  • 1. Data: 2002-01-28 12:51:05
    Temat: Przelewy z sumą kontrolną mbank, BPH i PKOBP?
    Od: "RaV" <r...@s...pl>

    Już wiem dlaczego nie mogłem wpisać przelewów w mbanku i sezamie - powód
    własny standard wyliczania sumy w PKOBP.
    Dlaczego Związek Banków czy jak to się zwie nie wpłynął na PKOBP w sprawie
    tych dziwnych sum. Niby algorytm podobny a sumy całkiem inne. (PKOBP nie
    rozszerza numeru po prefiksie o zera na początku)
    Robi się tylko bajzel. A podobno i tak PKOBP będzie musiało za niedługo
    obliczać nowe sumy takie jak wszyscy.
    Może spróbujecie:
    27-10202368-106390083
    a algorytm standardowy mówi że suma ma być 30.

    --
    Z pozdrowieniami
    RaV

  • 2. Data: 2002-01-28 12:59:13
    Temat: Re: Przelewy z sumą kontrolną mbank, BPH i PKOBP?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "RaV" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Już wiem dlaczego nie mogłem wpisać przelewów w mbanku i sezamie - powód
    > własny standard wyliczania sumy w PKOBP.
    [..]
    > Robi się tylko bajzel. A podobno i tak PKOBP będzie musiało za niedługo
    > obliczać nowe sumy takie jak wszyscy.
    > Może spróbujecie:
    > 27-10202368-106390083

    To rob przelewy na numer
    10202368-2710202368106390083

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 3. Data: 2002-01-28 13:04:48
    Od: "RaV" <r...@s...pl>

    A co to da?
    Przecież niewprowadzając sumy kontrolnej nie sprawdzają co wpisałeś - a poto
    to wymyślili.
    10202368-106390083 więc jeśli tak wpiszę to będzie to samo, czyż nie?

    --
    Z pozdrowieniami
    RaV

  • 4. Data: 2002-01-28 13:30:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    poto
    > to wymyślili.
    > 10202368-106390083 więc jeśli tak wpiszę to będzie to samo, czyż nie?

    Nie bedzie to samo. Jesli zrobisz przlew na taki numer pieniadze beda
    ksiegowane 'recznie' czyli pozniej bedziesz mial do dyspozycji, a nawet moga
    zostac zwrocone wtedy przelew bedziesz musial wykonac jeszcze raz. jazeli
    zrobisz tak jak napisalem system PKOBP sobie z tym poradzi.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-01-28 14:02:38
    Od: "RaV" <r...@s...pl>

    Czy można gdziś na stronach PKO BP o tym przeczytać, czy jest to wiedza dla
    wtajemniczonych?

    --
    Z pozdrowieniami
    RaV

  • 6. Data: 2002-01-28 14:09:34
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zostac zwrocone wtedy przelew bedziesz musial wykonac jeszcze raz. jazeli
    > zrobisz tak jak napisalem system PKOBP sobie z tym poradzi.

    Czy jest to wiedza zbliżona do oficjalnej?
    Ja przelewam tak: nnnnnnnn-mmmmmmmmm i zawsze dochodzi tego samego dnia.
    Czy powinienem się przestawić i przelewać tak nnnnnnnn-ssnnnnnnnnmmmmmmmmm?
    Może ktoś z PKO się wypowie, albo już się wypowiedział.

    Pozdrawiam
    -As

  • 7. Data: 2002-01-28 14:11:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Ja przelewam tak: nnnnnnnn-mmmmmmmmm i zawsze dochodzi tego samego dnia.
    > Czy powinienem się przestawić i przelewać tak
    nnnnnnnn-ssnnnnnnnnmmmmmmmmm?
    > Może ktoś z PKO się wypowie, albo już się wypowiedział.

    Poszukajcie w archiwum :) Ostatnio bylo kilka m-cy temu.

    Maciej

  • 8. Data: 2002-01-28 17:12:26
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nnnnnnnn-ssnnnnnnnnmmmmmmmmm?
    > >

    > Poszukajcie w archiwum :)  Ostatnio bylo kilka m-cy temu.

    Nie chce mi się :).
    Poczekam, aż PKO się dostosuje - wtedy zmienię postać rachunku do nich - a do
    tej pory niech się męczą :).

    Pozdrawiam
    -As-

  • 9. Data: 2002-01-28 17:56:25
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "RaV"
    > Dlaczego Związek Banków czy jak to się zwie nie wpłynął na PKOBP w
    sprawie
    > tych dziwnych sum

    a dlaczego uwazasz ze PKOBPsa ma numery w formacie NRB przyjetym przez ZBP?
    ma inaczej zbudowana numeracje rachunku a ze jakis glupi system sie jej
    czepia to wina tego systemu
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-01-29 08:40:21
    Od: "RaV" <r...@s...pl>

> [...]
    ZBP?
    > ma inaczej zbudowana numeracje rachunku a ze jakis glupi system sie jej

    Pomyśl logicznie, czy nie lepiej byłoby gdyby każdy bank miał inny algorytm
    wyliczania sumy kontrolnej, i wszystkie banki i inne instytucje musiałyby
    wdrażać w swoich systemach komputerowych x metod sprawdzania sumy
    kontrolnej.
    No właśnie, napewno byłoby gorzej.
    Z resztą tu mamy przykład, właśnie bank PKOBP wymyśla sobie "5 minut przed
    dwunastą" swój własny (mało odbiegający od tego zalecanego, ale dający
    całkiem inne rezultaty) algorytm. No i ja mam problem, BPH@Sezam ma problem,
    mbank ma problem .....

    --
    Z pozdrowieniami