 6. Data: 2003-07-03 06:35:22
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    "marcintoja0" <m...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > POPROSIŁA PANIĄ Z MULTIBANKU ABY PONOWNIE WYSŁAŁA TEN PRZELEW NA POPRAWNY
    > NUMER, na co oczywiście ta się nie zgodziła.

    Wyslales to pozniej sam na nr z kreskami i juz doszlo ?

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 7. Data: 2003-07-03 06:40:17
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    "Konrad " <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > wprowadzili jakiś "automatyczny" moduł do księgowania przychodzących
    > elixirów, ten przepuszcza ponoć tylko przelewy w formacie:

    To akurat nie jest Eurokonto - tylko rachunek firmowy developera... ale moze tu
    chodzi o ten brak kresek ? Tak jak pisal juz ktos wczesniej. Tylko nie wiem
    jeszcze dlaczego gdzies sie "dokleil" drugi raz numer rozliczeniowy do rzelewu,
    ktory wyslalem - ja wpisalem go raz. Bo taki byl komentarz przy zwrocie, ze ten
    nr powinien byc raz. Jak wysle z kreskami to go nie dokleja ?

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 8. Data: 2003-07-03 08:49:07
    Od: "bzyk" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ze ten
    > nr powinien byc raz. Jak wysle z kreskami to go nie dokleja ?

    Ja mam Eurokonto w tym samym oddziale i ostatnio przysłali mi nowy numer
    eurokonta. Oprócz tego, że na początku dodali 43 dalej zostało tak jak było
    12401431 ale reszta jest zupełnie inna niż poprzednio. Narazie mogę wpłacać
    na stary numer chyba do października a potem będą chonorowali tylko ten
    nowy.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 9. Data: 2003-07-03 11:29:56
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    > Wyslales to pozniej sam na nr z kreskami i juz doszlo ?

    tak, z pekao wrocilismy do multibanku i ponowil przelew tym razem na numer z
    kreskami dokładnie taki jaki mam na wyciągu i doszedł.

    Pozdrawiam,
    MK

  • 10. Data: 2003-07-03 13:48:35
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    "marcintoja0" <m...@o...pl> wrote in message

    > tak, z pekao wrocilismy do multibanku i ponowil przelew tym razem na numer z
    > kreskami dokładnie taki jaki mam na wyciągu i doszedł.

    Dzieki wszystkim za pomoc - wyslalem z kreskami - mam nadzieje, ze tym razem
    szczesliwie dotrze gdzie trzeba ;-)

    Pozdrawiam,
    Konrad