    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ktos tu chcial greckie obligacje kupowac ?
    Date: Sun, 2 May 2010 03:11:23 +0200

    "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

    > Tzn. co lekcje historii mowily o denominacji, i w jakim kraju po denominacji ludzie
    zostali z przyslowiowa walizka papieru
    > toaletowego?

    A, był taki kraj... Ponoć gdzieś na wschód od Odry i Nysy Łużyckiej, lecz
    na zachód od Bugu dzielącego straszliwie boleśnie ludzi tak, że gdy byłem
    małym dzieckiem, śpiewano o tym podziale niemal wszędzie... Drohiczyn od
    zawsze jawił się dla mnie jako graniczna twierdzą wołająca o pomstę do Nieba...

    Denominacja, której nie pamiętam obcięła ludziom pieniądze.
    Jak? Ano tak, że nierówno przeliczono -- więcej dostali ci,
    którzy mieli w banku niż ci, którzy mieli w skarpetach
    i w pończochach, z tym że ci ostatni i przedostatni nie
    byli już różnicowani w związku z denominacją...

    -=-

    Bug podzielił po tym, jak przeklinano podział ryski z ,,przełomu''
    lat 1920/1921, kiedy to Tuchaczewski zbierał (bezskutecznie)
    bolszewickie wojska, a Polacy opijali swoje zwycięstwo, ciesząc
    się klęską swoich sojuszników -- Białorusinów i Ukaraińców... :)

    -=-

    Ale znam kobietę, która nieźle zarobiła na tej denominacji. :)
    Pożyczyła (jako małe dziecko) pieniądze i otrzymała zwrot
    tej samej kwoty, ale już po denominacji. Dłużniczce ponoć
    trzęsły się ręce, gdy oddawała ,,to'', co pożyczyła. Po
    latach wyjaśniono wierzycielce, że dziecko nie mogłoby
    zrozumieć zawiłości denominacyjnych, więc dla tak zwanego
    błogosławionego spokoju oddano jej w stosunku 1:1...

    Nie wiem, jak duży był tamten dług.

    -=-

    IMO czasy okradania ,,obywateli'' minęły, ale być może się mylę. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'