  • 1. Data: 2005-05-19 16:39:07
    Temat: limity transakcji kartami
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Czy wszystkie karty posiadaja górne limity transakcji. W zasadzie są to
    i tak kwoty bardzo wysokie więc niedozauważenia dla nas przeciętnych
    zjadaczy chleba:)
    Jednak na przykład taki BZWBK pisze tak:
    http://www.bzwbk.pl/u235/navi/194744
    "do wysokości środków na rachunku" a gdy zajrzymy do regulaminu:
    http://www.bzwbk.pl/_itemserver/doc/zasady_karty_lud
    nosc.pdf
    na ostatniej
    stronie jest tabelka i okazuje się, że jakieś tam limity- co prawda
    bardzo wysokie- jednak są. np 50 000 dla VE.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 2. Data: 2005-05-19 16:45:06
    Temat: Re: limity transakcji kartami
    Od: "Seba" <b...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Lerski <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > stronie jest tabelka i okazuje się, że jakieś tam limity- co prawda
    > bardzo wysokie- jednak są. np 50 000 dla VE.

    zależy od ustawień w systemie, generalnie jak coś nie przechodzi
    automatycznie, a są dostęne środki na karcie w kwocie na pokrycie transakcji
    to przechodzi po autoryzacji głosowej

  • 3. Data: 2005-05-19 16:46:49
    Od: "Seba" <b...@N...gazeta.pl>

    > zależy od ustawień w systemie, generalnie jak coś nie przechodzi
    > automatycznie, a są dostęne środki na karcie w kwocie na pokrycie
    transakcji
    > to przechodzi po autoryzacji głosowej

    to co napisałem wyżej o autoryzacji głosowej tyczy się oczywiście kredytówek,
    a co do Maestro i VE to wydaje mi się że do wysokości środków na koncie

  • 4. Data: 2005-05-20 10:21:53
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 5/19/2005 6:46 PM, Seba wrote:

    > transakcji

    > to co napisałem wyżej o autoryzacji głosowej tyczy się oczywiście kredytówek,
    > a co do Maestro i VE to wydaje mi się że do wysokości środków na koncie

    Ciekawe, jak wygląda to w praktyce - gdyby ktoś chciał zapałacić np. za
    nowe BMW.
    Tak sobie właśnie patrzę na dwókrotnie zaksięgowaną transakcję
    biznesowym elektronem - i patrzę spokojnie, lecz ten spokój byłby
    mniejszy, gdyby to była transakcja na np. 100 000 zł.

    W temacie limitów, to ciekawe są limity wynikające zapewne z zaufania
    banków do własnych serwisów transakcyjnych via www. O ile takie mB czy
    Multi nie ograniczają wysokości transakcji (przynajmniej ja nic o tym
    nie wiem) - to w DB PDC trzeba go podać - choć może to być i 100k zł. W
    Millenecie udało mi się ustawić 20 k zł - natomiast: Achtung, Achtung! w
    Citi dla konta Gold podawany limit to: 12 k zł.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2005-05-20 12:02:37
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2005 16:46:49 +0000, Seba napisal/a:

    > to co napisałem wyżej o autoryzacji głosowej tyczy się oczywiście
    > kredytówek, a co do Maestro i VE to wydaje mi się że do wysokości
    > środków na koncie
    ok ale np VE może miec górny limit dzienny 20 000 zł i jesli ktoś chce
    kupić, płacąc kartą, wspomnane tutaj w wątku BMW to ten limit jest
    nieco za mały.

    Czy z tego co wczesniej napsiałęś mam rozumiec, że kartą kredytową
    mozna zapłacić kwotę wyższa niż przyznany limit kredytowy pod
    warunkiem, że są na niej odpowiednie środki?
    BZWBK jednak na przykład pisze "Do wysokości środków w ramach
    przyznanego limitu"
    może zalezy to więc od banku?

    --
    Krzysztof Lerski

  • 6. Data: 2005-05-20 14:26:45
    Od: "Seba" <b...@N...gazeta.pl>

    > ok ale np VE może miec górny limit dzienny 20 000 zł i jesli ktoś chce
    > kupić, płacąc kartą, wspomnane tutaj w wątku BMW to ten limit jest
    > nieco za mały.

    Nie ma oczywiście jakiejś ogólnej zasady dla danego typu karty-
    są banki, które ustawiają limity transakcji, a są banki które nie mają
    górnych limitów albno klient sam je ustala.

> [...]
    > warunkiem, że są na niej odpowiednie środki?
    > BZWBK jednak na przykład pisze "Do wysokości środków w ramach

    nie wiem jak jest dokładnie w wbk, ale znam osoby (posiadające karty w innych
    bankach) które robia sobie np dużą nadpłatę na karcie kredytowej aby
    zwiększyć dostępny limit i robią transakcje znacznie przekraczające przyznany
    limit przez bank (przydatne np podczas wyjazdów zagranicznych albo przy
    wspomnianym kupnie samochodu, choc tutaj dealer moze kręcic nosem na taką
    płatność bo będzie trochę kasy do tyłu)

  • 7. Data: 2005-05-20 14:27:30
    Od: "Seba" <b...@N...gazeta.pl>

  • 8. Data: 2005-05-20 14:28:01