  • 11. Data: 2015-04-28 08:23:16
    Temat: Re: mBank i chargeback
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-28 o 00:24, animka pisze:

    > U nas w Zusie jesy przy drzwiach punkt ksero. Miła pani kseruje za grosze.

    No, jak w ZUSie, to pewnie za 99gr ;) te ksera w urzędach i sądach
    dziwnym trafem mają stawkę wyższa niż średnia rynkowa.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-04-28 12:26:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "J.F." 553e53f8$0$8372$6...@n...neostrada.pl
    >Ponadto nawet w sanatorium dano (obowiązkowo) film (i pogawędkę)
    >na temat wpływu leczenia sanatoryjnego. Okazuje się, że wyjazd
    >jest wskazany. :) Co więcej -- nawet pobierana jest opłata
    >klimatyzacyjna. (czyli podatek od oddychania)

    Dla gornika chorego na astme wyjazd z zapylonego Slaska pewnie jest
    korzystny, ale z Bialegostoku uciekac ?

    >Natomiast mój wyjazd (czyli wyjazd osoby chorej na astmę) do takiego
    >sanatorium w okresie innym niż letni jest ciekawy_inaczej -- duże
    >tężnie pracują poprawnie tylko latem. :)

    Nad Baltykiem duze sztormy sa jesienia :-)

    >Państwo zdziera przemocą składki -- w zamian daje nic, albo prawie
    >nic. :)

    Musisz sie chlopie postarac, tak jak w banku :-)
    Poczytac regulaminy promocji, zlozyc wnioski i osiagnac jak najwieksza
    stope zwrotu :-)

    >ZUS i NFZ pracuje przede wszystkim na siebie. (i zapewne na ludzi
    >takich,
    >jak Jaruzelski? -- pracowały na takich, gdy Jaruzelski żył)

    >Przypomnę, że nadgorliwa sterylizacja Romek (kobiet romskich) ma
    >miejsce nadal.
    >Kiedyś pokazałem link do filmu o romkach czeskich.

    Mowisz ze lepiej doplacac do dzieci i potem do doroslych ?

    Ale czasy sie zmieniaja, pokaz dziecku komputer i nawet maly Rom sie
    okazuje inteligentny i chetny do pracy :-)
    Choc wlasciwie to te czasy juz minely ...

    >Skąd tu osteoporoza? Na osteoporozę są tabletki.

    Osteoporoza u starszych kobiet jest zawsze.
    Ale co z ta Goldapia, jak sie udalo ?

    >Gołdap jest dobra na kręgosłup.
    >Nawet można tam pływać w basenie tym ludziom, którzy są na wózkach --
    >czyli
    >sparaliżowanym. (a sparaliżowany człowiek nierzadko ma trudności z
    >trzymaniem
    >moczu i kału)

    >Basen to IMO jedyna pomoc. I wiesz co? Taka kobiecina na wózku
    >umie pływać -- i pływa samodzielnie. Wiesz dlaczego? Bo wie,
    >że to **jedyna** droga do życia!
    >Ja pływałem 5 lat temu jak kamień -- teraz pływam jak korek. :)

    Ale Ty nie na wozku - nie ma basenu w Bialymstoku ?
    Wolisz w tym zasr* w Goldapi ?

    > Chyba poprawnie.
    >Owszem!!! Gdybym pojechał w ubiegłym roku -- zyskałbym bardzo dużo.
    >Tę zimę ledwo przeżyłem. Jestem teraz ledwo żywy. Gorsza była tylko
    >zima przełomu lat 2009/2010.
    >Ale nie dano -- czym zaskarbiono ;) moją nienawiść dozgonną!!!

    Nie rozumiem. To w koncu proponowali czy nie proponowali ?
    Czy proponowali, ale w koncu nie dali ?

    >Nie uzasadniali. Dociekania dały efekt taki, iż stwierdzili, że
    >lekarz badał mnie przy okazji rozpatrywania mego wniosku o rentę.
    >Problem w tym, że ten lekarz nawet jednym słowem nie zahaczył o astmę
    >i nie zainteresował się badaniami płuc.

    Nadal nie rozumiem - to w koncu wniosek byl od alergologa na astme,
    czy astme starannie omijal ?

    >Pytał tylko o niedowidzenie
    >oka. I zauważył, że pracowałem z tym niedowidzeniem, więc on renty
    >mi nie da. Co innego, gdyby niedowidzenie pojawiło się teraz, lub
    >gdybym nie pracował do tej pory. :)

    Ale to przeciez poprawnie, kazdy by tak chcial - byle usterka i juz na
    rente :-)

    Bylo mowic ze widzisz coraz gorzej i juz pracowac nie mozesz :-)

    >Niedowidzenie oka -- co to jest? Możesz poszukać w necie.
    >Oko nie uczestniczy w budowaniu obrazu. Można nawet powiedzieć,
    >że przeszkadza. Moje lewe oko widzi ze 2 sekundy, może 3, po czym
    >,,ucieka''. Widzi ruch -- niemal nic poza tym.

    W racy przy komputerze Ci to jakos nie przeszkadza :-P

    No chyba ze przeszkadza i np dlatego nie widzisz ze to NTG :-)

    >Wracając do ZUSu -- orzecznik nie poświęcił astmie nawet jednej
    >chwili.

    Idz na komisje i mow ze do kasy na sklepie sie nie nadajesz, bo
    kregoslup, do fabryki sie nie nadajesz, bo stac nie mozesz, ale np w
    ZUS moglbys wnioski odrzucac, wiec niech ci taka prace dadza albo
    rente :-)

    >Już pisałem, ale nie czytałeś, albo czytałeś, ale zapomniałeś.
    >Ja mówiłem w ZUSie, że nie mogę jechać, bo niedawno byłem.
    >Natomiast ZUS i do mnie, i do mojej matki mówił, że mogę,
    >bo to nowa/inna transza.

    No to nic nie rozumiem, ZUS cie dwa razy wyslal do sanatorium, a ty
    jeszcze narzekasz :-)

    >Dobry znak. Im więcej takich automatów -- tym
    >mniej nerwów, mniej straconego czasu...

    http://www.zus.pl/default.asp?p=3&id=5113

    Bialystok na pierwszym miejscu.
    Mozesz sobie korzystac do woli. Proponuje dzis po polnocy, moze bedzie
    nieczynny, to bedziesz mogl rano zlozyc kolejne pismo z pretensja, ze
    podaja nieprawdziwe informacje :-)

    J.

    > Rozsadnie. Podrzucisz im cos, a potem bedziesz mowil ze przeciez
    > maja ksero.

    I to rozumiem. Ale dlaczego **muszę** przybyć do nich ze swoją
    kopią, gdy chcę otrzymać od nich pokwitowanie z pieczątką
    ,,wpłynęło''?

