  • 11. Data: 2003-04-22 12:14:25
    Temat: Re: mBank oszukuje na odsetkach
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Siedzę sobie i ciężko pracuję, a tu nagle pojawia się wiadomość od osoby
    podpisującej się "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>.
    Rzuciłem więc wszystko i czytam:

> [...]
    > mam tam rachunek i karte (tylko) MAESTRO oraz dopuszaczalny debet.
    > specjalnie nie staram sie o wiekszy debet (bo nie potrzbuje i ze wzgledów
    > bezpieczeństa) ani o inne karty (np. kredytowe), aby nie dopuscic do
    > sytuacji jak zaistniala, a minaowicie przekroczylem dopuszalny debet i
    > naliczyli mi 70 zł kary,
    > ale toż to chyba oni do tego doprowadzili bo ich pseudo On-line'owy system
    > autoryzacji karty jest do bani i pozwolił na pobranie gotówki z pustego
    > konta :(
    > mam szansę gdzieś się o moje 70 zł wykłócić ?
    Nie - to Ty zrobiłeś debet podejmując pieniądze z pustego konta.

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 12. Data: 2003-04-22 12:23:03
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Jan Werbiński wrote:

    > Saldo poniżej 1000 zł w tym okresie było tylko przez 4 dni. Przez pozostałe
    > było wyższe. Nawet przez 4 dni saldo -1000 zł nie daje 5,80 odsetek karnych
    > wg stopy w taryfie banku.

    > 1000 zł x 4 dni x 22% to 5,80 ?????
    > Na pewno????

    No, mnie wyszło 2,41:-)

    Jeśli bogatszy o nasze wyjaśnienia wiesz, że odsetki policzono źle to
    skieruj sprawę do arbitra bankowego.
    Lubię mBank, ale wiem też, że obsługę wyjątków to oni mają pop.... i nie
    popuszczając w takich przypadkach jak Twój przyczynimy się do jej pop
    rawienia:-)

    pzdr

    Tomek

  • 13. Data: 2003-04-22 12:26:11
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Siedzę sobie i ciężko pracuję, a tu nagle pojawia się wiadomość od osoby
    podpisującej się "Jan Werbiński" <j...@f...com>. Rzuciłem więc
    wszystko i czytam:

    > Skonstruowanie systemu informatycznego w ten sposób to nic innego jak celowe
    > wprowadzanie w błąd w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
    > Informowanie klienta o dodatnim saldzie po czym ściąganie odsetek karnych za
    > to że naprawdę było ono ujemne jest celowym wprowadzeniem w błąd.

    Nie jest to celowe wprowadzanie w błąd. Normalnie jest robiona blokada. W
    tym wypadku nie została zrobiona - prawdopodobnie w wyniku jakiejś awarii
    a nie złośliwości banku.

    > W takich sytuacjach bank powinien przejąć pełną odpowiedzialność za
    > konsekwencje wprowadzenia w błąd i opóźnień.

    Szczerze mówiąc nie mam czasu żeby przeglądać dokładnie regulamin rachunku
    tudzież prawo bankowe - podejrzewam że jest tam punkt na temat
    odpowiedzialności za wykonane operacje wpływające na stan konta.

> [...]
    > było wyższe. Nawet przez 4 dni saldo -1000 zł nie daje 5,80 odsetek karnych

    Wcześniej nie pisałeś jaki był dokładnie debet i przez ile dni.

    Według regulaminu na www.lgnet.pl to nie (Rozdział VIII, par.39 pkt.3)

  • 14. Data: 2003-04-22 12:29:26
    Od: t...@p...onet.pl

    Przepisy to jedno, ale zachowanie się banku w sytuacji super niekorzystnej dla
    klienta i do tego nie z jego winy (zaksięgowanie dopiero po upływie prawie
    miesiąca) świadczy niewątpliwie o tym, że nie zależy mu tak bardzo na
    klientach. Takie sprawy powinny być załatwiane wyjątkowo i myślę, że mBank
    jednak tak to potraktuje jak napiszesz odpowiednią skargę. Życzę powodzenia.

    Pozdrowienia Tensor1.

