  • 1. Data: 2002-01-28 14:55:45
    Temat: mBank + SYBIR = klopoty ;)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Jesli kogos interesuje co sie stanie jak jednak przelew pojdzie SYBIRem po
    01/02/02 to zapraszam pod:

    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=84&start=3

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 2. Data: 2002-01-28 21:00:34
    Temat: Re: mBank + SYBIR = klopoty ;)
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jan 2002 15:55:45 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Jesli kogos interesuje co sie stanie jak jednak przelew pojdzie SYBIRem po
    >01/02/02 to zapraszam pod:
    >
    >http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=84&start=3

    Jak zwykle nie wyjaśnili nic.

    ,,Płatność będzie odrzucona z przetwarzania w KIR S.A. od 1 lutego br.
    w przypadku skierowania przez bank pracodawcy (nie pracodawcę) do
    rozliczeń poprzez system SYBIR płatności bezpośrednio na oddział
    11402004. Taka płatność zostanie zwrócona do banku pracodawcy, który
    będzie musiał ją przygotować poprawnie tzn. skierować do systemu
    ELIXIR lub na odpowiedni oddział w systemie SYBIR.''

    A co to jest ,,odpowiedni oddział w systemie SYBIR'' w przypadku
    mBanku?

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-01-28 21:09:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A co to jest ,,odpowiedni oddział w systemie SYBIR'' w przypadku
    > mBanku?

    O 'odpowiednim oddziale' dowiesz sie z
    http://faq4pbb.netforia.pl/baza/index.php?rozl=11402
    004&act=2
    zaraz jak tylko KIR zaktualizuje bazy danych :).
    Jak widzisz pod linkiem mBank nie jest bezposrednim uczestnikiem ELXIRu,
    rozlicza sie za posrednictwem innego odzialu [m. in. dlatego tak wczesnie
    trzeba zlecac przelewy zeby wyszly tego samego dnia]. Podobnie bedzie po
    01/02 w przypadku SYBIRu. Jezeli bank nadawca bedzie chcial wyslac przelew
    do mBanku SYBIRem bedzie musial go 'zaadresowac' na oddzial posredniczacy. W
    przypadku gdy zaadresuje bezposrednio na mBank przelew przez KIR zostanie
    odrzucony w odpowiednim kodem bledu :).
    Mam nadzieje, ze wszystko jest jasne :). Ja nie mialem problemow ze
    zrozumieniem tej wypowiedzi.

    Maciej

  • 4. Data: 2002-01-28 21:42:18
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    Tristan Alder zapodaje:

> [...]
    > ELIXIR lub na odpowiedni oddział w systemie SYBIR.''
    >
    > A co to jest ,,odpowiedni oddział w systemie SYBIR'' w przypadku

    A to juz IMO zmartwienie mBanku, znaczy BRE, ktore zgodnie z powyzszym
    musi zapewnic _inny_ oddzial (w sensie numeru IBAN), ktory bedzie
    posredniczyl w tranzakcji. Tak wiec przelew przejdzie w koncu, ale z
    klopotami i nie wiadomo po jakim czasie.
    Faktem jest, ze pan wypowiadajacy sie w imieniu KIR moglby wiedziec, ze
    mBank to tylko jeden oddzial i nieco inaczej sformulowac odpowiedz.
    Nie wiadomo jak mBank to zalatwia, ale widomo, ze jakos musi.

    simon

    --
    szymon jankowski

  • 5. Data: 2002-01-28 21:51:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "simon" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > posredniczyl w tranzakcji. Tak wiec przelew przejdzie w koncu, ale z
    > klopotami i nie wiadomo po jakim czasie.

    Mylisz sie. To jest problem banku nadawcy. Jezeli wysle uznanie na numer
    rozliczeniowy mBanku SYBIRem to paldnosc zostanie zwrocona do banku nadawcy.
    I tenze musi jeszcze raz wyslac przelew albo ELIXIRem, albo SYBIRem ale
    zaadresowany na oddzial posredniczacy. Jezeli przelew zostanie 'odbity' to
    na peawno wydluzy czas po jakim bedzie dostepny dla odbiorcy.