    > Tylko wniosek z tego - przynosic same oryginaly, i niech sobie
    > kseruja :-)

    Czytasz pobieżnie lub nie czytasz, albo czytasz, lecz zapominasz,
    zanim odpowiadasz... :)

    > Nie zostanie. Emeryci to tez wyborcy :-)

    Ale długi ZUSu są zbyt duże. :) Z pustego
    Salomon nie naleje, ale z zadłużonego... ;)

    > ZUS ma niewielkie zadluzenie. ZUS tylko skladki redystryubuje,
    > komisje lekarskie powoluje itp. To Panstwo ma wielkie
    > zadluzenie w stosunku do emerytow.

    ZUS nie jest zadłużony? Ciekawe. Nawet NIK ma duże wątpliwości.

    > Coz chcesz, skoro bank co tydzien zmienia cos w regulaminach :-)

    Co? Wisienki o orzeszki. :) To proste, jasne i zrozozumiałe oraz
    oczywiste. :)
    Chcę żyć. Mając: wady wzroku, astmę, alergię, uszkodzenia kręgosłupa,
    złomotane
    kości i stawy, uszkodzenia słuchu -- nie będę pracował zarobkowo jak
    inni ludzie.
    ZUS (i państwo polskie) morduje schorowanych, dlatego w bankach (i w
    Bogu, ale
    Bóg nie zlezie z chmur -- jest Duchem [starszym niż chmury, ponoć
    nawet starszym
    niż cały internet] który objawi swą pomoc za pośrednictwem mądrych
    ludzi i dobrych
    instytucji czy firm) pokładam nadzieję. :)

    Przeklęci niech będą ci ludzie, którzy latami (dzisięcileciami)
    zbierali
    składki, aby drwić z ludzi takich, jak ja. :) Polskie państwo zabrało
    w latach ostatnich renty ponad dwóm milionom ludzi. Obok ZUSu, jest
    KRUS i są inne renty... ZUS zmniejszył swe ,,posiadanie'' z ponad
    dwóch
    milionów do niespełna miliona -- zanotował ubytek ponad 1300 tysięcy
    rent;
    KRUS zmniejszył ,,swe posiadanie'' o około 800 tysięcy; ale to nie są
    wszystkie cięcia rentowe w RP. :)

    Nie jestem sam w takiej sytuacji.

    Wady wzroku mam wrodzone, obok nich był reumatyzm i choroby skóry.
    **Ponoć**
    słyszano (dermatolodzy słyszeli; ponoć na zjeździe dermatologów, w
    czasie
    zwołanego konsylium w mojej sprawie, jeden z dermatologów zgłosił taki
    jeden przypadek znany mu) w Polsce tamtych lat o jeszcze jednym
    przypadku
    takich chorób skóry, jakie miałem wtedy ja. :) Reumatyzm był taki, że
    ostrzegano
    moich rodziców przed tym, iż być może wieku XXI nie dożyję, a jeśli
    nawet
    dożyję -- być może w tym XXI wieku będę poruszał się na wózku
    inwalidzkim
    właśnie z powodu tego reumatyzmu.

    Polscy urzędnicy państwowi to zbrodniarze. :)

    Jedni z największych po: Hitlerze, Stalinie, Pol pocie...
    Ja, zdaniem biegłych jestem zdrowy i pełnosprawny.
    Nawet nie jestem niepełnosprawnym w lekkim stopniu.
    Aby było jasne, choć nie zgłaszałem w zespołach orzekających
    o niepełnosprawności wad wzroku czy słuchu -- badano mnie
    tam bardzo szczegółowo, żeby nie powiedzieć, że zbyt szczegółowo. :)

    -=-

    Dzisiejsze plastykowe talerze są podarunkiem od Boga dla takich jak
    ja. :)
    Nie zabijają -- lecz ukazują obłudę ,,opiekunów''. :)

    Ja bym jadł nawet z papierowych -- oby było smaczne. ;) Gdy
    poseł Karol Karski karmił i poił (wódką także) mnie -- wódkę
    zignorowałem, łososiem najadłem się za wszystkie czasy, a na
    niedogodności nie narzekałem... :)

    Być może do końca dwa kieliszki szampana nie wyparowały,
    zanim ,,wsiadłem za kierownicę'' -- od wypicia ich do
    tego zasiądnięcia za kierownica minęło około ćwierć doby.
    (od 18 godziny do północy)

    Ja bym jadł nawet z papierowych -- ale ,,swoje''
    bym myślał o gospodarzach i organizatorach. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2015-04-28 13:33:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" mhn90l$vq5$...@n...news.atman.pl

    > No, jak w ZUSie, to pewnie za 99gr ;) te ksera w urzędach i sądach
    > dziwnym trafem mają stawkę wyższa niż średnia rynkowa.

    Białostocki (rejonowy, nie wiem, jak inne) sąd oferuje kserowanie
    tańsze niż za 99 groszy, ale nadal droższe niż wolnorynkowe.
    Zawsze to lepsze (nawet za 99 groszy) niż odsyłanie w świat, :)
    choć jednocześnie wyjaśnia/ujawnia, jakie jest prawdziwe powołanie
    takiego urzędu. :) Może by sprywatyzować sąd i przemianować na
    Sąd SA, lub nawet na Sąd Sp. ZOO? ;) [IMO trafniej -- Sąd Sp. ZNN,
    czyli z nieograniczoną nieodpowiedzialnością]

    -=-

    Białostocki ZUS może uczyć się od innych -- ksero za grosze i dokumentomat:

    "animka" mhmel7$67m$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > U mnie w ZUS stoi "dokumentomat", mozna bez kolejki (chyba ze akurat
    > jest) wsadzic do skrzynki, otrzymac urzedowe potwierdzenie wplyniecia

    Oba rozwiązania popieram. IMO dobrze by było, gdyby były stosowane oba naraz.

    BTW opłat -- gdy kserokopiarki raczkowały, niektóre czytelnie w PRLi
    oferowały kserowanie bez pobierania opłat. Były to czasy głębokiego
    komunizmu -- być może dlatego...

    Opłata, choćby zdecydowanie wyższa niż wolnorynkowa,
    to drobiazg w zestawieniu z odsyłaniem w świat. :)

    Przypomnę jeszcze:

    () dałem ZUSowi kserokopie i okazałem oryginały -- ZUS odrzucił kserokopie
    i skserował oryginały

    () nauczony ww. doświadczeniem nie przyniosłem kserokopii -- ZUS nie chciał
    skserować oryginałów (więc i odmawiał wydania mi pokwitowania; wydał,
    ale nagadałem się)

    () w białostockim sądzie (i okręgowym, i rejonowym, nie wiem jak w innych)
    nie są kwitowane składane załączniki -- mój załącznik zaginął a sąd nie
    chciał nowego załącznika (zgubiony załącznik był kserokopią -- chciałem
    przynieść kolejną kserokopię) w miejsce zaginionego załącznika

    () szczeciński lombard obdziera staruszkę ze skóry zgodnie z wyrokami sądów
    opartymi o podstawę, jaką jest pisemna umowa (wiążąca staruszkę z lombardem),
    która zaginęła w sądzie (w razie czego odszukam stosowny post niedawno wysłany
    na tę grupę)