  • 15. Data: 2003-04-22 13:40:27
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    > Nie - to Ty zrobiłeś debet podejmując pieniądze z pustego konta.

    jak to z pustego skoro bankomat sprwadza stan środków i wypłaca pieniądze :)
    pzdr
    seba

  • 16. Data: 2003-04-22 14:27:58
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@f...com> napisał w wiadomości
    > Wypłata w bankomacie Euronetu ok. 1 luty
    > Pomiędzy datą wypłaty i ściągnięcia saldo przez większość dni przekraczało
    > nawet kilkukrotnie kwotę wypłaty.
    > NIE BYŁO ŻADNEJ BLOKADY.

    Debet byl w momencie gdy na rachunku bylo mniej niz 1000 i za to nalizyczono
    odsetki. Nie wmowisz mi, ze zapomniales o tej wyplacie. Musiales sobie
    zdawac sprawe z tego, ze wydajes nie swoje pieniadze.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 17. Data: 2003-04-22 17:00:36
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Nie jest to wina banku, ale też nie moja. Winą banku jest to, że mnie
    > obciąża za błędy Euronetu. To Euronet powinien płacic a mbank postępuje
    > nieetycznie.

    nieetycznie to postepujesz Ty marudzac, ze naliczyli Ci odsetki, za
    kredyt jakiego Ci udzielili, zgodnie z umowa, jaka z nimi zawarles
    (saldo debetowe) calkiem dobrowolnie.
    Sadze, ze byles swiadomy tego, ze sie kredytujesz, ale nawet jesli nie,
    to i tak to nie ma nic do rzeczy - wyplata pieniedzy nastapila
    wtedy, kiedy je wyplaciles, a nie wtedy kiedy Ci to zaksiegowali.
    Sprawa jest bardzo prosta.
    Licza sie _realne_ daty transkacji, a nie daty ksiegowan czy blokad.
    Blad popelniles *_TY_* wyplacajac pieniadze, ktorych nie miales, tylko
    ich system *jeszcze* o tym nie wiedzial. Ty wiedziales!
    IMHO Nie ma sie o co zapieniac.

    pozdrawiam

    romekk

  • 18. Data: 2003-04-22 17:00:59
    Od: "M.P.Liszka" <m...@p...onet.pl>

    Z tego co mi wiadomo, to w Twoim interesie jest pilnowanie konta (bardzo
    często banki umieszczają to w umowach lub regulaminach) i w momencie kiedy
    wypłacasz 1 lutego to środki na pokrycie tej wypłaty muszą być przez cały
    miesiąc aż do zdjęcia tej kwoty z konta. Niestety bank nie ma obowiązku
    pilnowania kont, chociaż w tym przypadku na pewno zawinił Euronet w
    szybkości obciążania rachunku. Pomimo to wszystko jest jak najbardziej
    zgodne z zasadami bankowymi.

    PLIS

> [...]
    > ujemnne
    > Naliczenie odsetek karnych za cały okres od 1 do 27 lutego.
    >
    > Dwukrotna reklamacja skutkuje odpowiedzią NIE NA TEMAT.
    >
    > Pytanie brzmiało: wg jakiej stopy odsetek naliczono 5,80 zł karnych
    odsetek
    > od 1000 zł debetu trwającego kilka godzin? Dlaczego bank wyświetla dodatni
    > stan rachunku po czym ściąga odsetki karne od dodatniego salda? Dlaczego
    > klient mBanku ma odpowiadać za opóźnienie wynikające z winy Euronetu?
    >
    > Odpowiedź: blablabla nie na zadane pytanie podpisana przez Piotra
    Stępienia.

    http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/]

  • 19. Data: 2003-04-22 17:19:43
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > IMHO Nie ma sie o co zapieniac.

    Ale ciekawe skąd wzięła się kwota 5,80?
    Z pobieżnych wyliczeń, to wychodzi, że przez 10 był debet na niecałe 1000 zł
    średnio na dzień, więc ktoś się mija z prawdą podając dane ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 20. Data: 2003-04-22 18:07:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote in message

    > Ale ciekawe skąd wzięła się kwota 5,80?
    > Z pobieżnych wyliczeń, to wychodzi, że przez 10 był debet na niecałe 1000

    > średnio na dzień, więc ktoś się mija z prawdą podając dane ;]

    Moze bank nie liczy 'srednio' ale dokladnie? ;)

    Maciej