  • 1. Data: 2005-05-19 14:24:05
    Temat: Spadek kursu CHF
    Od: "tomek." <x...@o...pl>

    hej,

    Jak myslicie, jak długo kurs franka będzie jeszcze spadal? Ostatni tydzien i
    tak ma slaby kurs a dzien dzisiejszy to juz wogole masakra... Kredyt mam juz
    na CHF przeliczony i zwlekam z jego uruchomieniem bo po aktualnym kursie,
    bede musial sporo do pierwszej transzy dokladac :( Patrzac na zestawienia to
    wszystkie waluty spadaja, myslicie ze zmieni sie to na dniach?
    dzieki :)
    _
    tom.

  • 2. Data: 2005-05-19 14:35:25
    Temat: Re: Spadek kursu CHF
    Od: "JB" <j...@t...to.o2.pl>

> [...]
    > bede musial sporo do pierwszej transzy dokladac :( Patrzac na zestawienia
    > wszystkie waluty spadaja, myslicie ze zmieni sie to na dniach?

    witam - nie jest to odpowiedz ale pytanie -jaki to kredyt i jaki bank, sam
    zastanawiam sie nad takim rozwiązaniem...

  • 3. Data: 2005-05-19 14:38:40
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "tomek." <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bede musial sporo do pierwszej transzy dokladac :( Patrzac na zestawienia
    > wszystkie waluty spadaja, myslicie ze zmieni sie to na dniach?

    :) Kolejny przyklad osoby, ktora zabiera sie za spekulacje, nie majac o tym
    zielonego pojecia. To chyba narodowy nalog ;-)
    Nie lepiej bylo zagwarantowac sobie kurs wymiany Chf/Pln w chwili
    podpisywania umowy? Zamiast spekulowac trzeba bylo sie zabezpieczyc przed
    ryzykiem i spac spokojnie. Widze, ze temat powraca co jakis czas :)

    Ech ... szkoda slow

    Jacek Maliszewski

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 4. Data: 2005-05-19 14:43:14
    Od: "JB" <j...@t...to.o2.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> napisał w
    wiadomości news:d6i8mf$c5f$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > podpisywania umowy? Zamiast spekulowac trzeba bylo sie zabezpieczyc przed
    > ryzykiem i spac spokojnie. Widze, ze temat powraca co jakis czas :)

    Panie Jacku moglbym prosic jasneij - ...zagwarantowac urs ...

  • 5. Data: 2005-05-19 15:01:53
    Od: "tomek." <x...@o...pl>

    witaj,

    Użytkownik "Jacek Maliszewski EFIX Polska" :
    > :) Kolejny przyklad osoby, ktora zabiera sie za spekulacje, nie majac o
    > tym
    > zielonego pojecia. To chyba narodowy nalog ;-)

    jaka tam spekulacja. Poprostu poddalem sie reklamie o ostatecznym wniosku
    kredytowym w 4 dni. W dniu zlozenia wniosku przeliczono mi kredyt po
    aktualnym kursie (wtedy 2.72). Na decyzje musialem troche poczekac, umowe
    podpisalem w Pn, zaksiegowanie prowizi itp... dzis gdy wkoncu moge uruchomic
    1 transze kurs = 2.63
    I teraz dopiero zastanawiam sie nas "spekulacja" czy nie poczekac kilku dni,
    bo po tym kursie doplacic do transzy musze sporo ponad tys zł :(

    > Nie lepiej bylo zagwarantowac sobie kurs wymiany Chf/Pln w chwili
    > podpisywania umowy?

    obawiam sie ze w BPH nie ma takiej opcji

    _
    pozdro!
    tom.

  • 6. Data: 2005-05-20 07:30:52
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Panie Jacku moglbym prosic jasneij - ...zagwarantowac urs ...

    W chwili podpisywania Umowy trzeba zawsze zapytac Pania, czy mozna sobie
    zagwarantowac kurs po ktorym zostaie uruchomiony kredyt za pomoca kontraktu
    terminowego w tym samym banku. Jesli Pani powie, ze to nie mozliwe, to
    natychmiast poszukac miejsca, gdzie takowa transakcje ktos wykona z
    pocalowaniem w reke :) Na przyklad na WGT lub u nas.

    Malin

  • 7. Data: 2005-05-20 07:32:29
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > jaka tam spekulacja. Poprostu poddalem sie reklamie o ostatecznym wniosku
    > kredytowym w 4 dni.

    Nawet 4 dni roznicy pomiedzy podpisaniem umowy a uruchomieniem kredytu, to
    tez jest spekulacja. Znam takich, co w ciagu jednego dnia wykonuja pare
    transakcji kupna/sprzedazy walut na zmiennym rynku.

> [...]
    dni,
    > bo po tym kursie doplacic do transzy musze sporo ponad tys zł :(

    Moze byc roznie. Faktycznie teraz warto pare dni przeczekac. Ale ryzyko jest
    spore.

    Malin

  • 8. Data: 2005-05-20 09:20:04
    Od: "tomek." <x...@o...pl>

> [...]

    > tez jest spekulacja. Znam takich, co w ciagu jednego dnia wykonuja pare
    > transakcji kupna/sprzedazy walut na zmiennym rynku.

    Noo to jak za 25 lat bede bral nastepny kredyt... :-)) to juz bede wiedzial
    co i jak.

    > Moze byc roznie. Faktycznie teraz warto pare dni przeczekac. Ale ryzyko
    > jest
    > spore.

    eh, w dluzszym terminie wyglada na to ze bedzie szedl w gore, wiec moze
    nadrobie kolejnymi transzami (jeszcze 7 przedemną) i sie wyrówna :)

    pozdrawiam
    tomek.

  • 9. Data: 2005-05-20 10:42:41
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    /sprzedazy walut na zmiennym rynku.

    > Noo to jak za 25 lat bede bral nastepny kredyt... :-)) to juz bede
    wiedzial
    > co i jak.

    Nie trzeba czekac 25 lat. Za rok moze bedzie okazja do przewalutowania.
    Wtedy tez warto pamietac, ze samemu mozna zadecydiwac o momencie i kursie
    przewalutowania nie czekajac na bezwaldnosc banku.

    > eh, w dluzszym terminie wyglada na to ze bedzie szedl w gore, wiec moze
    > nadrobie kolejnymi transzami (jeszcze 7 przedemną) i sie wyrówna :)

    Nie bylbym taski pewny. Szczyt juz blisko. A tuz przed wyborami zloty juz
    zacznie sie szybko umacniac moim zdaniem.

    Lepiej sie pospieszyc z tym uruchomieniem wszystkich transz

    Malin

  • 10. Data: 2005-05-20 18:11:58
    Od: Chauchesque <c...@w...pl>

    Jak myślicie czy CHF pójdzie w górę do końca maja/początek czerwca ?
    jeżeli tak to o ile
    jak obstawiacie ?

    akurat do końca miesiąca musze przelać transze :)

    za wszelkie rady będe wdzieczny
    Chauchesque