    Tak na marginesie -- już ;) niedługo pierwsza rozprawa sądowa związana z moją
    rentą. Ponad rok temu (chyba gdzieś koło marca czy kwietna) skompletowałem
    dokumenty w ZUSie, a zacząłem komplementowanie jesienią roku 2013, gdy byłem
    w sanatorium, gdzie dowiedziałem się, że nie ma szansy (dosłownie -- nie ma
    takiej opcji) na regenerację kręgosłupowych dysków z wypuklinami. Po powrocie
    z sanatorium trafiłem do szpitala audiologicznego (z urazem akustycznym lewego
    ucha) następnie miałem problem z uszkodzonym żebrem i z błędnym numerem PESEL
    zapisanym przez awaryjnego neurologa (z kolejki do nieawaryjnego neurologa
    wypadłem z powodu niefortunnie podanego znieczulenia zęba), co skutecznie
    odwlekało komplementowanie dokumentów...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2015-04-28 15:20:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 553f6048$0$27516$6...@n...neostrada.pl

    > Dla gornika chorego na astme wyjazd z zapylonego Slaska
    > pewnie jest korzystny, ale z Bialegostoku uciekac ?

    () ZUS namawiał, po czym odmówił.

    () IMO górnik ma szmal -- może wyjechać na stałe.
    Ja bym wyjechał, gdybym miał forsę.

    () Górnik strajkuje, straszy, ale mimo astmy i braku popytu
    na węgiel chce pozostać na zadymionym Śląsku i kopać tam
    węgiel, choć mógłby kopać kartofle na Mazurach/Prusach?
    (tez u Niemców)

    > Nad Baltykiem duze sztormy sa jesienia :-)

    To chyba dobrze. :)

    > Musisz sie chlopie

    Skąd ta pewność, że jestem chłopem. Ponoć jestem w połowie szlachcicem.

    > postarac, tak jak w banku :-)
    > Poczytac regulaminy promocji, zlozyc wnioski i osiagnac jak najwieksza stope zwrotu
    :-)

    Widzę, że Ty uzyskałeś -- podziel się zatem swoimi doświadczeniami.

    > Mowisz ze lepiej doplacac do dzieci i potem do doroslych ?

    Gdzie to mówię?

    > Ale czasy sie zmieniaja, pokaz dziecku komputer i nawet maly Rom sie okazuje
    inteligentny i chetny do pracy :-)
    > Choc wlasciwie to te czasy juz minely ...

    Znsz Romów? Ja -- słabo, ale pamiętam, że nie byli niechętni pracy czy nauce.

    > Osteoporoza u starszych kobiet jest zawsze.

    Ale i masa innych dolegliwości. Dlaczego zatem wymieniłes osteoporozę?
    Akutat moja matka chyba nie ma osteoporozy. :) Ma jakąś osteocoś, ale
    to nie osteoporoza. Są rózne stopnie odwapnienia i matk anie łapie się
    jeszcze (ZTCP) do osteoporozy.

    http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/kregoslup/oste
    openia-to-choroba-kosci-przyczyny-objawy-i-leczenie-
    osteopenii_38810.html
    osteopenia -- jedna z osteo- obok osteoporozy

    > Ale co z ta Goldapia, jak sie udalo ?

    Po prostu mojej matce zaproponowali Gołdap na narząd ruchu.

    > Ale Ty nie na wozku - nie ma basenu w Bialymstoku ?

    A czytać umiesz? Bo już pisałem -- stale przeziębiam się.
    (i tak (lub gorzej) już pozostanie -- bo to efekt astmy,
    nie jakiś sezonowy wybryk)
    Z Białostockiego basenu jesienią bym nie skorzystał.
    Latem -- spróbuję, choć być może tez niewiele z tego wyjdzie.

    > Wolisz w tym zasr* w Goldapi ?

    Znasz to zasr*? Ja tam byłem dwa razy.

    > Nie rozumiem. To w koncu proponowali czy nie proponowali ?
    > Czy proponowali, ale w koncu nie dali ?

    Opisałem niejasno?

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mhj4ur$njc$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > (pospiesznie, ale poprawnie sporządzony przez alergologa, czyli
    > przez lekarza zajmującego się astmą, przez specjalistę) odrzucili

    Proponowali, ale odmówili.
    **Trochę** jak Stalin z Warszawą w sierpniu 1944 roku.
    Stalin najpierw namawiał warszawiaków do walki, następnie cofnął
    front, aby warszawiacy walczyli z niemieckimi oddziałami frontowymi.
    (przeciwko frontowym oddziałom)

    > Nadal nie rozumiem - to w koncu wniosek byl od alergologa na astme, czy astme
    starannie omijal ?

    () wniosek wystawił alergolog, czyli specjalista od astmy
    () nie wiem, kto astme starannie omijal

    Wniosek został odrzucony przez ZUS bez jakiegokolwiek badania
    mnie przez tenże ZUS -- czy choćby zapoznania się z dokumentami
    innymi niż ten wniosek.

    Teraz rozumiesz?
    Namiętnie namawiali, aby bezpodstawnie odrzucić.

    > Ale to przeciez poprawnie, kazdy by tak chcial - byle usterka i juz na rente :-)

    Ślepota to też byle usterka wg Ciebie?
    Gdybym miał rentę od ,,zawsze'' z powodu niedowidzenia oka -- byłaby ona uzasadniona.
    (skoro nie występowałem o rentę do te pory -- można mi nie dawać renty nadal)
    W Polsce na niedowidzenie oka (z jednoczesnym dobrym widzeniem drugiego oka) ludzie
    mają renty.

    > Bylo mowic ze widzisz coraz gorzej i juz pracowac nie mozesz :-)

    Każdy widzi coraz gorzej -- taka natura ludzka.

    > W racy przy komputerze Ci to jakos nie przeszkadza :-P

    () Mam widzące prawe oko.
    () Przeszkadza.
    () Przeszkadzają także inne wady wzroku.
    () Przeszkadzają także inne problemy zdrowotne.

    > No chyba ze przeszkadza i np dlatego nie widzisz ze to NTG :-)

    Niekoniecznie NTG. To grupa o pieniądzach, nie tylko o bankach.
    Ponadto banki i ubezpieczenia to jedna branża.

> [...]
    > bo kregoslup, do fabryki sie nie nadajesz, bo stac nie mozesz,
    > ale np w ZUS moglbys wnioski odrzucac, wiec niech ci taka prace

    Raczej wybiorę inne rozwiązanie. :) Będę optował za likwidacją ZUS
    i niepłaceniem żadnych odszkodowań pracownikom (darmozjadom) ZUS. :)

    Już widzę masy ,,chorych'' wspierających ZUS. Ludzi, którzy mają
    renty z powodu poważnych ;) choób, na przykład:

    () wspomnianej przez Ciebie osteoporozy
    () astmy, która nie przeszkadza w paleniu papierosow
    (znam taką osobę)
    () niedowidzenia jednego oka (z doskonałym widzeniem drugiego oka)

    Ludzi, którzy nigdy nie pracowali zarobkowo, lecz którzy mają renty chorobowe. :)

    > No to nic nie rozumiem, ZUS cie dwa razy wyslal do sanatorium, a ty jeszcze
    narzekasz :-)

    A tym drugim razem gdze wysłał?
    Ponoć umiesz czytać...

