  • 11. Data: 2004-04-08 14:08:46
    Temat: Re: mBank mnie obrobil ;)
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Q wrote:

    > dzieki :)
    > treraz kumam :),
    >
    > ps. w inteligo i innych bankach tez jest taki "inteligentny system"? :)

    Prawdopodobnie w wiekszosci bankow "po centralizacji" (tzn. z centralnym
    systemem kont) - chodzi o to zeby "zdazyc" na pierwszego. Bankowcy
    wychadza z (slusznego chyba) zalozenia ze lepiej zeby odsetki naliczyc
    za wczesnie niz za pozno. A nie da sie dla NNN tys. kont policzyc
    odsetek dokladnie pod koniec miesiaca, w tym samym momencie - problemem
    jest wydajnosc systemow komputerowych. Mozna oczywiscie kupic N razy
    wiecej maszyn tak, zeby sie "wyrabialy" w pare godzin, ale nie byloby to
    ekonomicznie uzasadnione - przez pozostale dni w miesiacu te maszyny by
    sie nudzily.
    Rozwiazaniem byc moze byloby skorzystanie z mocy obliczeniowej centrow
    obliczeniowych, ale tu pewnie dochodza wzgledy logistyczne i prawne.

    Miko

  • 12. Data: 2004-04-08 20:52:29
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "MiKo" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za wczesnie niz za pozno. A nie da sie dla NNN tys. kont policzyc
    > odsetek dokladnie pod koniec miesiaca, w tym samym momencie - problemem

    kazdy moze miec swoje zdanie - moje jest zupelnie przeciwne, :-)
    dlaczego niby jeden bank potrafi - a TEN nie ?
    czemu nie ma takiego wnerwiajacego klienta zdarzenia w vw, nordea i dawne
    lg, bph czy lukas i innych bo wszystkich nie wspomne (a i wielu nie znam
    przeciez!), a jest to wlasnie tak zrobione w takim olewajacym klienta mbanku
    ?
    maszyny nie wyrobily ? bzdura - proces doliczenia odsetek trwa zapewne kilka
    godzin, ale nie wiecznosc
    Nie mozna usprawiedliwiac zwyklego niechlujstwa i widzimisie - wzgledami
    technicznymi ! bo to brzmi jak tlumaczenie sie serwisanta
    Innym bankom zalezy by nie doprowadzac do sytuacji spornej i robia to
    rzetelnie - tak - by to co raz zapisane bylo swieta prawda - bo tego
    oczekuje klient, ale oczywiscie nie w mbanku, gdzie od zawsze wterynarze
    maja swoja wlasna filozofie - kto jest kim, a naliczenie odsetek nastepowalo
    czasem nawet na 2 dni przed koncem miesiaca - napewno nie dlatego ze
    oczekuje tego klient - bo ja nie oczekuje klamstwa - wole by odsetki byly
    pierwszego jak wszedzie i zgodne z prawda anizeli 2 dni wczesniej jako
    wyssana z palca liczba jak to wlasnie jest w mbanku - łoł :-)

  • 13. Data: 2004-04-08 22:24:04
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

    > Podobnie z mBankiem: swoje nieudolne organizatorskie poczynania
    > ostatnich miesiecy probuje rekompensowac hucpa po prostu.

    Może organizatorsko nieudolnie, ale bilansowo podobno nieźle.
    Wg prezentacji na http://www.ecu-marketing.pl/kongresy/14/program
    styczeń, luty, marzec (oraz 1 kwartał łącznie) to w mBanku dodatnia EBIDTA
    :)
    pozdr
    hidie

  • 14. Data: 2004-04-09 03:07:39
    Temat: Re: mBank mnie obrobil ;) a co z nadpłatą podadku kapitałowego
    Od: "Derek" <b...@s...ca>

    Chciałbym tylko dodać, że jeżeli bank odlicza odsetki "ujemne)
    bo zrobiło się transakcję przed końcem danego terminu a już naliczono odsetki od
    jakieś
    kwoty,
    to co w sprawie zapłaconego podadku od dochodu za odsetki.

    Była kwota np. 50 zł za odsetki, był podatek 9,50 np. 28 lutego
    zrobiono przelew w tym samym dniu na inne konto, teraz 1 kwietnia coś takiego pojawia
    się
    na koncie: kapitalizacja odsetek - obciążenie 5,56 zł

    Jeśli odsetki inne to gdzie zwrot za podatek od odsetek kapitałowych, który
    nadpłaciłem?

    50 - 5,56 = 44,35 podatek 8,40 zabrano 9,50 różnica 1,10 zł.

    Czy dobrze to rozumiem?

  • 15. Data: 2004-04-09 06:21:56
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Derek" <b...@s...ca> napisał w wiadomości
> [...]
    takiego pojawia się
    > na koncie: kapitalizacja odsetek - obciążenie 5,56 zł

    jesli wylata w ostatnim dniu dotyczyla kwoty ok 100ooo - to calkiem mozliwe,
    w innym razie - to nie ten powod

  • 16. Data: 2004-04-13 17:36:24
    Od: "michał" <S...@g...pl>

> [...]
    mbanku
    > ?
    > maszyny nie wyrobily ? bzdura - proces doliczenia odsetek trwa zapewne

    Poprawcie mnie jeśli się myle.. Odsetki w Inteligo doliczane są do rachunku
    codzinnie... Zgadza się? Jeśli tak, to w takim razie DA się zrobić tak by
    odsetki obliczane były wtedy kiedy trzeba, a nie na 3 dni przed czasem...

    pzdr,
    michal

  • 17. Data: 2004-04-13 18:21:33
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "michał" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

    > mbanku
    > kilka
    >
    > Poprawcie mnie jeśli się myle..

    Prosze bardzo ;-)

    > Odsetki w Inteligo doliczane są do rachunku
    > codzinnie... Zgadza się?

    Nie.
    Nie zgadza sie.
    Nie sa doliczane codziennie tylko raz w miesiacu.

    --
    Pozdrowienia

  • 18. Data: 2004-04-13 18:48:25
    Od: "michał" <S...@g...pl>

    > Prosze bardzo ;-)

    A dziękuje bardzo ;-)

    > Nie. Nie zgadza sie. Nie sa doliczane codziennie tylko raz w miesiacu.

    W taki sam sposób jak w mBanku czy też dopisywane tego dnia kiedy mają być
    dopisane?

    pzdr,
    michal

  • 19. Data: 2004-04-13 20:09:47
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > W taki sam sposób jak w mBanku czy też dopisywane tego dnia kiedy mają być
    > dopisane?

    Zupełnie inaczej,
    bo nie na koniec miesiąca,
    tylko na koniec (miesięcznego) cyklu rozliczeniowego
    (cykl zaczyna sie, w 'rocznicę' dnia założenia konta).
    A w niedziele też dopisuja.

  • 20. Data: 2004-04-14 05:10:10
    Od: "michał" <S...@g...pl>

    > Zupełnie inaczej,
    > bo nie na koniec miesiąca,
    > tylko na koniec (miesięcznego) cyklu rozliczeniowego
    > (cykl zaczyna sie, w 'rocznicę' dnia założenia konta).
    > A w niedziele też dopisuja.

    Czyli w Inteligo potrafia to czego w mBanku nie?

    pzdr,
    michal