  • 1. Data: 2004-04-07 11:29:59
    Temat: Supermarket Alma w Tarnowie - płatność kartą pow
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Witam,

    Mam taki zwyczaj zapominać gotówki, kiedy idę na zakupy w supermarkecie.
    Przywykłem już do tego, że kto jak kto, ale supermarkety przyjmują płatności
    kartami bez mrugnięcia okiem.
    Nie niestety wczoraj spotkało mnie rozczarowanie. Pani w kasie odmówiła
    przyjęcia płatności kartą twierdząc, że nie jest możliwe zrealizowanie
    płatności kwoty poniżej 5,50 PLN.
    Poprosiłem o rozmowę z kimś starszym i Pani Główny Kasjer potwierdziła że
    "się nie da".
    Wyznała mi jeszcze, że ich terminale obsługuje "Bank Kredytowy" -
    sprawdzałem, nie ma takiego banku. Może chodziło jej o dawny PBK(?), a
    transakcji poniżej 5,50 nie chce im autoryzować "Centrum Kart i Czeków".
    Wszystko to stoi w sprzeczności z zapewnieniami wystawców kart, którzy
    twierdzą, że można zapłacić dowolną kwotę w sklepie, na którym jest naklejka
    z logo np. VISA.
    Proszę o opinie osoby, które znają treść umów podpisywanych z placówkami
    handlowymi. Czy Pani Główny kasjer mówiła prawdę, czy też to był zwykły
    bełkot dla pozbycia się klienta-natręta?

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 2. Data: 2004-04-07 11:37:25
    Temat: Re: Supermarket Alma w Tarnowie - płatność kartą p
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Przepraszam za ucięty nagłówek. miało być '...powyżej 5,50 PLN', ale się nie
    zmieściło.

  • 3. Data: 2004-04-07 12:00:31
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:

> [...]
    > płatności kwoty poniżej 5,50 PLN.
    > Poprosiłem o rozmowę z kimś starszym i Pani Główny Kasjer potwierdziła że

    Spotkałem się z czymś takim w Warszawie. W sklepie spożywczym musiałem
    dobrać towaru aby sumaryczna wartość zakupów przekroczyła 10 zł. Nie
    dociekałem dlaczego, wziąłem jeszcze gazetę i załatwiłem sprawę. Ale
    teraz zacząłem się zastanawiać dlaczego tak było. Może przy mniejszym
    kwotach sklepowi nie opłaca się ze względu na opłaty, które ponosi w
    związku z płaceniem przez klienta kartą.

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Person Intended Troubleshooting and Efficient Repair

  • 4. Data: 2004-04-07 12:03:11
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Human Being" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Może przy mniejszym
    kwotach sklepowi nie opłaca się ze względu na opłaty, które ponosi w
    związku z płaceniem przez klienta kartą.

    A w KFC jakos bez problemu nawet 2 PLN bez problemu mozna zaplacic :-)

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2004-04-07 14:00:26
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    Użytkownik "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)"
> [...]
    > handlowymi. Czy Pani Główny kasjer mówiła prawdę, czy też to był zwykły
    > bełkot dla pozbycia się klienta-natręta?

    Z informacji uzyskanych chociazby z Polcardu kazdy punkt uslugowo-handlowy
    ktory umieszcza karteczke np. Kwota platnosci karta powyzej jakiejs tam
    kwoty... musi to uzgodnic z centrum autoryzacyjnym. Nie wolno mu
    samodzielnie umieszczac takich karteczek czy odmawiac przyjecia kwot.
    Proponuje znalezc centrum rozliczeniowe ktore rozlicza ten sklep zadzwonic i
    zgloscic ten fakt.

    Pozdr,
    Leo

  • 6. Data: 2004-04-07 16:30:35
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    JaKi napisał:
    > A w KFC jakos bez problemu nawet 2 PLN bez problemu mozna zaplacic :-)

    Bo odbijają sobie na czym innym ;-)

    K.

  • 7. Data: 2004-04-07 17:18:24
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w wiadomości

    > Bo odbijają sobie na czym innym ;-)

    I na dobre im to wychodzi ;-) czemu inni tak nie potrafia a zamist tego
    zatwardziale i z uporem maniakow albo nie przyjmuja kart albo ustawiaj
    limity.

    --
    JaKi

  • 8. Data: 2004-04-07 18:10:37
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    JaKi <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    >>
    > I na dobre im to wychodzi ;-) czemu inni tak nie potrafia a zamist
    > tego zatwardziale i z uporem maniakow albo nie przyjmuja kart albo

    Otóż to. Albo rybki, albo akwarium - jak się nie opłaca przyjmować kart, to
    nikt ich nie zmusza. A takie zachowanie to zwyczajne buractwo.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 9. Data: 2004-04-07 19:42:44
    Od: david <d...@N...o2.pl>

> [...]
    > Proponuje znalezc centrum rozliczeniowe ktore rozlicza ten sklep zadzwonic i

    na stacji w której pracuje żadnych głupich karteczek nie ma, to nie
    sklep dla dzieci, by kupowały "oranżadę na miejscu" i kartą płaciły,
    posiadamy FastPOSy BZ WBK i minimalna kwota transakcji jaka przejdzie
    przez terminal to 5zł, przy niższych terminal krzyczy "zła kwota transakcji"

    pozdr
    david

  • 10. Data: 2004-04-07 19:59:37
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    > Mam taki zwyczaj zapominać gotówki, kiedy idę na zakupy w supermarkecie.
    > Przywykłem już do tego, że kto jak kto, ale supermarkety przyjmują płatności
    > kartami bez mrugnięcia okiem.

    tak... przyjmują płatności a nie jałomużnę ...

    > Nie niestety wczoraj spotkało mnie rozczarowanie. Pani w kasie odmówiła
    > przyjęcia płatności kartą twierdząc, że nie jest możliwe zrealizowanie
    > płatności kwoty poniżej 5,50 PLN.

    wow - miałeś całe 5,50zł na karcie, rany jakiś ty rozrzutny w tych
    super-duper-hipermarketach, w normalnym sklepie zakupów na tak
    astronomiczną kwotę zrobić się nie da ..... ;)

    > Poprosiłem o rozmowę z kimś starszym i Pani Główny Kasjer potwierdziła że
    > "się nie da".

    ja bym szedł do kierownika, do głównego księgowego, zadzwoń do centrali
    na Szeszelach, bo nie potraktowali tak poważnego klienta

    > Wyznała mi jeszcze,

    ty to musisz mieć układy...

    że ich terminale obsługuje "Bank Kredytowy" -
    > sprawdzałem, nie ma takiego banku. Może chodziło jej o dawny PBK(?)

    a może Kredyt Bank ???

> [...]
    > twierdzą, że można zapłacić dowolną kwotę w sklepie, na którym jest naklejka

    możesz podać linka do takiego zapewnienia ?

    > Proszę o opinie osoby, które znają treść umów podpisywanych z placówkami
    > handlowymi.

    może jeszcze zaznacz, by odpowiedzieli ci tylko dyrektorzy banków ?

    > Czy Pani Główny kasjer mówiła prawdę,

    tak

    > czy też to był zwykły
    > bełkot dla pozbycia się klienta-natręta?

    też

    spójrz np. tu http://www.kartyonline.pl/ciek.php?id=4

    pozdr
    david