> [...]

    > bedzie nieczynny, to bedziesz mogl rano zlozyc kolejne pismo z
    > pretensja, ze podaja nieprawdziwe informacje :-)

    Urzędomat, potocznie zwany "zusomatem", to nic innego jak
    samoobsługowe urządzenie dedykowane wszystkim klientom
    Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jest wyposażone w dwa
    dotykowe ekrany, klawiaturę, dwie drukarki, skaner,
    system głosowy oraz telefon. Zusomaty są dostępne dla
    klientów ZUS 24 godziny na dobę, przez siedem dni
    w tygodniu. Umożliwiają złożenie wniosku w ZUS
    zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej.

    Być może przed rokiem nie było. Nie śledzę nowinek ZUSowskich.
    Jeśli był -- dlaczego nie odesłano mnie tam? :)

    Umiesz czytać to, co pisze ZUS, ale nie umiesz zrozumieć tego,
    co ja piszę? ZUS namawiał (i mnie, i moja matkę) do przyniesienia
    wniosku, ale wniosek ten odrzucił bezpodstawnie. Powołał się
    w uzasadnieniu odrzucenia na coś, co nie miało miejsca. :)

    Teraz jaśniej?

    -===-

    Poniżej coś poplątałeś ze znakami cytowania. :)

    > Czytasz pobieżnie lub nie czytasz, albo czytasz, lecz zapominasz, zanim
    odpowiadasz... :)

    () motasz ze znakami cytowania,
    () nie pamiętasz tego, co czytasz
    () lub udajesz, że nie rozumiesz tego, co piszę... :)

    Do ,,pracy'' w sądzie i ZUSie chyba nadajesz się. ;)

    Ale przypomnę:

    () ZUS nie chce kserokopii, lecz kseruje oryginały samodzielnie

    () **po czym** ZUS nie chce skserować mojego podania, lecz
    życzy sobie, abym przyniósł gotową kserokopię tegoż podania,
    jeśli chcę otrzymać od ZUSu potwierdzenie ze stemplem ,,Wpłynęło''

    () ZUS namawia mnie na wyjazd do sanatorium, po czym odrzuca wniosek
    (pośpiesznie wystawiony, ale poprawnie) bez badania mnie i bez
    zaglądania do stosownej dokumentacji medycznej

    () ZUS powołuje się na badanie lekarskie, którego nie było

    () ZUS wysłał mnie jeden raz do sanatorium, które nazywa prewencja rentową

    () kolejny raz wysłał mnie NFZ; wnisoek do NFZ złożyułem przed
    złożeniem wnisku do ZUS

    () ZUS zapewnia mnie wiosną 2013 roku o tym, że nie ma możliwości mego
    wyjazdu do sanatorium poza Białystok i na pewno w ciągu roku taka
    możliwość nie pojawi się, lecz parę tygodni później taka możliwość
    znajduje się

    () moja matka nie ma osteoporozy; ma inne osteocośtamy, ale nie ma
    osteoporozy; te inne osteocośtamy są lżejszymi formami niedoboru
    wapnia niż osteoporoza; matka ma uszkodzony kręgosłup, kolona po
    zabiegu chirurgicznym (ponoć drobnym) i biodro klasyfikowane do
    operacji (do wymiany)

    () ja mam wprawdzie oba kolana uszkodzone, ale chodzę, a nawet mógłbym
    biegać, gdyby nie uszkodzenie kręgosłupa; jedno z kolan zostało
    wstępnie (przez lekarza rodzinnego) uznane za niemożliwe do reperacji
    innej niż wymiana; :) lata mijają (prawie 9 lat) ale kolana nie wymieniam

    () W RP odebrano ponad 2 miliony rent chorobowych, choć:

    -- wydłużają się kolejki do lekarzy (czyli naród nie zdrowieje)

    -- liczebność Polaków od 22 lat nie zmienia się
    (pomijając drobne zmiany -- być może błędy w liczeniu)

    -- naród wprawdzie starzej się, czyli część rencistów przechodzi
    na emerytury, ale akurat starzenie się narodu skompensowane
    zostało podniesieniem wieku emerytalnego :)

    -- starzenie się narodu musi prowadzić do silniejszego chorowania

    () znam rencistów w Polsce chorujących znacznie lżej ode mnie

    -- jednych znam osobiście; przykładowo astmatyka, który pali papierosy
    -- o innych słyszałem; przykładowo o niedowidzącym na jedno oko ochroniarzu
    pracującym z palną bronią, czyli z jednym zdrowym okiem
    -- z innymi rozmawiałem; choćby podczas pobytu w sanatorium

    Nie mam byle choroby, ale mam: astmę i alergię, uszkodzenia kręgosłupa
    i wrodzone wady wzroku, w tym niedowidzenie oka lewego. :) Dla swojaka
    ZUSowego starczyłaby jedna z wymienionych chorób czy wada. :)

    Przysłowia są mądrością narodu. Jest w nich mowa o duszeniu (astma to
    duszenie) i przetrącaniu kręgosłupa. Jest też masa przysłów o ślepcach. :)

    -=-

    Przy okazji -- mój ojciec płaci bardzo dużo ZUSowi -- a ten ZUS odmówił
    niedawno wysłania mojego ojca na prewencję, uzasadniając to mniej więcej
    tym, że mój ojciec jest (wg ZUSu) już trupem. :) ZUS lekką ręką (bardzo
    chętnie i gorliwie) kosi forsę od mojego ojca, ale uważa, że mój ojciec
    już praktycznie nie żyje. :)

    Za forsę słaną przez mojego ojca do ZUSu tenże ojciec mój mógłby być
    obsługiwany w prywatnych sanatoriach niczym król. :) Ojciec jest po
    zawale, ma cukrzycę i drobniejsze choroby...

    Teraz możesz zastanowić się nad tym, czy cukrzyca jest
    poważną chorobą -- klasyfikującą do uzyskania renty. ;)

    -=-

    Wracając do górników... Rząd (na złość Niemcom? -- Niemcy nawołują
    do rezygnacji z elektrowni jądrowych) postawił na energetykę oparta
    o reaktory jądrowe, zamiast na elektrownie węglowe, choć w Polsce
    funkcjonują elektrownie na węgiel brunatny... Tenże sam rząd uznał,
    że musi dotować górników. :)

    Ten rząd zakupi śmigłowce produkowane poza Polską, choć ma w Polsce
    producentów... Kto w takim razie zakupi polskie śmigłowce? Prywatny
    Polak? Być może tak -- toż PKB w RP stale rośnie!!!