    > Faktem jest, ze pan wypowiadajacy sie w imieniu KIR moglby wiedziec, ze
    > mBank to tylko jeden oddzial i nieco inaczej sformulowac odpowiedz.

    Ja zadalem pytanie temu Panu o BRE, ktore ma wiele oddzialow :). Dla KIRu
    mBank nie istnieje ;). Jest za to jednostka 11402004 BRE BANK SA
    Wydz.Bankowości Elektronicznej

    Maciej

  • 6. Data: 2002-01-29 00:47:24
    Od: Radek B <r...@k...chip.inv.pl>

    MK pisze:
    >Jesli kogos interesuje co sie stanie jak jednak przelew pojdzie SYBIRem po
    >01/02/02 to zapraszam pod:
    >
    >http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=84&start=3

    Asta la vista mBank.

    --
    mailto:r...@k...chip.inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 7. Data: 2002-02-02 23:30:11
    Od: "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl>

    ))))-;{ NIESTETY nie ma takiego oddzialu dla mBanku.
    Pozostaje tylko ELIXIR. Mimo zapisów w regulaminie. 11402004 przestał
    rozliczać sie w SYBIR i nie ma oddziału
    pośredniczącego.

> [...]
    > odrzucony w odpowiednim kodem bledu :).
    > Mam nadzieje, ze wszystko jest jasne :). Ja nie mialem problemow ze

    Czy dalej jest wszystko jasne?

    > Maciej

    Bogdan

  • 8. Data: 2002-02-03 10:18:37
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    MK zapodaje:

    > Mylisz sie.

    Hmm, nie zebym chcial sie klocic, bo merytorycznie nie ma o co, ale chyba
    niedokladnie czytales mmoja wypowiedz i wyszlo ci cokolwiek zabawne
    twierdzenie.

    hrabia cytuje i pyta:

    ja, po przeczytaniu "bank może wyłšczyć z rozliczeń za poœrednictwem
    systemu SYBIR jednostkę bankowš lub jednostki, ale musi zapewnić co
    najmniej jednš jednostkę do obsługi jednostek wycofanych z systemu SYBIR",
    na to:

    Ty zaœ:

> [...]
    > banku nadawcy. I tenze musi jeszcze raz wyslac przelew albo ELIXIRem,
    > albo SYBIRem ale zaadresowany na oddzial posredniczacy.

    Czyli: co to jest odpowiedni oddział mBanku? -> to zmartwienie mBanku ->
    -> mylisz się, to problem nadawcy...

    Doprawdy, nie jest problemem żadnego banku poza BRE, że temu zachciało sie
    wycofać mBank z rozliczeń Sybiru i musi zapewnić jednostkę posredniczaca.
    Nie jest to rowniez zmartwieniem klientow, jako klienta nie obchodzi mnie
    co to jest odpowiedni oddział mBanku, to zmartwienie mBanku - ma działac!

    > Ja zadalem pytanie temu Panu o BRE, ktore ma wiele oddzialow :). Dla
    > KIRu mBank nie istnieje ;). Jest za to jednostka 11402004 BRE BANK SA
    > Wydz.Bankowości Elektronicznej

    A w takim razie popelniles czeste wsrod wywiadujacych dziennikarzy
    naduzycie, polegajace na przedstawieniu odpowiedzi na jedno pytanie jako
    odpowiedzi na inne pytanie, dzieki czemu rozmowca wychodzi na idiote.
    Pytanie ktore ja widze, brzmi:
    "Co się stanie gdy po 01/02/2002 moja wypłata/stypedium zostanie wysłane
    do mBanku SYBIRem?"
    W tresci odpowiedzi nie pada nazwa BRE, a wiec mozna sadzic, ze dotyczy
    ona mBanku. Skoro chciales wykorzystac doslowna odpowiedz KIR to nalezalo
    uzupelnic ja komentarzem, wlasnie odpowiadajacym na poczatkowe pytanie
    hrabiego.

    simon

    --
    szymon jankowski