    From: Tomasz <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mBank <---> VWBank
    Date: Mon, 31 Jan 2005 17:21:54 +0100

    Pytaliście o różnice, więc jako doświadczony posiadacz rachunków w obu
    tych Bankach mogę powiedzieć, iż:

    - pewność przelewu gwarantuje Ci mBank.
    Tylko raz zdarzyło mi się, że przelew nie wyszedł w zaplanowanym
    czasie, a dzień później. Dostałem jednak listowne i telefoniczne
    przeprosiny...
    Czasem zdarza mi się spłacać niektóre kwoty wieczorem (ZUS, US) i mam
    100% pewność, że właśnie ta data - złożenia dyspozycji pojawi się na
    przelewie. mBank ma najwcześniejszą spośród znanych mi banków pierwszą
    wychodzącą sesję elixiru, a więc pewność, że tego samego dnia środki
    znajdą się u odbiorcy jest bliska 100%.
    W podobnych przypadkach VWBank wypada miernie...
    Kilka przelewów w ogóle nie dochodzi do skutku, kilka ma inna datę niż
    data złożenia dyspozycji (podobno należy złożyć do 20 dyspozycję, ale i
    tak nie ma pewności...) Razem chaos i brak odpowiedzi ze strony obsługi...
    Na koniec mBank po zalogowaniu powiadomi Cię jeśli dany przelew nie
    został zrealizowany, a w VWBanku tego nie ujrzysz i co gorsza GUI jest
    nieczytelny (rozbicie: przelew i zlecenia)...

    - najniższe koszty obsługi gwarantuje Ci VWBank.
    Przelewy przez Internet, oraz _telefoniczne_ są tu bezpłatne!!!
    W mBanku musisz zapłacić - w przypadku Internetu "tylko" 50gr., ale
    jeśli robisz około 15-20 przelewów w miesiącu, to koszty sięgną
    10PLN/miesiąc...
    Jeśli dużo podróżujesz, to VWBank jest b.dobrą alternatywą.
    Dostęp do rachunku i przelewy można wykonać dzwoniąc pod bezpłatny numer
    (też w IDEI!)
    VWBank ma również najniższe opłaty za wypłatę środków z obcych
    bankomatów (czyli wszystkich...) jest to 1.50PLN a jeśli wypłacasz
    powyżej 400PLN to w ogóle nie ponosisz opłat.
    Oczywiście jeśli przebywasz stale w jednym miejscu, lub tylko tam gdzie
    istnieją bankomaty Euronetu, czy BZ WBK, w mBanku wypłacisz bez
    prowizji. w innych przypadkach zapłacisz 5PLN...

    - inne usługi.
    Tu bez porównania lepszy jest mBank. Masz tu i 3 filar (nie
    korzystam), i FI (korzystam), i wiele innych ofert.
    No a na koniec: znajdziesz tu pełny 24h SMSowy i telefoniczny (płatny)
    dostęp do rachunku.

    Mam rachunki w obu bankach i razem jestem z nich zadowolony.
    Tego samego i Wam życzę.

    Tomek