    Kupisz śmigłowiec produkcji polskiej?
    Dasz polatać? Po starej znajomości? ;)
    Obiecuję, że będę starała się tak latać, aby nie podrapać... ;)

    Świat stawia na szybkie koleje... Polska tymczasem kupuje wykastrowane
    Pendolino -- pozbawione tego, co zawiera/określa słowo 'Pendolino'...
    Kupuje, ale najpierw prowadzi do upadku zakłady takie, jak w Łapach. :)
    Zakłady państwowe nie dostały zamówień od kolei państwowych, więc
    premier DTusk uznał, że zakłady są niekonkurencyjne... ;) Zakład
    w Łapach nie mógł dostać zamówień innych -- choćby samochodowych,
    gdyż koleje są zdecydowanie inne niż reszta świata mechanicznego...
    Koleje nie pasują ani do samolotów, ani do samochodów...

    Z czego słynie w świecie Pendolino? Z łapówek. :)

    -=-

    Z ponad trzech milionów rencistów polskich został niecały jeden
    milion. Ponad 2/3 rent skasowano -- choć naród wcale nie wyzdrowiał.
    Obok zabierania rent jest zwiększające się zadłużanie i rządu RP,
    i ZUSu, ale jest także nieustanne zwiększanie i podatków,
    i obciążeń ZUSowych. :)

    Efektem jest choćby (zwiększająca się stale) emigracja zarobkowa młodych Polaków.

    -=-

    Jestem zwolennikiem zupełnej likwidacji ZUS, ale mądrej -- aby w miejsce
    ZUS nie powstały (przykładowo) MUS, czyli Miłosierne Ubezpieczenia Społeczne.
    Uważam, że urzędników ZUS, którzy doprowadzili do marnowania składek i podatków
    należy osadzić, ale wcześniej należy zbudować sądy -- Alota już sądzono, ale ze
    skutkiem ciekawym.

    Do strajkujących górników nie strzelałbym, ale po ojcowsku ;) bym
    im wyjaśnił, że nie ma popytu na ich węgiel -- owoc ich pracy.
    Zaproponowałbym im przekwalifikowanie -- na ziemniaki jest popyt. ;)

    Życie zmienia się -- masa zawodów zaniknęła...

    Być może bym postawił na energetykę opartą o węgiel kamienny. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2015-04-28 18:27:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 553f6048$0$27516$6...@n...neostrada.pl
    >To chyba dobrze. :)

    Dobrze Cie wyslac na pozna jesien, a nie na lato.
    Tyle solanki wisi w powietrzu :-)

    >Znsz Romów? Ja -- słabo, ale pamiętam, że nie byli niechętni pracy
    >czy nauce.

    Na ile znam temat - sa troche niechetni.
    Ale przede wszystkim izolowani w rodzinach, nie znaja jezyka, przez co
    kiepsko sobie radza w szkole, przez co sa potem niechetni nauce i
    pozniej pracy.

    >Ale i masa innych dolegliwości. Dlaczego zatem wymieniłes
    >osteoporozę?

    No bo to jest to, co moze kobiete kwalifikowac do jakiegos sanatorium,
    a mezczyzny niekoniecznie.

    >Po prostu mojej matce zaproponowali Gołdap na narząd ruchu.

    I okazalo sie, ze wystarczy iz wpiszesz na podanie i tez dostaniesz ?

    >A czytać umiesz? Bo już pisałem -- stale przeziębiam się.
    >Z Białostockiego basenu jesienią bym nie skorzystał.
    >Latem -- spróbuję, choć być może tez niewiele z tego wyjdzie.

    A w Goldapi sie nie przeziebiasz ?

    >Znasz to zasr*? Ja tam byłem dwa razy.

    Sam pisales, ze kuracjusze nie zawsze kontroluja ...

> [...]
    >Wniosek został odrzucony przez ZUS bez jakiegokolwiek badania
    >mnie przez tenże ZUS -- czy choćby zapoznania się z dokumentami

    Ale nie musi badac - ma wszystko na wniosku i w zalacznikach i
    kwalifikuje lub nie :-)

    Podali jakis powod ? Nie kwalifikujesz sie, niedawno byles itp ?

    >Teraz rozumiesz?
    >Namiętnie namawiali, aby bezpodstawnie odrzucić.

    Podstawa jakas byla. Np miejsc zostalo 20, a twoj wniosek byl 20-ty
    :-)

> [...]
    >ona uzasadniona.
    >(skoro nie występowałem o rentę do te pory -- można mi nie dawać

    No ale to przeciez zasadne - skoro tyle lat pracowales, to nadal
    mozesz pracowac.
    A renty sa dla tych, co nie moga :-)

    >Każdy widzi coraz gorzej -- taka natura ludzka.

    To nie argument, emerytura dopiero od 65 lat :-)

    >() Mam widzące prawe oko.
    >() Przeszkadza.
    >() Przeszkadzają także inne wady wzroku.
    >() Przeszkadzają także inne problemy zdrowotne.

    Piszesz na newsy i piszesz, coraz inne tablety i telefony uzywasz,
    wiec nie przeszkadza !

    >[...]
    >Być może przed rokiem nie było. Nie śledzę nowinek ZUSowskich.

    A kto wiecznie po ZUS chodzi ? :-)

    W Bialymstoku moze nie bylo, ale ogolnie to juz sie pojawily.

    >Jeśli był -- dlaczego nie odesłano mnie tam? :)

    Skoro chciales numerek do okienka, to dali ci numerek do okienka :-)

> [...]
    > wniosku, ale wniosek ten odrzucił bezpodstawnie. Powołał się
    > w uzasadnieniu odrzucenia na coś, co nie miało miejsca. :)

    Jasniej, ale to znaczy ze podstawe ZUS widzial i nawet Cie o niej
    poinformowal.
    Teraz wystarczy sie odwolac od decyzji, na podstawie bezpodstawnosci
    podstawy :-)

    > () ZUS wysłał mnie jeden raz do sanatorium, które nazywa prewencja
    > rentową
    >() kolejny raz wysłał mnie NFZ; wnisoek do NFZ złożyułem przed
    > złożeniem wnisku do ZUS

    Czyli jednak Panstwo wyslalo Cie dwa razy :-)

> [...]
    > wyjazdu do sanatorium poza Białystok i na pewno w ciągu roku taka
    > możliwość nie pojawi się, lecz parę tygodni później taka możliwość

    W ZUS czy w NFZ ?

> [...]
    >(bardzo
    >chętnie i gorliwie) kosi forsę od mojego ojca, ale uważa, że mój

    Na prewencje rentowa ? Bardzo slusznie, skoro zadna renta mu sie nie
    bedzie nalezec, tylko od razu emerytura :-)

> [...]
    >Teraz możesz zastanowić się nad tym, czy cukrzyca jest
    >poważną chorobą -- klasyfikującą do uzyskania renty. ;)

    W niektorych zawodach powazna. W innych malo powazna.

    >Wracając do górników... Rząd (na złość Niemcom? -- Niemcy nawołują
    >do rezygnacji z elektrowni jądrowych) postawił na energetykę oparta
    >o reaktory jądrowe, zamiast na elektrownie węglowe, choć w Polsce

    To akurat ma pare podstaw i to dobrych.

    >funkcjonują elektrownie na węgiel brunatny... Tenże sam rząd uznał,
    >że musi dotować górników. :)

    Oj tam, powiedzial zeby ich uspokoic i zwolnic :-)

    >Ten rząd zakupi śmigłowce produkowane poza Polską, choć ma w Polsce
    >producentów... Kto w takim razie zakupi polskie śmigłowce?

    No wiesz ... jesli te smiglowce sa kiepskie ...

    >Kupisz śmigłowiec produkcji polskiej?

    Dla mnie moze wystarczy.

    >Dasz polatać? Po starej znajomości? ;)
    >Obiecuję, że będę starała się tak latać, aby nie podrapać... ;)

    Ale musialbys miec zdrowy kregoslup :-)

    >Z ponad trzech milionów rencistów polskich został niecały jeden
    >milion. Ponad 2/3 rent skasowano -- choć naród wcale nie wyzdrowiał.

    Ale oze mozliwosci lekkiej pracy przybylo ?

> [...]
    >i obciążeń ZUSowych. :)
    >Efektem jest choćby (zwiększająca się stale) emigracja zarobkowa

    A to emigruja rencisci, czy mlodzi, zdrowi ?

    >Jestem zwolennikiem zupełnej likwidacji ZUS, ale mądrej -- aby w
    >miejsce
    >ZUS nie powstały (przykładowo) MUS, czyli Miłosierne Ubezpieczenia
    >Społeczne.

    A co - myslisz ze kto bedzie placil ? Jakis Zaklad do obslugi
    powstanie ... chyba zeby tak na banki/ubezpieczycieli scedowac ..

> [...]
    >i podatków
    >należy osadzić, ale wcześniej należy zbudować sądy -- Alota już

    Ale ZUS niewiele skladek zmarnowal.
    On nie mial ich nigdy gromadzic, tylko przelewac.

    >Do strajkujących górników nie strzelałbym, ale po ojcowsku ;) bym
    >im wyjaśnił, że nie ma popytu na ich węgiel -- owoc ich pracy.
    >Zaproponowałbym im przekwalifikowanie -- na ziemniaki jest popyt. ;)

    No widzisz ... "a w pierdol chcesz" bedzie w odpowiedzi.
    I co - strzelac, zomo restytuowac, dogadac sie z mafia lub kibolami,
    czy wynajac agencje ochrony do pokojowego rozpedzenia demonstrantow ?
    :-)

    >Życie zmienia się -- masa zawodów zaniknęła...
    >Być może bym postawił na energetykę opartą o węgiel kamienny. :)

    Temat na dluzsza dyskusje. Na razie nikt jej nie zamierza likwidowac,
    tzn Niemcy zamierzaja :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-04-28 23:08:55
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-04-28 08:23, Liwiusz pisze:

    > No, jak w ZUSie, to pewnie za 99gr ;) te ksera w urzędach i sądach
    > dziwnym trafem mają stawkę wyższa niż średnia rynkowa.

    O to widocznie chodzi, żeby panie/panowie w szatni sądu dodatkowo
    zarabiali. Mam na myśli jeden sąd, gdzie zaważyłam, że tam pracują
    znajomi znajomych, rodzina rodziny itp. Jeden strażnik (mniej więcej w
    wieku emerytalnym) przy wejściu to był nabuzowany alkoholem, ale na
    wesoło na szczęście. Więcej nie mogę napisać, bo myśliwi mi chodzą po
    piętach.

    --
    animka

  • 17. Data: 2015-04-28 23:44:37
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-04-28 12:26, J.F. pisze:

    > Osteoporoza u starszych kobiet jest zawsze. Ale co z ta Goldapia, jak
    > sie udalo ?

    zytałeś artykuł "Pij mleko-będziesz kaleką"?
    Starsi ludzie w większości -z biedy żywią się mlekiem stąd te
    postępujące osteoporozy i chore kręgosłupy.
    Proszki na osteoporozę zapisują wszystkim jedne i te same. Czyli jest
    tylko jeden rodzaj. Nikt tego nie może brać, bo wymotować się chce. Więc
    co to za leczenie osteoporozy, chyba lekarze pogłupieli.
    Moja matka po prostu lubiła mleko i nie wiedziała, że po mleku może mieć
    nawet alergię i biegunki.Jak się napiła mleka to chrząkała, nosa
    wycierała. Po jakimś czasie odkryłam to samo na swoim organiźmie i
    staram się
    mleka nie pić, ale lubię naleśniki, to tego mleka trzeba do ciasta dodać.
    Młodzi mężczyźni i kobiety też mają zadatki na osteoporozę. Kiedyś u
    mnie w pracy badali wszystkich jakimś aparatem i wychodziło, że każdy ma
    osteopenie lub osteoporozę. Kierowali do Centrum Osteoporozy i tam
    zapisywali te obrzydliwe (do rzygania) proszki, na które wywaliło się
    pieniądze i po jednym proszku całe opakowanie lądowało w koszu na
    śmieci. No, ale Centrum Osteoporozy musi przecież zarabiać na naiwnych i
    i kasę zbija.
    Ło matko! To jest przecież byznes -banki, a nie medycyna :-)

    --
    animka

  • 18. Data: 2015-04-29 00:18:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "animka" mhov1c$qjs$...@n...news.atman.pl

    > Ło matko! To jest przecież byznes -banki, a nie medycyna :-)

    Banki podają kawę, nie proszki.
    Zapytałem lekarza w poradni osteoporozowej,
    czy to prawda, że mleko odwapnia. Odparł, że
    dokładnie odwrotnie -- uwapnią, ale do tego
    zwapniania jest potrzebna witamina D3.

    Powiedział mi też, że jeśli mogę pić dwa do trzech
    litrów mleka dziennie -- to mogę tym cieszyć się.

    Co do ceny -- od dawna mleko stale tanieje.
    Taki jest efekt unijnych praw i dotowania. :)

    -=-

    Ogólnie rzecz ujmując:

    Unia produkuje tanią żywność
    żywność tę marnuje, aby nie szkodzić zdrowiu
    (chleb kiedyś mógł leżeć tydzień, lecz dziś
    po 3 bodajże dniach nie wolno nawet świni
    nakarmić tak starym ;) chlebem)
    Unia karmi głodujących tanią żywnością
    zagłębiem tej głodującej biedoty jest choćby
    czarny lud Afryki
    żywność unijna jest tania dzięki wielu czynnikom,
    między innymi taniej sile roboczej czerpanej
    z Afryki

    Starsi ludzie jadą ,,za chlebem'' (po pracę, do pracy)
    z Afryki do Europy, gdzie żyją jak robactwo (o ile nie
    umrą po drodze -- tonąc i dusząc się w ładowniach) zaś
    pozostawione ich dzieci są karmione przez organizacje
    pozarządowe wywodzące się z bogatej Europy. :)

    Przy okazji karmienia głodnych dzieci -- karmią się i organizatorzy?

    Przykład o imieniu Ravensbrück pokazuje, jak są żywieni
    ludzie potrzebując i jak żywi się organizator przy
    okazji żywienia ludzi potrzebujących. :)

    -=-

    Wracając do szkodliwości mleka -- mnie szkodzą pleśnie (może
    nawet jabłka) i pyłki, natomiast innym ludziom szkodzi mleko.

    Beztlenowej bakterii szkodzi tlen, ludziom szkodzi chlor.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2015-04-29 02:16:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 553fb503$0$2190$6...@n...neostrada.pl

    > Dobrze Cie wyslac na pozna jesien, a nie na lato.
    > Tyle solanki wisi w powietrzu :-)

    Solanka jest dobra na co? Na kręgosłup, wzrok, astmę czy alergię?

    > Na ile znam temat - sa troche niechetni.

    Akurat w pewnym sensie ja poznałem także od strony komputera.

    > Ale przede wszystkim izolowani w rodzinach, nie znaja jezyka,

    Swojego czy ,,narodowego''? Znam Roma z opowiaań,
    który zlecił skład czasopisma romskiego w Białymstoku.

    http://katalog.czasopism.pl/index.php/RROM_PO_DROM

    Zleceniobiorcą była firma Prima mieszcząca się w budynku Empiku.
    Później to miejsce zabrał SZasada -- Prima rozpadła się na
    drobne fragmenty. O co najmniej dwóch osobach z Primy kiedyś
    pisałem w kontekście ,,pracy'' komorniczej.

    Znam Cyganów z różnych okolic i geograficznych, i kulturowych...
    Od Cygana kupiłem Pannę Mercedes -- jeździłem nią od chyba jesieni
    1993 roku do 2009, kiedy to zacząłem jeździć Volvem, Sprzedałem,
    nie mogąc poradzić sobie ze zdrowiem -- z żalem.

    Kiedy słyszę Rom, myślę Cygan, a wtedy myślę -- porządny człowiek,
    bo poznałem Cyganów niemal tylko od dobrej strony. Raz Cyganka
    wcisnęła mi zegarek niezbyt korzystnie dla mnie. :) Miało to
    swe miejsce na Węgrzech ze 30 lat temu. Zegarek latami służył
    mojej matce.

    Inne Cyganki mi wróżyły (w Warszawie czy w Białymstoku -- zawsze
    to samo, czyli kocha się we mnie blondynka i czarna) czym umilały
    mi życie. :) Były wdzięczne, gdy dostały ode mnie ,,parę groszy''.

    Wdzięczność za datki to rzadkość u innych ludzi.

    > przez co kiepsko sobie radza w szkole, przez co sa potem niechetni nauce i pozniej
    pracy.

    Ale ja znam Romów także całkiem nieźle wykształconych.

    > No bo to jest to, co moze kobiete kwalifikowac do jakiegos sanatorium, a mezczyzny
    niekoniecznie.

    Moja matka ma poważniejsze problemy niż osteoporozę.

    > I okazalo sie, ze wystarczy iz wpiszesz na podanie i tez dostaniesz ?

    Tak. Napisałem podanie i dostałem. Zanim wyszedłem, miałem decyzję.

    > A w Goldapi sie nie przeziebiasz ?

    Przeziębiam, ale basen miałem w tym budynku, w którym mieszkałem.

    > Sam pisales, ze kuracjusze nie zawsze kontroluja ...

    Co pisałem i czego nie kontrolują?
    W tym wątku gubisz to, co piszę i zarzucasz mi pisanie tego, czego nie pisałem. :)

    > Ale nie musi badac - ma wszystko na wniosku i w zalacznikach i kwalifikuje lub nie
    :-)

    Widziałeś ten wniosek? Co tam ma? Mój PESEL, adres i numer choroby?
    W jakich załącznikach?

    > Podali jakis powod ? Nie kwalifikujesz sie, niedawno byles itp ?

    Nie podali. Podali, że lekarz mnie badał -- ale ten lekarz mnie NIE BADAŁ.

    Podali natomiast powód odmowy mojemu ojcu. Stwierdzili, że w sanatorium
    umrze na zawał serca, gdy skorzysta z bieżni. Ale jednocześnie byli
    zdumieni, gdy zobaczyli PESEL mojego ojca, gdyż uznali, że mój ojciec
    wygląda na młodszego (niż jest naprawdę) co najmniej o 10 lat. Dwóch
    ,,wielkich'' lekarzy orzeczników rozmawiało o stanie zdrowia mojego
    ojca i zauważono, że nie można być jednocześnie w ciąży i nie być
    w ciąży -- nie można wygkądać na schorowanego i jednocześnie na
    młodszego o 10 lat...

    Parę tygodni później ojciec pojechał do sanatorium bez nadłaski ;) ZUS.
    Pojechał -- i wrócił żywy, nie martwy. :)

    Także skorzystał z dobrodziejstw basenu.

    > Podstawa jakas byla. Np miejsc zostalo 20, a twoj wniosek byl 20-ty :-)

    (; Widzę, że znasz tę sprawę? ;)
    Twierdzili, że byłem badany przez orzecznika -- w rzeczywistości nie byłem badany,
    Ile razy mam to pisać?

    Nie było mowy o 20 czy 120 miejscach, lecz była mowa o badaniu, którego nie było!!!

    Przykładowo -- osteoporozą?
    Czy raczej (wg Ciebie, nie wg mnie) osteoporoza
    to już poważna choroba, nie byle usterka.

    > No ale to przeciez zasadne - skoro tyle lat pracowales, to nadal mozesz pracowac.

    Skoro pracowałem -- to mogę nadal.
    Zaś Ty nie chciłeś pracować, mając jedną
    z moich chorób, więc należna jest Tobie renta?

    Pamiętasz post o wekslach?
    Postulujesz tam równość wobec prawa.

    IMO mógłbyś iść za ciosem -- postulować inaczej:

    -- skoro tyle lat dawałeś się okradać, to nadal można cię okradać

    > A renty sa dla tych, co nie moga :-)

    Czyli Ty nie możesz, mając jedną z moich chorób, a ja mogę, mając wszystkie naraz?

    > To nie argument, emerytura dopiero od 65 lat :-)

    Co nie argument?
    Emerytura od 65 lat?
    Zaspałeś czy źle czujesz się?
    Od dawna wiek emerytalny jest podnoszony.

    > Piszesz na newsy i piszesz, coraz inne tablety i telefony uzywasz, wiec nie
    przeszkadza !

    Muszę poświęcić pisaniu (i czytaniu) znacznie więcej czasu niż
    człowiek zdrowy. Przeszkadza, i to mocno.

    Przeszkadza, ale nie rozklejam się.

    > A kto wiecznie po ZUS chodzi ? :-)

    Nie wiem. IMO Ty i Animka. ;)

    > W Bialymstoku moze nie bylo, ale ogolnie to juz sie pojawily.

    Ale ja niosłem swoje pismo przed rokiem -- i opisuję sytuację rzeczywistą, sprzed
    roku.

    > Skoro chciales numerek do okienka, to dali ci numerek do okienka :-)

    Chciałem zdać pismo i otrzymać potwierdzenie.

    > Jasniej, ale to znaczy ze podstawe ZUS widzial i nawet Cie o niej poinformowal.

    I co jest tą podstawą wg Ciebie?

    > Teraz wystarczy sie odwolac od decyzji, na podstawie bezpodstawnosci podstawy :-)

    Już ,,odwołałem się'' -- przeszedłem na 1/16 etatu.
    Kolejne moje odwołania to nawoływania do likwidacji ZUS. :)
    I moje pisanie na grupach.
    [oraz niechętny stosunek do ZUSofilii]

    > Czyli jednak Panstwo wyslalo Cie dwa razy :-)

    Państwo to nie ZUS. Ponadto do NFZowego sanatorium ja dopłacam.
    (ZUS daje 2 razy więcej zabiegów i więcej dni niz NFZ)

    > W ZUS czy w NFZ ?

    W ZUS.

    wysłania mojego ojca na prewencję, uzasadniając
    (bardzo chętnie i gorliwie) kosi forsę od mojego

    > Na prewencje rentowa ?

    Ojciec płaci ogólnie na ZUS -- różne składki.

    > Bardzo slusznie, skoro zadna renta mu sie nie bedzie nalezec, tylko od razu
    emerytura :-)

    Mógłbyś pracować w ZUSie -- bredzisz bez sensu. :)

    Mój ojciec jest emerytem od niepamiętnych czasów.
    Matka podobnie -- na pewno 25 lat temu już była emerytką.

    Ojcu odmówiono rzeko dlatego, że ojciec jest już (wg ZUS)
    niemal trupem. Ale trupem, który wygląda niezwykle młodo. ;)
    Wg ZUS ojciec nie wróciłby żywy z sanatorium.

    > W niektorych zawodach powazna. W innych malo powazna.

    W jakich poważna, w jakich mało?
    [kardiolog inaczej dzielił niż Ty]

    > To akurat ma pare podstaw i to dobrych.

    Może wymień je...

    > Oj tam, powiedzial zeby ich uspokoic i zwolnic :-)

    > No wiesz ... jesli te smiglowce sa kiepskie ...

    Zelona wyspa, rozkwit, zagraniczny kapitał wraz
    z zagraniczna myślą techniczną, nowoczesność,
    Sikorsky -- i kieskość?

    http://www.pzlmielec.pl/

    Wiesz, kto to Sikorsky w śmigłowcach? :)
    [Google ma, więc będzie wiedział za chwilę, a może już wie]

    > Dla mnie moze wystarczy.

    To fajnie. Pamiętaj, że zawsze byliśmy przyjaciółmi!!
    Zawsze Cię ceniłem najwyżej ze wszystkich.
    Inni to hołota!!!

    Daj polatać!!!

    Na pewno dasz!!!!
    [przy okazji mogę Cię uczyć latania za freeko; paliwo jakoś ukradniemy
    dzieciom, którym wyruszymy na ratunek; ;) na pewno znajda się w okolicy
    jakieś głodne i osamotnione dzieci; helikoptery są paliwożerne!!!]

    > Ale musialbys miec zdrowy kregoslup :-)

    Niekoniecznie. Nie będę latał godzinami.
    W śmigłowcu niekoniecznie trzęsie mocniej niż w samochodzie. :)
    Będę bardzo delikatny.
    [zanurkuję z kopa -- tak, że aż JF spadnie
    na podłogę, albo nawet wyleci na zewnątrz;
    LMiller zrozumie, że miał lotnika delikatnego]

    > Ale oze mozliwosci lekkiej pracy przybylo ?

    Czyli jakiej?

    > A to emigruja rencisci, czy mlodzi, zdrowi ?

    Młodzi, aby nie płacić ZUSowi, który zabija chorych ludzi.

    powstały (przykładowo) MUS, czyli Miłosierne

    > A co - myslisz ze kto bedzie placil ?

    Komu i za co?

    > Jakis Zaklad do obslugi powstanie ...

    Chcę, aby nie powstał. Życie bez zbrodniarzy jest możliwe. :)

    > chyba zeby tak na banki/ubezpieczycieli scedowac ..

    Co scedować? Pobór składek? Niech Polacy zachowają je sobie. :)
    I niech odprawią ,,z kwitkiem'' miauczących urzędników,
    powołując się na ,,przepisy''. :)

    należy osadzić, ale wcześniej należy zbudować

    Kaleczysz moje wypowiedzi celowo? -- łamiesz linijki.

    > Ale ZUS niewiele skladek zmarnowal.

    Jasne. :) Wg Ciebie ZUS nawet nie jest zadłużony. )

    > On nie mial ich nigdy gromadzic, tylko przelewac.

    Alotowi na kontro? ;)
    Nie ośmieszaj się -- nawet NIK widzi poważne nieprawidłowości.
    A NIK to nie jest instytucja nieprzychylna ZUSowi.

    > No widzisz ... "a w pierdol chcesz" bedzie w odpowiedzi.

    Może i będzie -- nie wiem, jaka będzie. Wiem, jakie są odpowiedzi ZUSu. :)

    > I co - strzelac, zomo restytuowac, dogadac sie z mafia lub kibolami, czy wynajac
    agencje ochrony do pokojowego rozpedzenia
    > demonstrantow ? :-)

    Już napisałem -- rozmawiać i wyjaśniać im, że flisaków
    też już nie ma, a życie nadal jest...

    > Temat na dluzsza dyskusje. Na razie nikt jej nie zamierza likwidowac, tzn Niemcy
    zamierzaja :-)

    Polska energetyka jest oparta o węgiel kamienny?
    Polska nie zamierza rozstawać się w węglem kamiennym?
    Polska nie zamierza budować reaktorów jądrowych?

    http://www.mwyniki.pl/siatkowka/polska/druzyny/pge_s
    kra_belchatow/

    Bełchatów to węgiel kamienny, nie brunatny?
    Czerpany z głębin Ziemi, nie powierzchniowo?...

    Kłamali, ucząc mnie latami tego, że polskie elektrownie opalane
    są węglem brunatnym, czerpanym zwykle powierzchniowo? -- wleczonym
    taśmociągami niejako wprost z powierzchni ziemi do kotłów? ;)

    Nawet Putin ostrzega przywódców z Donbasu o tym, że ich
    ,,czarne złoto'' wchodzi na indeks zakazanych dóbr. ;)
    Tym samym namawia buntowników do opuszczenia ziemi,
    która niekoniecznie wyżywi a którą zamierza odbić za
    pomocną ,,broni chemicznej'', czyli gazu ziemnego.

    IMO do górników nie tylko nie trzeba strzelać, ale trzeba zrozumieć,
    że górnikom chodzi o coś innego. O polską rozbieżną politykę energetyczną.

    -=-

    To na co ta solanka jest dobra?
    IMO morsie powietrze jest dobre na astmę, bo na morzu nie rosną pylące drzewa. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2015-04-29 02:18:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mhp10n$qgh$...@n...news.atman.pl

    > Zapytałem lekarza w poradni osteoporozowej,
    > czy to prawda, że mleko odwapnia. Odparł, że
    > dokładnie odwrotnie -- uwapnią, ale do tego
    > zwapniania jest potrzebna witamina D3.

    + uwapniania jest potrzebna witamina D3.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'